Skip to main content

Hallo,

Ik heb vandaag met klanten service gebeld over een probleem met mijn wifi. Heb op hun verzoek de experia box gereset en de aanbevolen stappen doorlopen.

Maar probleem is helaas niet opgelost.

Ik ben software engeneer en doe vaak remote service via talk2m op machines en doordat de wifi telkens wegvalt of traag is duurt het soms tergens lang voor ik een wijziging kan doorvoeren.

Ook vallen mijn sonos speakers vaak uit.

Het probleem wordt groter als de kinderen thuis zijn en filmpjes gaan kijken. Het is onderhand een redelijke onwerkbare situatie geworden.

 

M.vr.gr.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag @Robert6919! Welkom op ons forum.

Logisch dat je graag gebruik wilt maken van een goede wifi verbinding! Daarom hebben we de Wifi Manager in het leven geroepen. Met behulp van de Wifi Manager meet je op verschillende in huis de wifi verbinding en dan zal de Wifi Manager automatisch verbeteringen toepassen. Doorloop daarna de Wifi Manager gelijk nog een keer, zodat je kunt testen of de verbeteringen ook effect hebben gehad.

Daarnaast hebben we ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Zou je die door willen nemen?

In de meeste gevallen wordt de wifi hiermee al enorm verbeterd! Mocht je toch nog hulp nodig hebben, dan zitten we natuurlijk voor je klaar. Wil je dan laten weten wat de resultaten van de Wifi Manager zijn en wat je uit het topic hebt kunnen toepassen? 


Ik heb inmiddels alle stappen genomen en ook al een paar keer gebeld met de kpn. Ik ben zelf software engineer en weet dus zelf prima hoe ik de wifi moet optimaliseren. 

We zitten met zijn zessen hier op de wifi en dan heb ik nog rand apparatuur zoals een sonos systeem.

Muziek valt telkens weg, wifi valt vaak weg.

Uw medewerker heeft mij verteld dat mijn verbinding eigenlijk niet snel genoeg is voor een gezin van 6 mensen.

Ik heb dus maar besloten om in Januari over te stappen naar Ziggo.

M.vr.gr.

Robert Laarman


@Robert6919 Graag wat informatie voor wat betreft welke Experiabox je gebruikt en/of je wifi versterkers in huis hebt. Wat heb je voor abonnement ? Heb je glasvezel ? Lopen er UTP kabels naar bv TV, 1e verdieping etc. etc.


Hoi Tony,

 

Heeft niet zoveel zin. Op mijn adres kan kpn max 30 a 40mbit leveren.

Heb de experia v10 en een kastje van devolo voor extra wifi aan de andere kant van het huis omdat ik een groot vrijstaand huis heb.

Ook 2x devolo naar de tv ontvangers

Utp kabels izijn geen optie omdat ik dan de boel verbouwen moet.

Ik had al een paar keer contact met kpn gehad maar er is helaas niets aan te doen.

Iig bedankt voor jou reactie en fijne dagen.

 


Tsja als u dan bij Ziggo zit gooi dan eerst die Devolo rommel weg en zorg voor een goed netwerk.  Anders wordt ook Ziggo een teleurstelling. 


Hoi Joep, 

Jammer dat je zo weinig kennis hebt van rand apparatuur.

Ik mag aannemen dat je niet voor KPN werkt.

 

 


U denkt dat data probleemloos via een stroomkabel kan worden getransporteerd? Want dat doen de Devolo's. 


Dat kan zeker wel @Joep1965 , als je lekker vrijstaand woont met geen storende factoren op je stroomnet gaat het prima, en redelijk vaak gaat het ook wel oke in een normale woning.

Maar optimaal is het nooit, de beste verbinding blijft een kabel.:wink:

 

Maar Devolo je WiFi laten uitbreiden, weinig goeds aan, tenzij je meerdere WiFi punten pakt en er een mesh opstelling van kan maken, maar meerdere losse punten in huis veroorzaken alleen maar storingen op elkaar waardoor je een minder goede snelheid krijgt.


@Doornekamp33 Zolang je maar 1 fase in je huis hebt zal het best aardig werken. De meeste huizen hebben tegenwoordig 3 fases in huis standaard.  En dan wordt het al een stuk minder. Maar ja ik heb er geen verstand van :joy:


Je zal van de 1Gb snelheid ook maar weinig overhouden, hier in huis kwam ik rond de 120 uit van beneden naar zolder, dus een kleine 12%, maar na het wisselen van een lamp voor Led ging het mis, viel de helft terug en vaak weg, dus ja wel of geen verstand er van hebben is niet echt relevant, werkt het voor de 1 goed is het goed, voor mij ook een no-go geworden en heb wel een verbouwinkje gedaan en overal kabels liggen waar ze nodig zijn, gelijk dubbel uitgevoerd.:wink:


Houden jullie het wel gezellig aub. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar op de man spelen is nergens voor nodig.


Wat mij in deze weer opvalt :

. . .Heb je glasvezel ? Lopen er UTP kabels naar bv TV, 1e verdieping etc. etc.

Heeft niet zoveel zin. Op mijn adres kan kpn max 30 a 40mbit leveren

Met die snelheid kun je voor bijna alles prima uit de voeten, maar als de wifi hapert niet natuurlijk !

Mijn idee, zet de wifi in de experiabox uit en zet een fatsoenlijk wifi punt centraal in het het huis aan een kabel, of evt meerdere indien nodig.


Offtopic discussie verwijderd