Skip to main content

Beste, ik heb  de experia v10a en kom ook poorten te kort, heb inmiddels ook een switch gekregen (perfecte service trouwens  !)

Nu heb ik beneden een bekabelde tv, hue en bekabelde desktop, boven ook 2 bekabelde pc's en slechte wifi ;)

Is het mogelijk om de modem om te ruilen naar een modem met 4 poorten  ?,dan bestel ik een wifi versterker erbij en dan is mij probleem opgelost !

Beneden tv, hue, pc en kabel naar boven naar de switch dat is 4 poorten. Dan boven de switch met 2 bekabelde pc's en een wifi versterker.

Met vriendelijke groet

Jan

Nee, dat zal KPN niet doen. 

Als u een Experia WiFi besteld, dan kunt u die zo ergens tussen zetten, aangezien deze 2 poorten heeft. U heeft zodoende geen extra poort nodig.

Daarnaast: op uw huidige v10a blijft de WiFi aan. Op andere modellen word de WiFi uitgezet als u versterkers aansluit, met als gevolg dat u mogelijk nog een extra versterker nodig heeft.

En u kunt natuurlijk altijd gewoon zelf een switch aanschaffen hé. 


Bedank voor je reactie . Ik heb al een switch hè;).Maar idd ik zie dat de versterker er tussen kan 😉
bedankt 

 


Jan,

Dat je een gratis switch hebt gekregen is niets mis mee. Nu hebben we allemaal in huis een cat 5 kabel en kunnen daar makkelijk 1Gb doorheen sturen. Maar een Switch doet nog iets anders. Als je echt een heel groot Ethernet netwerk hebt, dan is de bottleneck de Collision Detect en  Collision Avoid. Ethernet zendt tot een adres als er geen Switch tussen zit. Maar een goede switch zendt geen data door naar een adres, dat niet achter de switch zit. Met andere woorden, normaliter zorgt een switch voor een hogere prestatie van een LAN. 

Zonder switch werkt een LAN zoals vroeger werd gedaan met zogenaamde Hubs. (dit voor @wjb :joy: ).