Skip to main content

Sinds een paar dagen zijn we van  Solcon glasvezel overgestapt naar KPN koper, glasvezel van KPN kon niet. Het TV kijken bij Solcon was minder, uitzending gemist werkte niet goed en er zat geen netflix app op de tv ontvanger. Wel 100mb up/down.

We hebben er een 4G modem bij gekregen en deze werkte direct, 50mb download. Maar dat duurde 1 dag. Alle lampjes branden, signaal 2 streepjes. Maar download is nu 18-20mb up 1,5-2 up

Uitzending gemist werkt ook niet meer. Krijg een melding dat er een netwerk probleem op de tv ontvanger.

Dat is wel een gigantische stap achteruit zeg. Het 4g modem doet niets met de tv. Dus het is te hopen dat je basissnelheid voldoende is voor tv. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


Op zich ruim voldoende. Welk type modem heb je? V10 of v10a? 


v10a


Dag @zensation Welkom hier op het kpn forum en goed dat je dit aankaart. Knap vervelend probleem; hopelijk is er iets aan te doen. 

Ik heb iets specifiekere informatie van je nodig. Kun je me aangeven welke lampjes met welke kleur branden op het 4G-modem (dus niet de Experia Box)? Je mag ook een foto plaatsen. Als het echt om het signaal gaat, zou je het kastje ook eens kunnen verplaatsen. 


Alle lampen branden blauw, signaal geeft 2 lampjes


Idealiter zou ik graag overstappen op kpn glasvezel. Dat zou in theorie ook kunnen.


Staat het TV kastje op HD of SD ?? HD vraagt namelijk 9mb van de verbinding en SD 4,5mb.


kastje staat op HD. Ben nu tv aan het kijken en speedtest geeft 10mb download aan ipv 20


Dat klopt inderdaad, zodra je TV kastje aanzet pakt hij 9mb van je internet verbinding. Als je dit veranderd naar SD in je TVmenu dan krijg je 4,5mb terug.


Maar SD op een beeld diagonaal van 3mtr??


Hallo @zensation Als alle lampjes blauw branden en je hebt twee streepjes dan heb je principe voldoende om te internetten. Dan gaat inderdaad wel meespelen waar @Dragons aan refereert: interactieve tv vergt wat bandbreedte en HD nog weer meer dan SD. Als ik het zo lees verklaart dat wel waar je nu tegenaan loopt. 

Ik snap uiteraard dat je het liefste glasvezel via ons wilt, maar als wij dat op jouw locatie niet aanbieden is dat niet mogelijk. Je had dus glasvezel via Solcon? Hoe lang zat je daar al? 


Maar SD op een beeld diagonaal van 3mtr??

Met zo’n grote TV en dan glasvezel vaarwel zeggen? Of bedoel je op drie meter afstand van de TV?

Kijk ook eens in de V10a op 192.168.2.254 op de DSL status pagina wat daar nu aan daadwerkelijke snelheid wordt gehaald. Kan zijn dat die minder is dan wat op fourstack wordt aangegeven.

 


Bij deze.

 

 


Volgens website KPN, zonder 4G modem.

 

Speedtest.

 

 


Hallo @zensation Als alle lampjes blauw branden en je hebt twee streepjes dan heb je principe voldoende om te internetten. Dan gaat inderdaad wel meespelen waar @Dragons aan refereert: interactieve tv vergt wat bandbreedte en HD nog weer meer dan SD. Als ik het zo lees verklaart dat wel waar je nu tegenaan loopt. 

Ik snap uiteraard dat je het liefste glasvezel via ons wilt, maar als wij dat op jouw locatie niet aanbieden is dat niet mogelijk. Je had dus glasvezel via Solcon? Hoe lang zat je daar al? 

Wij zaten sinds januari 2020 bij  Solcon.


Bij deze.

 

 

OK, dat is wel te doen voor HD TV kijken en aanzienlijk beter dan wat fourstack aangeeft. Maar als je echt gek wilt doen, neem je voor internet dan apart een internet-only abo bij een provider over die glasvezel.


Ik ga mijn abbo opzeggen. Er was mij 50mb beloofd. Als ik tijdens het tv kijken telegraaf.nl wil openen moet ik 3 minuten wachten. Onwerkbaar.


Zelfs met tv kijken zou u nog ruim voldoende snelheid hebben om te internetten. Dus gaat het ergens anders mis.


Dat dacht ik ook. Maar ondersteuning vanuit kpn is totaal afwezig.


Posten op dir forum doe ik over 4G


Het modem geeft aan dat er een snelheid binnen komt van 22Mbit/s. Dat moet er dan ook uit komen!! Verwijder eens alle randapparatuur en meet dan eens met een bekabelde laptop of pc. Dus ook het 4g modem verwijderen. Welke snelheid heb je dan?


12mb met de tv aan 20 zonder


Ik vrees dat het hetzelfde gaat als bij ons vorig huis. Na 3 monteurs van 20mb naar 10mb.


Met glasvezel was het altijd  200up/down. Alleen werkte deze tv bediening klote. En geen netflix app.

Is toch vreemd dat ik glasvezel heb(had van Solcon), maar kpn wil niet leveren. Terwijl KPN en Solcon hetzelfde zijn.