Skip to main content

Goedemorgen. Ik heb gister een KPN thuis abbonement afgesloten bij KPN voor de verhuizing per 03-10-2022. De huidige bewoners van het huis hadden hun verhuizing nog niet doorgegeven aan hun provider (T-Mobile) waardoor hun abbonement nu per 03-10-2022 stop wordt gezet. Zij hebben gister geprobeerd de verhuizing door te geven maar hun provider geeft aan dat dat niet meer kan doordat de nieuwe (mijn) aansluiting hun abbonement automatisch heeft opgezegd. 

 

T-Mobile heeft aangegeven dat mijn nieuwe aansluiting bij KPN tijdelijk moet worden stopgezet zodat hun verhuizing kan worden doorgegeven. 

 

Het lijkt mij dat dit niet de eerste keer is dat zoiets dergelijks gebeurd. Is er een andere manier om dit op te lossen?

Het is natuurlijk onzin dat jouw abonnement stop zou moeten worden gezet voor dat hun abonnement weer terug komt. T-Mobile moet niet zo moeilijk doen voor de oude bewoners, eventueel vragen ze een nieuw abonnement aan. Vaste telefoonnummers blijven toch enkele maanden gereserveerd zodat die weer terug kunnen worden gegeven bij fouten zoals hier zijn gemaakt. 


Goedemorgen @RMolleman en welkom hier op ons forum :)

Allereerst mooi om te lezen dat je voor je nieuwe woning een KPN abonnement hebt afgesloten! Dat een nieuwe aanvraag op het desbetreffende adres er voor zorgt dat het abonnement van de huidige bewoners daardoor niet kan worden verhuisd verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje. Zoals @Ik_Hussel is het voor de huidige bewoners altijd mogelijk om een geheel nieuw abonnement aan te vragen op hun nieuwe adres. Voordeel is dat ze dan weer als nieuwe klant worden gezien en gebruik kunnen maken van een welkomstactie. Mocht dat geen optie zijn, dan kun je altijd even bellen met mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de opzeggingen/annuleringen (op het gratis nummer 0800 0402). Zij kunnen je aanvraag annuleren (mits binnen 14 werkdagen) en je kunt het abonnement vervolgens opnieuw aanvragen zodra de huidige bewoners van je nieuwe woning de verhuizing van hun abonnement hebben aangevraagd. Een andere optie is er niet ben ik bang 😞 Mocht je hier nog verdere of aanvullende vragen over hebben, laat het dan vooral weten!