Skip to main content

Sinds een paar dagen zijn we van  Solcon glasvezel overgestapt naar KPN koper, glasvezel van KPN kon niet. Het TV kijken bij Solcon was minder, uitzending gemist werkte niet goed en er zat geen netflix app op de tv ontvanger. Wel 100mb up/down.

We hebben er een 4G modem bij gekregen en deze werkte direct, 50mb download. Maar dat duurde 1 dag. Alle lampjes branden, signaal 2 streepjes. Maar download is nu 18-20mb up 1,5-2 up

Uitzending gemist werkt ook niet meer. Krijg een melding dat er een netwerk probleem op de tv ontvanger.

Dus die snelheid klopt in ieder geval. Je hebt altijd iets verlies. Maar ik neem aan dat het nu geen 3 minuten duurt voor je de site van de telegraaf open hebt.


Het duurt dus regelmatig wel enkele minuten voordat een pagina laadt. Dat zijn geen grote bestanden, maar gewone web pagina’s. 


Maar doe je dat dan via wifi of met die bekabelde pc/laptop?


wifi, en ik zit naast de modem

 


Met glasvezel was het altijd  200up/down. Alleen werkte deze tv bediening klote. En geen netflix app.

Is toch vreemd dat ik glasvezel heb(had van Solcon), maar kpn wil niet leveren. Terwijl KPN en Solcon hetzelfde zijn.

Nou ze zijn zeker niet hetzelfde hoor. Kpn levert zelden over het netwerk van een ander en Solcon doet dat wel.


Ok duidelijk. Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Heb je wifi versterkers?


Tv zit bekabeld. Verder alles met wifi. Macbook,  apple TV, macbook air, ipad, 3 sonos, 2 iphones, printer. Alles staat in 1 ruimte.


Wil je met de bekabelde pc of laptop meten maar dan met het 4g modem? Welke snelheid haal de dan?


Kan de uto dan rechtstreeks in de 4G modem


Nee 4g modem aansluiten op het gewone modem en de de bekabelde pc of laptop aansluiten op het gewone modem.  Zo kunnen we meten of het 4g modem wel iets doet.