Skip to main content

Ik heb recent een powerline adapter set gekocht van KPN, maar ik heb problemen met het aansluiten ervan op mijn netwerk. Ik heb geen abonnement bij KPN, en ik heb de adapters apart gekocht, dus mijn vraag is waaraan het probleem kan liggen.

Mijn internet provider op het moment is Ziggo, maar ik heb eerder TP-Link adapters gebruikt die perfect hebben gewerkt. Bij het aansluiten brandt het licht voor Power en voor verbinding tussen de verschillende adapters, maar niet het licht voor internet verbinding, en er is ook geen internet verbinding tussen de adapters.

Ik heb het proberen op te lossen met de reset knop, maar dat heeft ook niet geholpen. Bij het resetten van beide adapters heeft het nog steeds niet geholpen, en de reset knop ingedrukt houden doet soms zelfs helemaal niets.

Zou iemand hiervoor een oplossing weten?

De MT-2263 zijn al hele oude modelletjes, grote kans dat die het inderdaad niet meer gaan doen.

 

Gebruik je de TP-Link powerline adapters nog steeds? Dan zou je modellen moeten zoeken die daarop aansluiten, twee soorten powerline adapters door elkaar gebruiken wilt nog wel eens voor issues zorgen helaas.


De MT-2263 is inderdaad een oud model uit ca. 2014. @NHendriks . Iets recenter dan de MT-2360. Die is het heel oude 200 model uit 2009..

@Emil Simeonov. Er valt met zo'n set niks te koppelen met je netwerk. Het vervangt een deel utp-kabel. Je hoeft de adapters alleen maar met elkaar te koppelen. Vervolgens sluit je er één aan bij je modem met een netwerkkabel.
De andere plaats je bij het apparaat wat je aan wilt sluiten. Dit doe je dan ook weer met de utp-kabel van de aansluiting van de adapter naar de lan poort op het apparaat.

(tekst herzien na nog meer gegoogle)

 


De MT-2263 is gewoon de DVS 1200 @NHendriks . Die is recent.

De MT-2360 is het heel oude 200 model.

@Emil Simeonov. Er valt met zo'n set niks te koppelen met je netwerk. Het vervangt een deel utp-kabel. Je hoeft de adapters alleen maar met elkaar te koppelen. Vervolgens sluit je er één aan bij je modem met een netwerkkabel.
De andere plaats je bij het apparaat wat je aan wilt sluiten. Dit doe je dan ook weer met de utp-kabel van de aansluiting van de adapter naar de lan poort op het apparaat.

Onderstaand is de DVS 1200 / MT-2263

 

klopt niet wat je zegt @PeterG !


 


De MT-2263 is gewoon de DVS 1200 @NHendriks . Die is recent.

Als ik Google zie ik heel veel oude versies voorbij komen:

 


De MT-2263 is gewoon de DVS 1200 @NHendriks . Die is recent.

Als ik Google zie ik heel veel oude versies voorbij komen:

 

ja,hier staat mt-2263 op.Die kreeg ik ongeveer 10 jaar geleden ook gratis.

De dvs1200 ziet er heel anders uit.


klopt niet wat je zegt@PeterG !

Daar kom ik na nog meer door googlen ook achter @martijn197108 . Kreeg in eerste instantie gewoon afbeelding van de DVS 1200 bij de 2263.

(wat háát ik al dat gequote van hele teksten toch :rage: )

Sorry, @NHendriks .


@PeterG ,Ik probeer me aan de regels te houden maar ik weet ook nog niet alles. @Babylonia zei dat ik geen dubbele quote meer mocht doen.Nou dan weet ik dat nu.Maar ik ben ook pas een half jaar actief….


klopt niet wat je zegt@PeterG !

Sorry, @NHendriks .

Geen probleem! Ik ging ook weer even twijfelen omdat ik inderdaad óók die DVS1200 voorbij zag komen. Ben nou wel benieuwd of die nog een aparte productnaam heeft van Devolo of niet. Zo eens even naar de bus lopen en op de sticker kijken :)


Geen probleem! Ik ging ook weer even twijfelen omdat ik inderdaad óók die DVS1200 voorbij zag komen. Ben nou wel benieuwd of die nog een aparte productnaam heeft van Devolo of niet. Zo eens even naar de bus lopen en op de sticker kijken :)

Ik ben benieuwd:)


Zou dan deze moeten zijn:

 

 


Voor jaren terug wilde ik die oude adapters ook eens kopen bij de toenmalige Primafoon-winkel, op die adapters stond het KPN-logo en de woorden KPN. De winkelmedewerker vertelde me nadrukkelijk dat dit niet ging werken op een ander netwerk dan alléén KPN en heb ze toen dus niet gekocht.

Achteraf, met meer kennis, de grootste flauwekul natuurlijk, maar zo wijs was ik toen nog niet.