Skip to main content

Ik heb bijna 2 jaar glasvezel van kpn. In het begin tot tevredenheid. In januari 2022 is er een monteur van de kpn geweest voor een nieuw glasvezel kastje in de meterkast.  Sindsdien word de verbinding regelmatig verbroken. Dit geld zowel voor internet als tv als telefoon.  De modem lijkt zich een paar keer per dag te resetten.  Ik heb op internet gekeken en alle oplossingen die daar staan geprobeerd updaten, resetten etc.  Ik heb ca een maand geleden een nieuwe modem 12 ontvangen.  Dit heeft het probleem niet opgelost.  De verbinding word regelmatig verbroken

In logboek staat Error PPPOE Connection has been terminated remote station is not answering to LCP Echo request.  De frequentie van de error is iets minder paar keer per dag.  Bijkomend nieuw probleem dat bij het resetten van de modem de vaste telefoonlijn schijnbaar niet ingeschakeld werd waardpor we niet gebeld konden worden zonder dat we dit wisten.  Nu moeten we elke dag controleren of het lampje brand van de vaste telefoonlijn.  Het lampje van de wireless verbinding knippert continu ik weet niet of dit normaal is, lijkt me ook niet goed.  

Kortom door de werkzaamheden die de monteur in januari 2022 heeft verricht met het nieuwe kastje heeft in mijn ogen de problemen veroorzaakt. Nogmaals daarvoor geen problemen.

Tot nu toe hebben mijn acties en de acties die de kpn heeft uitgevoerd daarna niet geleid tot herstel naar een stabiele verbinding. Geen stabiel internet, televisie en telefoon.

Heeft iemand enig idee, wat betekend de foutmelding in de log van de modem ?

 

 

 

 

Hi @Marcv47, welkom bij ons. 

Een paar keer per dag een wegvallende verbinding hoort uiteraard niet. Het knipperend lampje van Wireless hoort zo, dat betekent dat er activiteit is en dat er dus gebruik wordt gemaakt van internet via WiFi. 

Zou je je glasvezelkastje en modem 10 seconden stroomloos willen maken? 


Ik heb net dit gedaan 10 seconden kastje en modem stroomloos gemaakt. Nu afwachten maar weer. er zit geen patroon  in het optreden van de error melding en resetten van de modem (en verbreking van de verbinding). Bedankt voor de verklaring van het knipperen van de lampjes van de wifi.

Soms gebeurd het ls je tv zit te kijken of aan het bellen bent dan weet je het. Soms zie ik het later in de logboek terug (en zie het op de pc's terug dat de vpn verbinding is verbroken.

Vast bedankt

Heb ook op het form gelezen dat er een update 526 aan komt. wellicht dat dit helpt


Bedankt voor je welkom trouwens waar zijn mijn manieren.  Volgens logboek is de laatste error 

03.06.2022 01:19:34 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

03.06.2022 01:19:30 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.


04.06.2022 19:07:23 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.06.2022 19:07:19 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.06.2022 18:46:08 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.06.2022 18:46:04 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.06.2022 17:53:37 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.06.2022 17:53:33 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.06.2022 17:49:05 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.06.2022 17:49:01 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Helaas weer 6x storing en de vaste telefoon lag er weer uit.  Met name het telefonisch niet bereikbaar zijn is natuurlijk belachelijk.  

Dit moet opgelost worden, als ik geen vertrouwen kan hebben in de verbinding ……..

 


Dan moeten we toch kijken wat er aan de hand is. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Ik heb het kpn profiel aangevuld. Hopenlijk voldoende zo. Zo niet laat het me weten.

05.06.2022 14:12:18 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Vandaag al 8x error melding gehad.  

 


The modem underwent a warm reset om 15:18 a factory default reset has been performed.  Ik heb dit niet zelf gedaan dus ????
Wachtwoord moeten resetten en logboek modem is geleegd. Ik laat even weten of er nog errors optreden.
 

Op 18:41 weer dezelfde foutmelding.  Wat betekend de error melding Connection has been terminated , remote station is not answering to LCP Echo requests 

heb de foutmelding gegoogled 

Kwam ik op kpn forum tegen

Storing in Sagemcom F5359 - remote station is not answering to LCP Echo requests.

Bedankt voor jullie reacties. Probleem is bij mij opgelost door een KPN monteur..
Er was waarschijnlijk een slechte connectie in de verzamelkast van KPN in mijn wijk. Hier heeft de monteur namelijk een nieuwe kabel/aansluiting gemaakt. Sindsdien alles ok en werkt alles super.

 

@henkor Denk dat je ook ff een monteur moet laten komen. Die heeft mij top geholpen destijds.
Ik heb geen verdere switch oid in mijn netwerk. Dus daar lag het (in mijn optiek) niet aan.


Hi @Marcv47, dankjewel voor je gegevens. Ik heb me hierin verdient en ik zie dat er bij jou iets anders aan de hand is. Bij een aantal klanten komen wegvallende verbindingen voor met de Box 12. De verbinding zelf is bij jou in orde.

Jij hebt nu software versie 516 in de Box 12 die geüpdatet moet worden naar versie 528. Daar beginnen we volgende week mee. Ik moet je voor nu nog even vragen om geduld te hebben. 

Zie ook dit topic voor alle informatie en eventuele updates..