Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb momenteel haperingen in mijn internetverbinding en regelmatig loopt het modem vast tijdens tv kijken. Dit alles sinds de laatste update/upgrade voor de tv-ontvangers. 

Als ik dan het modem reset doet hij het wel weer, maar momenteel wel minimaal om de twee dagen dit probleem.

Enkele maanden voor de tv update trouwens ook 2 bedrade Wifi-points van KPN geplaatst.

Zou het modem aan vervanging toe zijn? Is een experiabox V8 van 7 jaar oud.

 

Ik hoor graag.

Hoi @Fredjuhh en welkom op het forum! Super dat je je bericht hier plaatst. Je geeft aan dat het modem vastloopt, gaat dat dan echt om je modem (Experia Box) of de TV-ontvanger? Hoe loopt deze vast? Reageert hij nergens meer op en hoe merk je de haperingen in je internetverbinding? Valt deze weg en is dit dan bekabeld of via de wifi? 

Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik de verbinding doormeten om te zien wat daarin te vinden valt. 🙂


Hoi Sanne,

Ik krijg de foutcode 143 tijdens het tv kijken, op dat moment valt ook het internet weg. Het enige dat helpt is herstarten van het modem. Het komt nu bijna dagelijks voor.:pensive:


Helder, bedankt voor het toelichten en het aanvullen van je profiel! Foutcode 143 betekent dat je ontvanger geen verbinding meer krijgt met de Experia Box. Als het internet dan ook wegvalt klinkt het alsof de Experia Box geen verbinding met ons netwerk meer krijgt. Ik zie dat de verbinding tussen de Experia Box en het netwerk gisteren 1x is weggevallen, vandaag is alles tot dusverre nog stabiel. Kun je nog vertellen hoe de TV-ontvanger is aangesloten op de Experia Box? Ook ben ik benieuwd hoe de lampjes op de Experia Box branden op het moment dat de wifi wegvalt. 


Hoi Sanne,

Ontvanger rechtstreeks met UTP cat5e op poort 1 van de experia.

Bij wegvallen branden de lampjes allemaal op de experia meende ik.

 

 


Hmm, heb je een andere internetkabel die je kunt testen tussen de ontvanger en de Experia Box? Puur om uit te sluiten dat de huidige kabel kuren heeft. Probeer daarbij ook gelijk een andere poort op de Experia Box. 

Mocht de foutcode dan in beeld blijven komen en de wifi wegvallen, wil je dan controleren of er ook lampjes zijn die rood of oranje branden en, zo ja, welke lampjes dit dan zijn? Dan kan ik nalopen of er iets misgaat in de algehele verbinding. 


Hallo Sanne,

Het is een tijdje goed gegaan, zojuist lag de verbinding er weer uit.

Ik kan via een vaste pc dan ook het modem niet benaderen.

De lampjes power, voice, broadband, internet en tv branden groen. Wireless brandt niet gezien ik externe bedrade wifi-points van kpn heb.

Ik hoor graag van je.


Hallo Sanne,

Het is een tijdje goed gegaan, zojuist lag de verbinding er weer uit.

Ik kan via een vaste pc dan ook het modem niet benaderen.

De lampjes power, voice, broadband, internet en tv branden groen. Wireless brandt niet gezien ik externe bedrade wifi-points van kpn heb.

Ik hoor graag van je.

Hi @Fredjuhh, niet Sanne, maar Paul. Ik zie de verbreking staan inderdaad en ik kan het modem voor je omruilen hoor. Eerst nog even 1 checkvraag. Heb je het modem ook al een keertje helemaal gereset?  Kijken of dat werkt..?


Hoi Paul,

Dan bedoel je het modem naar fabrieksinstellingen, waarmee alle ingestelde waarden verloren gaan?


Hoi Paul,

Dan bedoel je het modem naar fabrieksinstellingen, waarmee alle ingestelde waarden verloren gaan?

Sorry voor de late reactie. Ja, dat is exact wat ik bedoel inderdaad. (mochten we het modem omruilen dan zou je ook alle instellingen kwijt zijn)


Reageer