Skip to main content

Goedemiddag,

Wij hebben een experiabox v9 en daar draait al 6 jaar zonder problemen een camerasysteem op met 3 camera's.

Doordat de recorder kapot is gegaan hebben we een nieuwe aangeschaft een XVR 5.0 met een extern beeldscherm waar we ook beeld van de camera's hebben.

Maar op dit moment nemen de camera's niks op.

En we hebben ook geen beeld op onze gsm.

We denken dat er ergens een poort open gezet of aangepast moet worden maar weten niet hoe we dat moeten doen.

En voorheen heeft alles goed gewerkt.

Wie kan ons hier bij helpen om het weer werkende te krijgen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Goedemiddag,

Wij hebben een experiabox v9 en daar draait al 6 jaar zonder problemen een camerasysteem op met 3 camera's.

Doordat de recorder kapot is gegaan hebben we een nieuwe aangeschaft een XVR 5.0 met een extern beeldscherm waar we ook beeld van de camera's hebben.

Maar op dit moment nemen de camera's niks op.

En we hebben ook geen beeld op onze gsm.

We denken dat er ergens een poort open gezet of aangepast moet worden maar weten niet hoe we dat moeten doen.

En voorheen heeft alles goed gewerkt.

Wie kan ons hier bij helpen om het weer werkende te krijgen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Admin: Dubbele topics samengevoegd


staat niet in de handleiding van het nieuwe apparaat of er poorten opengezet moeten worden?En ook niet welke?


Helaas niet…..


Helaas niet…..

welk merk en type recoder is het?


Het is een Neview XVR 5.0-recorder


ik heb even voor je gegoogeld maar ik kan weinig vinden.

Misschien contact met de winkel leggen?


@Babylonia , Heb jij misschien een idee? 


We hebben geprobeerd contact te leggen met de winkel, helaas zonder succes. Tot vorige week werkte alles gewoon op de “oude” H264 recorder. Door problemen met de recorder, een nieuwe gekocht en nu lijkt het erop dat alle poorten gesloten zijn. Onze hoop is op dit forum gevestigd….


Je zou eventueel ook nog een topic op tweakers aan kunnen maken.

Dat forum is daar iets meer geschikt voor en derhalve zullen daar meer mensen zijn die je hiermee kunnen helpen.


Ik heb gelezen dat mensen met soortgelijke problemen hier geholpen zijn en de klantenservice van KPN verwees ons naar dit forum. Tweakers is mij iets te technisch...


Ik heb gelezen dat mensen met soortgelijke problemen hier geholpen zijn en de klantenservice van KPN verwees ons naar dit forum. Tweakers is mij iets te technisch...

ah,oke.

@NHendriks , @wjb en @LaurensZalm zouden je misschien ook wel kunnen helpen.


Staan er port-forwardings in jouw V9 t.b.v. die camera's?


Kunt u eens inloggen op de Experiabox en vervolgens eerst eens een schermafdruk van de huidige poort forwardings plaatsen?


Ja, deze staan erin, zie hieronder screenshot:

De recorder bevat een host name die lager is dan 192.168.2.x (de vorige was nl wel hoger).

Port forwardings waarbij 9000, 9001, etc zijn:

 


Ok, dus geen port-forwardings voor die camera's.

Heeft de nieuwe recorder hetzelfde IP adres als de oude recorder?

Staan de camera's goed ingesteld zodat ze communiceren met de nieuwe recorder?


Tot vorige week werkte alles gewoon op de “oude” H264 recorder. Door problemen met de recorder, een nieuwe gekocht en nu lijkt het erop dat alle poorten gesloten zijn. Onze hoop is op dit forum gevestigd….

Met een nieuwe recorder zul je de instellingen in de Experia Box m.b.t. een vast IP-adres en mogelijke port forwarding als je de camera's, of recorder extern wilt benaderen, wel opnieuw moeten instellen.

Als je de nieuwe recorder hetzelfde IP-adres geeft als de ouder recorder, is daarmee mogelijk alles met de minste moeite weer functioneel, en hoef je verder geen aanvullende instellingen te doen.
(Na aanpassing de recorder wel een keer opnieuw herstarten).

Verder is mij echter niet bekend of je op de recorder zelf ook nog bepaalde instellingen moet doen m.b.t. je camera's. Tenslotte zul je alles weer op elkaar moeten afstemmen.


Ja, deze staan erin, zie hieronder screenshot:

De recorder bevat een host name die lager is dan 192.168.2.x (de vorige was nl wel hoger).

Port forwardings waarbij 9000, 9001, etc zijn:

 

Deze regels zijn allemaal voor de tv ontvangers en/of WiFi versterkers. Hier staat niks tussen van de (vorige) recorder.

Iedereen heeft deze regels. Kijk maar wat voor feest het bij mij is:

En er staan er nog 2 boven van de tv ontvangers. 

Als u niet meer regels heeft, dan had de vorige recorder dus helemaal geen poort forwardings. 


@Poemba Tijgertje "Neview XVR 5.0" kan ik niks over vinden, staat er nog iets van een typenummer of iets op ?


Maar op dit moment nemen de camera's niks op.

Dit heeft niks met poort forwardings te maken. Dit moet u gewoon instellen op de recorder. Dat dit moet gebeuren.

Wat werkt er wel? U zegt dat er een extern beeldscherm is? Ziet u daarop wel beeld van de camera's? Allemaal? Kunt u schakelen tussen de verschillende camera's? Hoe is dat beeldscherm verbonden met de recorder? Wat voor kabel zit daar tussen? Een hdmi kabel? Of een netwerkkabel? 


Ok, dus geen port-forwardings voor die camera's. → hoe kan ik dit zien cq zorgen dat ik dat wel heb?

Heeft de nieuwe recorder hetzelfde IP adres als de oude recorder? → nee, niet hetzelfde IP adres, maar begint met 192.168.1.xxx ipv 192.168.2.xx. Dit heb ik wel reeds aangepast in de XTE tool.

Als ik kijk naar die poortnummers de (wat ik in een ander topic gevonden tool) Get your signal tool kijk, zie ik dat alles geclosed is (incl die van de nieuwe recorder).

Staan de camera's goed ingesteld zodat ze communiceren met de nieuwe recorder? → we hebben wel beeld, maar opnemen lukt niet, via app niet en de camera's lijken niet te worden gevonden door de recorder. De instellingen/gegevens van de camera's staan hierboven vermeld.

Als je de nieuwe recorder hetzelfde IP-adres geeft als de ouder recorder, is daarmee mogelijk alles met de minste moeite weer functioneel, en hoef je verder geen aanvullende instellingen te doen. → kan dat zomaar? Verder niet “enable DHCP” en alle andere zaken aanpassen zoals gateway etc?


Dit heeft niks met poort forwardings te maken. Dit moet u gewoon instellen op de recorder. Dat dit moet gebeuren.

Wat werkt er wel? U zegt dat er een extern beeldscherm is? Ziet u daarop wel beeld van de camera's? Allemaal? Kunt u schakelen tussen de verschillende camera's? Hoe is dat beeldscherm verbonden met de recorder? Wat voor kabel zit daar tussen? Een hdmi kabel? Of een netwerkkabel? 

Ai, dan lijkt het dus dat we geen port forwardings hebben, idd.

Ik heb een extern beeldscherm wat is aangesloten met een hdmi kabel op de XVR waarop ik beeld heb van 3 camera's. De camera's zijn aangesloten met BNC kabels op de XVR.

Ik heb wel beeld op het scherm, maar er wordt niks opgenomen?


Ok... bnc kabels ... ja ... we komen er wel ... ooit... 😁👍


Hier staat geen camera in?

 


Zoals je kunt zien wordt er op de onderste balk niks opgenomen.


Staan ook geen camera's in de XVR wellicht deze eens toevoegen zie bij camera's een optie "auto add" staan wat doet deze optie..