Skip to main content

Goedemiddag,

Wij hebben een experiabox v9 en daar draait al 6 jaar zonder problemen een camerasysteem op met 3 camera's.

Doordat de recorder kapot is gegaan hebben we een nieuwe aangeschaft een XVR 5.0 met een extern beeldscherm waar we ook beeld van de camera's hebben.

Maar op dit moment nemen de camera's niks op.

En we hebben ook geen beeld op onze gsm.

We denken dat er ergens een poort open gezet of aangepast moet worden maar weten niet hoe we dat moeten doen.

En voorheen heeft alles goed gewerkt.

Wie kan ons hier bij helpen om het weer werkende te krijgen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Deze gaat zoeken en springt dan weer terug naar bovenstaand scherm.
 

 


@Poemba Tijgertje "Neview XVR 5.0" kan ik niks over vinden, staat er nog iets van een typenummer of iets op ?

Nevieuw CF-2M-XVR04-vb 4 kanaals 2 MP 5-in-1 XVR


Zit er wel een harde schijf in? Als je zo'n ding nieuw koopt, dan zit er misschien niks in? Of is dat een rare gedachte?


Zit er wel een harde schijf in? Als je zo'n ding nieuw koopt, dan zit er misschien niks in? Of is dat een rare gedachte?

Er zit een harde schijf in van 4 TB.


Zit er wel een harde schijf in? Als je zo'n ding nieuw koopt, dan zit er misschien niks in? Of is dat een rare gedachte?

Er zit een harde schijf in van 4 TB.

 


Als je de nieuwe recorder hetzelfde IP-adres geeft als de ouder recorder, is daarmee mogelijk alles met de minste moeite weer functioneel, en hoef je verder geen aanvullende instellingen te doen. → kan dat zomaar? Verder niet “enable DHCP” en alle andere zaken aanpassen zoals gateway etc?

Ja, een nieuwe recorder kun je hetzelfde LAN IP-adres geven als de oude recorder.
Met dien verstande dat ik aanneem, dat je die oude recorder -die de geest heeft gegeven-,
je uit het netwerk hebt gehaald, niet meer in gebruik is.

Ik weet niet waar je allemaal op aanstuurt met navolgende “termen" als “enable DHCP” e.d. ??

Een vast IP-adres regel je het best in de router, niet in achterliggende apparaten achter de router.

Ofwel alle achterliggende apparaten in een netwerk gewoon op DHCP / automatisch een IP adres verkrijgen vanuit een DHCP-server laten staan. Dat is doorgaans standaard bij alle apparaten die achter een netwerk hangen als zodanig ingeregeld. Verander dat niet, laat het zo staan.

Vaste IP-adressen voor achterliggende apparaten regel je binnen de beperkte omvang van een netwerk op "prosumer” niveau het best op router niveau zelf, als standaard netwerk “centrale” en regel-unit voor je gehele thuisnetwerk.


Deze gaat zoeken en springt dan weer terug naar bovenstaand scherm.
 

 

En als je "Manual add" doet denk dat eerste zaak namelijk is de camera's hierin te krijgen andere gaat hij ook niks kunnen opnemen.


Deze gaat zoeken en springt dan weer terug naar bovenstaand scherm.
 

 

En als je "Manual add" doet denk dat eerste zaak namelijk is de camera's hierin te krijgen andere gaat hij ook niks kunnen opnemen.

Dat werkt ook niet.


Je hebt de camera's ook gereset? Of iets, kan dat?


Je hebt de camera's ook gereset? Of iets, kan dat?

Beste Bart en anderen,

 

Inmiddels werken de camera's weer op de recorder (en ze nemen op)….ik heb een oude adapter gepakt en zo werkte het weer uiteindelijk.

Nu de vervolgvraag: ik probeer via de app toegang te krijgen tot de camera's, maar dat lijkt niet te lukken. Ik heb net ruim een uur met de Klantenservice aan de bel gehangen, waarbij ik de dame van de Klantenservice uit moest leggen wat de ZTE tool was….

Wat heb ik geprobeerd: ik heb de oude gegevens van de vorige recorder geprobeerd te gebruiken, helaas zonder succes. Ik zie in de “get signal” tool staan dat deze poort “closed” is.

Ik zie staan in de XTE tool - port forwarding, het nieuwe IP adres met daarbij TCP&UPD met een poortnummer. De recorder geeft alleen TCP aan met een andere waarde dan deze en de bijbehorende HTTP en RTSP poort. Gaat hier dan iets fout?
Op de recorder blijft P2P op offline staan (ook als ik aangeef "activeer P2P").
Weet jij welke gegevens ik in zou moeten geven in de app? Ik heb hier nu de poortgegevens ingegeven die ook in de ZTE tool staan vermeld (en die volgens Get signal tool “closed”is)


Fijn dat je ze nu weer werkend hebt. Nu moeten ze nog in de app. Ik durf niet te zeggen wat hier mis gaat. Daar heb ik geen idee van. Hopelijk kan iemand anders je daar het antwoord op geven. 


Hoe krijg ik die P2P online. Ik heb al van alles geprobeerd zonder resultaat?