Skip to main content

Sinds de installatie van 2 wifiversterkers door een monteur van KPN heb ik afdrukproblemen op mijn Epson fotoprinter: Het wifinetwerk is/lijkt prima echter de printer drukt steeds maar een klein deel van mijn foto af….Als ik de netwerkinstellingen controleer krijg ik de melding dat alle instellingen OK zijn echter daaronder staat “ er zijn meerdere netwerknamen (SSID) gedetecteerd die overeenstemmen met de ingevoerde netwerknaam. Controleer de netwerknaam (SSID).

Er zijn conflicterende kanalen op uw router of toegangspunt gedetecteerd. Als u problemen hebt met het afdrukken verbeter dan uw draadloze netwerk.”

Gisteren is een hulpvaardige KPN-monteur 1,5 uur bezig geweest om e.e.a. te onderzoeken. Uiteindelijk concludeerde die dat het aan de printer moest liggen. Die functioneerde echter voorheen goed en functioneert via USB nog steeds prima…….

Wie oh wie kan hier een oplossing verzinnen?

Die Epson printer, welke WiFi banden kan die aan?  Diverse printers hebben slechts alleen 2.4 GHz.

Als de WiFi van die WiFi versterkers een combinatie is van zowel 2.4 GHz als 5 GHz, hebben apparaten met slechts Ă©Ă©n WiFi band daar vaak problemen mee. Kunnen die 2.4 GHz niet separaat oppikken.