Skip to main content

Ik heb de volgende situatie.

Een tv die wired is aangesloten. Meestal doet deze het goed, zeker als ik gebruik maak van Netflix of Disney apps die in mijn tv zijn ingebouwd. Echter de KPN zenders die via het kastje lopen willen nog wel eens stil gaan staan zeker bij opnames. We hebben al een keer een nieuw kastje hiervoor gekregen. Volgens mijn vrouw is het nu minder. Maar zeker niet weg, we spelen tegenwoordig opnames vaak terug via de app en dus niet via het standaard kastje. Dan gaat hij niet stilstaan dan wordt het beeld wazig maar loopt wel door.  Meest recent, bij de finale van het perfecte plaatje.

Verder heb ik een Playstation waarop ik graag shooters speel. Ik heb begrepen dat shooters gevoelig zijn voor instabiliteit vooral bij Destiny 2 klap hij er eens per uur uit. Heel vervelend als je bijna de eind baas hebt verslagen en door een connectie probleem weer opnieuw mag beginnen.

De standaard dingen heb ik allemaal al geprobeert, alles uit zetten en een paar minuten later weer aan. Openen van poorten, vaste ip adressen toekennen, verschillende DNS servers geprobeert, MTU aanpassen naar 1473 etc.

De bekabeling die door mijn huis loopt is cat 7 en getest met zo’n apparaat met lampjes erop. Denk ook niet dat het daaraan ligt. Als ik een ping test doe krijg ik altijd 0% packet loss maar toch gaat ie soms over z’n nek.

Playstation heb ik een tijdje rechtstreeks aangesloten switch (TP-link geen rommel) er tussenuit gehaald. Hielp niet.  Het ergst vind ik de playstation omdat je die niet opnieuw op kan starten en verder kan gaan waar je gebleven was.

Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik denk dat het probleem buiten mijn huis ligt en daarmee ook buiten mijn machten. Nu is mijn vraag natuurlijk kan KPN hier iets aan doen? Signaal sterkte een tijdje meten of monitoren dat hij stabiel blijft gedurende een paar dagen?

Of kan ik iets installeren zodat ik het zelf kan doen, ik dacht als programmeur redelijk wat kennis te hebben van computers maar ik geef het nu toch echt op.

Ik weet het niet meer, ik hoop dat er bij jullie iemand rondloopt die iets kan doen.

@Rainier12345,

Op het moment dat het vastloopt. Zie je dan iets gebeuren met de modem? Bijvoorbeeld dat die opnieuw opstart? Heb je de modem al eens een volledige factory reset gegeven?


Wat gebeurt er als je de PS rechtstreeks op het modem aansluit?


@King006 : ja ik heb hem wel eens een factory reset gegeven. Eigenlijk heeft mijn vrouw dat toen gedaan op aanraden van de helpdesk van de kpn. Gaf geen verbetering en ik ben vervolgens een halve dag bezig geweest om de juiste port-forwarding en vaste ip-adressen voor printers enzo weer in te stellen 😫. Verder zien we niets op de router hij start niet opnieuw op, dat weet ik zeker want als dat gebeurd heb ik gelijk twee huilende kiinderen naast me staan.

@Edwin_ : Rechtstreeks aansluiten van de playstation levert geen verbetering. Het rechstreeks aansluiten van de tv, heb ik even gedaan maar is eigenlijk geen optie. Dit omdat ik een smart tv bezit die ook graag een netwerk verbinding wil hebben. 
Het is jammer dat kpn geen inzicht geeft in hun onderhouds bevindingen. Een bedrijf met zo veel klanten moet toch weten dat bepaalde merken routers en switches goed samen gaan met hun apparatuur. En dat andere merken problemen kunnen veroorzaken. Nu is het een schot in het donker. Het kan van alles zijn, de mevrouw van de kpn vertelde me al, misschien is het de tv…. Ja dat zou ook nog kunnen.

Maar wederom dat weet ik niet, de Kpn zou dat moeten weten. Ze zouden me moeten vertellen hey Samsung tv van dat type dat gaat problemen veroorzaken of gebruik aub geen netgear of TP-link switches. 

Ik ga nog een ding proberen, ik heb nog een tweede kastje voor de tv, namelijk die ik onze slaapkamer. Mijn vrouw geeft aan dat ze op de slaapkamer nog nooit storingen heeft gehad. Maar eerlijk, ik weet het niet de tv op de slaapkamer staat ook niet zo vaak aan.

 


Heb je draadloze verbindingsets in huis? Of een omvormer van zonnepanelen op het netwerk?