Ik heb bijna 2 jaar glasvezel van kpn. In het begin tot tevredenheid. In januari 2022 is er een monteur van de kpn geweest voor een nieuw glasvezel kastje in de meterkast. Sindsdien word de verbinding regelmatig verbroken. Dit geld zowel voor internet als tv als telefoon. De modem lijkt zich een paar keer per dag te resetten. Ik heb op internet gekeken en alle oplossingen die daar staan geprobeerd updaten, resetten etc. Ik heb ca een maand geleden een nieuwe modem 12 ontvangen. Dit heeft het probleem niet opgelost. De verbinding word regelmatig verbroken
In logboek staat Error PPPOE Connection has been terminated remote station is not answering to LCP Echo request. De frequentie van de error is iets minder paar keer per dag. Bijkomend nieuw probleem dat bij het resetten van de modem de vaste telefoonlijn schijnbaar niet ingeschakeld werd waardpor we niet gebeld konden worden zonder dat we dit wisten. Nu moeten we elke dag controleren of het lampje brand van de vaste telefoonlijn. Het lampje van de wireless verbinding knippert continu ik weet niet of dit normaal is, lijkt me ook niet goed.
Kortom door de werkzaamheden die de monteur in januari 2022 heeft verricht met het nieuwe kastje heeft in mijn ogen de problemen veroorzaakt. Nogmaals daarvoor geen problemen.
Tot nu toe hebben mijn acties en de acties die de kpn heeft uitgevoerd daarna niet geleid tot herstel naar een stabiele verbinding. Geen stabiel internet, televisie en telefoon.
Heeft iemand enig idee, wat betekend de foutmelding in de log van de modem ?