Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb de laatste tijd continue last van een weg vallende modem. Alle diensten (internet, tv en telefoon) stoppen en de modem staat met 2 groene lampjes aan. Als ik de modem reset doet alles het weer voor een tijdje, tot de modem weer uitvalt. Ik heb de stekkers gecontroleerd, modem gereset, tv-ontvanger gereset, de KPN service tools gedaan (incl. die waar de mdoem gereset word), oftwel ik weet het niet meer. :)

Hebben jullie een oplossing? 

Mvg,

Gilian

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Ygnir Dat klinkt niet goed. Hoe is de situatie nu? Heb je nog hulp nodig? Je hebt het over lampjes op de Experia Box die groen branden. Welke zijn dat? En welke lampjes branden met een andere kleur? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hoi Bart,

Ik heb alles ingevuld (kon geen plek vinden voor mijn 06, dus dat heb ik bij de persoonlijke opmerking geplaatst.) De Experia Box heeft aan de bovenkant een rijtje led-lichtjes die als alles goed gaat allen op groen staan, en als alles niet goed gaat uit staan. Bij een storing staan alleen de linker twee aan (power & wireless) en de rest knipperert of staat uit. Als ik dan de modem aan/uit zet gaan ze vroeger of later van links naar rechts weer allemaal groen branden en werkt alles weer, totdat alles weer wegvalt.

 

 


Hallo @Ygnir Ik zie vandaag niets geks, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat alles weer goed is. Hoe vaak komt dit voor? Je hebt al veel gedaan, waaronder resetten. Heb je ook een volledige fabrieksreset gedaan? Ik zie dat je sowieso een verouderde tv-ontvanger hebt. Die kun je hier kosteloos omruilen voor een nieuwer exemplaar. 

 

 

 


Hoi Bart,

Het komt heel regelmatig voor, ik heb er meerdere keren per week last van. Ik zet de modem dan aan/uit, meestal verhelpt dat het probleem, soms blijft het gebeuren (Uit m'n hoofd, eergisteren avonds, signaal viel zeker 3x weg.) Ik heb volledige fabrieks reset gedaan, kabels gechecked op defecten etc. Het kan weken goed gaan en dan opeens valt het signaal weer weg (en denk ik, oh ja, ik moet iemand naar die modem laten kijken).

 


Dank voor de toelichting, @Ygnir Ik ga er goed naar kijken. Ik zal je Experia Box wellicht ook van afstand een fabrieksreset moeten geven. Ben je daar akkoord mee? 


Hoi Bart,

Je mag de modem een fabriekreset geven!

 

Gr. Gilian


Hallo @Ygnir We hebben er goed naar gekeken en er lijkt inderdaad iets niet helemaal jofel met je V8. We gaan 'm vervangen. De details vind je in het privébericht dat ik je stuurde. 

 

 


Hoi Bart,

Ik heb de nieuwe tv ontvanger en de nieuwe Experia box geinstalleerd, alles lijkt weer te werken. Mijn internetsnelheid is opeens wel een stuk minder. Met TV uit meet ik 18 MB/S en met TV aan 12 MB/S.  Zou je daar naar ook nog kunnen kijken ? je mag modems resetten :)

 

 

 


Hallo @Ygnir Fijn dat de nieuwe Experia Box goed is overgekomen. Qua snelheid: heb je het over wifi? Want dan raad ik je aan om deze pagina goed door te lezen en om de wifi manager even te draaien. Dat zou dan al veel moeten helpen.


Hoi Bart,

 

Ik heb het niet over de wifi, ik heb een UTP netwerk. Sinds de nieuwe apperatuur is mijn WiFi signaal iets sterker geworden, mijn UTP upload verdubbeld naar 4,5 (was net 2) maar mijn totale snelheid is flink afgenomen. (Was ~20 MBs  met TV aan, nu heb ik 12Mbs met TV aan)

 


Duidelijk, @Ygnir  Ik heb het één en ander doorgemeten en het lijkt toch niet helemaal soepel te gaan inderdaad. Om die reden heb ik voor maandagmorgen aanstaande een storingsmonteur voor je ingepland, tussen 10.en 12.00 verschijnt deze aan de deur. Mocht dit nu niet uitkomen, geef dan even een gil en enkele andere moment waarop je kunt. 


Reageer