Ik heb de volgende situatie.
Een tv die wired is aangesloten. Meestal doet deze het goed, zeker als ik gebruik maak van Netflix of Disney apps die in mijn tv zijn ingebouwd. Echter de KPN zenders die via het kastje lopen willen nog wel eens stil gaan staan zeker bij opnames. We hebben al een keer een nieuw kastje hiervoor gekregen. Volgens mijn vrouw is het nu minder. Maar zeker niet weg, we spelen tegenwoordig opnames vaak terug via de app en dus niet via het standaard kastje. Dan gaat hij niet stilstaan dan wordt het beeld wazig maar loopt wel door. Meest recent, bij de finale van het perfecte plaatje.
Verder heb ik een Playstation waarop ik graag shooters speel. Ik heb begrepen dat shooters gevoelig zijn voor instabiliteit vooral bij Destiny 2 klap hij er eens per uur uit. Heel vervelend als je bijna de eind baas hebt verslagen en door een connectie probleem weer opnieuw mag beginnen.
De standaard dingen heb ik allemaal al geprobeert, alles uit zetten en een paar minuten later weer aan. Openen van poorten, vaste ip adressen toekennen, verschillende DNS servers geprobeert, MTU aanpassen naar 1473 etc.
De bekabeling die door mijn huis loopt is cat 7 en getest met zo’n apparaat met lampjes erop. Denk ook niet dat het daaraan ligt. Als ik een ping test doe krijg ik altijd 0% packet loss maar toch gaat ie soms over z’n nek.
Playstation heb ik een tijdje rechtstreeks aangesloten switch (TP-link geen rommel) er tussenuit gehaald. Hielp niet. Het ergst vind ik de playstation omdat je die niet opnieuw op kan starten en verder kan gaan waar je gebleven was.
Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik denk dat het probleem buiten mijn huis ligt en daarmee ook buiten mijn machten. Nu is mijn vraag natuurlijk kan KPN hier iets aan doen? Signaal sterkte een tijdje meten of monitoren dat hij stabiel blijft gedurende een paar dagen?
Of kan ik iets installeren zodat ik het zelf kan doen, ik dacht als programmeur redelijk wat kennis te hebben van computers maar ik geef het nu toch echt op.
Ik weet het niet meer, ik hoop dat er bij jullie iemand rondloopt die iets kan doen.