Skip to main content

Beste KPN,

 

Ondertussen word ik bozer en bozer.

Ik probeer al dagen contact te krijgen, maar het lukt niet.

Of lange wachttijden, de site verwijst mij door, Internet valt continue uit en meer…..

Het zou fijn zijn wanneer u ZSM met mij contact opneemt, want zo kan ik niet werken en stap ik snel over naar andere provider. Uw service is voor mij tot nu toe ronduit slecht!

 

Hoi @Marrit630942 
We kunnen je vast wel helpen, maar dan moet je wel vertellen wat er aan de hand is.

En zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Ik heb problemen met Internet, het valt continue uit. Terwijl mijn WIFI ontvangst goed is.

Voor mijn werk ben ik afhankelijk van goed internet.

Ik ben 2 maanden geleden verhuisd en in het begin leek het prima te gaan, echter na 2 weken werd de verbinding steeds slechter. Nu ronduit slechte verbinding en ik heb al 5 keer gebeld, waarbij ik mijn vragen heb ingesproken. De verbinding werd 2 keer verbroken of de wachttijd was langer dan 20 minuten.


Welke Experia Box heb je?

Gebruik je naast de Experia Box nog andere wifi toegangspunten?

Heb je een "draadloze" verbindingsset in gebruik voor Internet via het lichtnet?

Heb je een VDSL- of glasvezelaansluiting?


Ik heb de Sagemcom CS50001 en 1 extender (niet van KPN, alles draadloos) en glavezel.


Die extender kun je dan beter eerst eens uitschakelen.

Dat type nummer klopt niet. Zo'n apparaat levert KPN niet. Maar u zult wel een KPN Box bedoelen zeker?

Branden de lampjes allemaal? 


Ja ,dat ik wat ik heb!

 


Alles brandt en ik heb meerdere keren de stekkers eruit gehaald en opnieuw verbonden, hielp niet.


Zonder de extender heb ik geen bereik meer en kan k dus niet chatten.


 


En deze:-)


Ik moet helaas afhaken, dit gaat te lang duren., Ik probeer het vanavond opnieuw.

 

Ik heb zo een vergadering en ga dus in de hal bij de box zitten om een geode verbinding te behouden.

Hopelijk kan ik vanavond worden geholpen.

Heel vervelend allemaal, maar toch bedankt voor het meekijken.


Het lampje bij Ethernet hoort ook te branden.

Kan je eens een andere netwerkkabel gebruiken tussen NTU en de V12.


Zonder de extender heb ik geen bereik meer en kan k dus niet chatten.

Wat is het merk en type van die extender?

Is die met een netwerkkabel op de V12 aangesloten?


Zonder de extender heb ik geen bereik meer en kan k dus niet chatten.

Dan heeft uw laptop of pc een goede verbinding met de extender. Maar de extender een slechte verbinding met de KPN Box. Daar schiet je niets mee op. Gooi dat ding het raam uit. U heeft er niets aan.

Tenzij je dat ding ook bekabeld aan kan sluiten. Dat zou je dat eens moeten proberen.


Is er iemand aanwezig die mij verder kan helpen?

Bovenstaand antwoord heb ik niets aan en vind ik totaal niet gepast.

 

 


Is er iemand aanwezig die mij verder kan helpen?

Bovenstaand antwoord heb ik niets aan en vind ik totaal niet gepast.

Toch heeft @Nick83 gelijk, WiFi extenders die via wifi met de Experia Box communiceren leiden vaker tot slechtere wifi dan tot betere wifi. Het signaal mag dan sterker lijken, de maximaal haalbare snelheid is nog maar 50% van die van de zwakste schakel en dat is waarschijnlijk de verbinding tussen Experia Box en WiFi Extender.

Ik hoop dat je nog antwoord wilt geven op de vragen die ik je gesteld heb.


Zeker wil ik dat.

 

Betreft de  TP Link WA 850 RE. Zonder de Extender heb ik helemaal geen WIFI.(heel slecht)

Het lampje van de Ethernet  brandt overigens wel. De foto heb ik van Internet gehaald, want het kastje hangt bij mij vast aan de wand.


Betreft de  TP Link WA 850 RE. Zonder de Extender heb ik helemaal geen WIFI.(heel slecht)

Als ik je een welgemeend advies mag geven…

Koppel die TP-Link los en zet hem op Marktplaats.

Ik zal hem overigens nooit kopen want dergelijke wifi extenders staan bij ons op de lijst van verboden apparaten.

Doorloop de KPN WiFi manager, misschien krijg je wel twee Experia WiFi's aangeboden.


Waarom staan ze op een verboden lijst?


Ik ga de WIFI Manager proberen en hoop dat ik een passend advies krijg.

Bedankt voor de informatie.


Waarom staan ze op een verboden lijst?

Ze staan bij ons op de lijst van verboden apparaten omdat ze averechts werken.

De sterkte van de wifi mag dan goed lijken, de snelheid wordt per definitie gehalveerd en dan heb ik het, zoals ook in mijn vorige bericht genoemd, over de helft van de zwakste schakel.


Ik heb het advies opgevolgd, maar de WiFi manager loopt nu een half uur en er lijkt niets te veranderen. Wat kan ik nu doen. Laatste stap vh proces gaat niet verder. Betreft instellingen experiabox.


Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijkken maar koop 2 of 3 goede Wi-Fi versterkers en wat meter kabels en zet door het hele huis 2 of 3 versterkers neer. En je hebt in het hele huis prima Wi-Fi.  Ik kan je de experia wifi's van harte aanbevelen.https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1364547/starterskit-experia-wifi-2-stuks/?pageCount=1&pos=899

 


Dag @Marrit630942 Welkom hier op het KPN Forum en dank voor het stellen van je vraag. Goed om te zien dat al veel leden van onze community de tijd en moeite hebben genomen om je bij te praten, te adviseren en je te helpen. 

Je zult begrepen hebben dat het hier net iets anders werkt dan bij de klantenservice. Het KPN Forum is er op gericht dat klanten elkaar helpen, met tips en adviezen. De mensen die je hier hebben geholpen zijn, net als jij, klanten van ons. Ik ben een moderator en werk voor KPN. Een moderator zorgt dat gesprekken op het Forum netjes verlopen en dat alle informatie snel vindbaar is. Zo heeft niet alleen de vraagsteller iets aan een antwoord, maar iedereen die het topic vindt. Dat is ook de reden waarom wij als moderators we niet meteen kunnen reageren op vragen en geen telefonisch contact opnemen. Als je er onderling niet uitkomt, kunnen we bijspringen. 

Nu zie ik dat je al heel goed inhoudelijk advies hebt gekregen van verschillende mensen. Ik sluit me van harte aan bij het advies dat Wjb je geeft. Probeer de wifi manager te doorlopen, daar komen vaak handige tips uit en het kan inderdaad zijn dat je in aanmerking komt voor Experia Wifi's. Lees ook dit topic over wifi even goed door. 


Dag Bart en……..,

Dank voor het antwoord (dat geldt natuurlijk ook voor alle anderen die gereageerd hebben), Ik heb het advies opgevolgd en de de Wifi manager doorlopen. Helaas heeft dit niet geholpen. Sterker nog, het werd zelfs slechter. Uiteindelijk opnieuw meerdere pogingen om telefonisch contact te krijgen. Even na half 10 is het gelukt en kreeg ik een heel fijne behulpzame medewerker te spreken. Heeft reset gedaan, alles nagelopen en gecontroleerd en zag ook dat het signaal (draadloos) te zwak is. Ik heb nu een afspraak met de monteur staan voor as. woensdag. Mooi dat dit zo vlot kan.

Fijn dat er een dergelijk forum bestaat en ik hoop dat er veel mensen baat bij hebben. Ik zal hier waarschijnlijk geen gebruik meer van maken, want had vooral behoefte aan contact met KPN en daar kan e.e.a. echt beter geregeld worden, Het heeft mij alles bij elkaar bijna 2 avonden gekost om contact te krijgen. Ik wilde niet opnieuw 20 minuten aan de lijn wachten, om vervolgens te horen dat de verbinding werd verbroken. Dit gebeurde 2 keer. Wel hoop ik dat ik geholpen ga worden en dan is het voor mij opgelost.

Nogmaals dank voor alle reacties!:hand_splayed_tone3: .


Reageer