Skip to main content

Hallo,

Situatieschets:

Bij mij thuis aanwezige wifi apparaten.

1 google nest hub.

1 google audio.

1 google nest mini.

14 smartlampen (tuya protocol).

4 smartphones.

2 tv ontvangers kpn.

1 smart tv.

1 google Chromecast.

1 PS4.

1 tablet.

2 superwifi punten KPN

Ā 

Probleem:

Regelmatig valt van 1 van de smartphones of de google hub de complete wifi weg (random telefoon of hub, random tijd). Een hele tijd blijven deze apparaten hangen op ip adres ophalen, krijg ik wel of geen verbinding. Bij wel verbinding, geeft ie aan: verbonden, maar geen internet. Na zo'n 2 a 3 minuten wifi aan en uitzetten op betreffende telefoon of herstarten hub, pakt ie wel de wifi. Dit is een repeterend probleem helaas. Komt zeker meerdere malen per dag voor.Ā 

KPN weet via klantenservice in elk geval geen oplossing.Ā 

Wie wel? Het betreft dus elke keer een of twee apparaten. Als er verbinding is, is deze verbinding eigenlijk gewoon super.

Er staan 200 ip adressen open in de router, en de leasetijd van deze adressen staat ingesteld op een half uur IPV de standaard dag.

Hallo Maarten,

Ā 

Wat voor modem heb je?

V8, V9, V10, V10a of Box 12?


V10a


Hoi @MaartenBladder, welkom hier.Ā 

Regelmatig vallen er dus een paar apparaten van de WiFi. Dat is wel knap irritant. Heb je het Wifi kanaal al eens aangepast of de tips voor wegvallende WiFi doorgelopen?


Ja, meerdere malen. Ook samen met KPN klantenservice, maar ook daar konden ze het niet oplossen. Reset van modem, van superwifi punten en alles helpt nietĀ 


En als je nou eens alle apparaten loskoppelt van de WiFi en deze een voor een met ruime tussenpozen weer toevoegt aan de WiFi kom je dan op gegeven moment een apparaat tegen die de problemen veroorzaakt?


Dat wordt lastig, aangezien het allemaal vrij random gebeurt. Er zijn dagen dat het allemaal werkt, maar ook dagen dat er alleen maar moeilijkheden zijn. Het is vooral lastig dat het zo Brandon is. Dus random wegvallende wifi op een random mobiele telefoon.


Ja dat maakt het wel lastig. Maar er is wel iets dat het moet veroorzaken. Alleen wat? Want je geeft al aan dat alles al gereset is etc.Ā 


Lijkt erop dat de modem de hoeveelheid connecties niet aankan (terwijl er 200 op adressen voor beschikbaar zijn). Daarom had ik de leasetijd op 30 minuten gezet, maar ook dat helpt niet. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik beide wifipunten beneden plaats. Want het probleem doet zich vooral beneden voor.

Ā 


Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.Ā 


Helaas, geen resultaat. Ik ben er wel klaar mee zo. Pffff. Iedere keer een ander apparaat. Lijkt echter wel alleen de mobieltjes en de google hub, google audio en google nest te treffen.Ā 

Het is zo random, dat er geen pijl op te trekken is.Ā 


Dus de mobieltjes en de google hub. De reset blijft wel stabiel. Alleen blijft bijzonder dat het zo ramdom is. Snap dan ook dat je er wel klaar mee bent. Alleen waar zit het hem wel in? @Nick83, heb jij misschien nog een idee?


Heeft u beide SuperWiFi's bekabeld aangesloten? Misschien kun je eens testen hoe het gaat als je WiFi op de Experiabox uit zet. Zou niet nodig moeten wezen, want de v10a zou samen moeten kunnen werken met de SuperWiFi's, maar probeer het even.


Wifi staat uit op modem. Superwifi is 1 bekabeld (beneden) en 1 draadloos (boven).Ā 

@Bart_ZĀ 

De restĀ  is zover ik weet stabiel. De lampen hebben natuurlijk niet altijd connectie nodig. Maar als ik het google netjes vraag, gaan ze gewoon aan. Ook laptop, PS4 en de tv ontvangers hebben hier (nog) geen last van gehadĀ 


Ik heb zelf zo niet echt een idee, ik heb daarom nog even overlegd. Zou je eens willen proberen om de Google apparatuur eens uit te schakelen. Gaat het dan goed. We zien namelijk nog wel eens problemen met dat soort apparatuur. En anders toch de tip om alles van de WiFi te gooien en een voor een met ruime tussenpozen weer aan te sluiten. Kijken of er dan een apparaat bij komt die het probleem veroorzaakt.Ā 


Al gedaan. De google apparatuur eruit. Zelfde probleem blijft. Wellicht is de V12 modem een oplossing? Die werkt op wifi6 heb ik begrepen.

Ā 


Dat zou kunnen, maar dat verwacht ik nietĀ als het nu al niet goed is. Wordt het met WiFi6 niet ineens beter. Daarbij moeten de apparaten het ook ondersteunen.Ā Ā Ook kan ik niet zo ineens een 12 sturen. 😞 Ik ben daarom ook even door de opties heen.Ā 


Met de wifi zelf is alles prima. Alleen vallen dus random apparaten uit. Inmiddels heb ik via de KPN chat een box 12 kunnen regelen. We gaan zien of dat heeft geholpen. Als het goed is krijg ik deze morgen .


Ik ben benieuwd. Hoor het graag.Ā 


Heb hem net aangesloten. Echt een makkie. Stekker erin en klaar. Moet wel even weer mijn slimme apparaten sorteren, maar goed, dat had ik niet anders verwacht. Tot nu toe lijkt de verbinding heel erg veel sneller. Nog geen uitval gehad. Hopen dat dit zo blijft. Ik hou jullie op de hoogte.


Dat klinkt positief. Fijn, ik hoop dan ook echt dat het zo blijft.Ā