Skip to main content

Beste KPN,

Sinds ik ben overgestapt naar KPN Internet glasvezel heb ik regelmatig dat de internetverbinding eens in de paar dagen en soms dagen achter elkaar (voor een tijdje) wegvalt. Dit geldt voor zowel bedraad internet als wifi. Meestal herstelt de verbinding na 15 tot 30 minuten vanzelf. En soms dan haal ik de stekker van de Experia box er even uit. Daarna wordt de internetverbinding hersteld.

Ik heb de online hulptools geprobeerd en ook de glasvezel modem herstart. Maar het probleem blijft zich voordoen en ik ben op zoek naar een structurele oplossing. Wellicht dat de Experia box niet goed functioneert. Graag jullie hulp.

Groet, Marinho

Dat is niet zoals het moet. Blijven de lampjes wel gewoon groen branden op het modem en glasvezelkastje? Wat heb je allemaal aangesloten aan het modem qua randapparatuur?


De lampjes blijven inderdaad groen, ook als de internetverbinding is weggevallen. De Experia box is aangesloten op een switch. En op die switch zijn er allerlei zaken aangesloten, zoals andere switches, een NAS, de KPN superwifi punten, PC’s, Sonos, etc.

De Experia box is eind februari aangesloten door een KPN monteur, maar de verbinding is sinds toen niet echt stabiel geweest. Daarvoor had ik glasvezel van Caiway (met een eigen modem/ router van Asus), maar daar waren nooit problemen mee.


Ik neem aan dat je bedoeld dat de experiabox direct op het glasvezelkastje zit en daarna een switch??


Ja, het internet signaal komt binnen op de glasvezel modem en gaat door naar de Experia box. De Experia box is aangesloten op een switch. En op de switch zijn allerlei zaken aangesloten, zoals hierboven vermeld. Een reset van de Experia box verhelpt meestal het probleem (tijdelijk). Daarom denk ik dat daar iets niet in orde is. Maar als we er niets aan doen wordt de verbinding na uiterlijk een half uur ook hersteld.


Heb je tv van kpn?


Nee, alleen glasvezel internet.


Ik denk dat je toch eens moet gaan kijken  of het probleem niet veroorzaakt wordt door iets in je eigen netwerk voor er een monteur komt. Anders zijn de kosten namelijk voor jou. Alles ontkoppelen en één voor één weet aansluiten met ruime tussenpozen. Dan alleen kom je er achter of het een kpn probleem is of niet. 


Ik had voorheen precies dezelfde setup, maar toen kwam het signaal binnen op mijn Asus router (i.p.v. de Experia box). En nooit een probleem gehad. Dus misschien moet ik maar terug naar Caiway en eigen spullen.


Heb je een hogere snelheid dan bij Caiway?


Snelheid is voor mij minder belangrijk dan een stabiele verbinding


Beter dan glasvezel is er niet. Ik vraag het om er zeker van te zijn dat je geen switch gebruikt die de snelheid niet aan kan.


Ik had bij Caiway ook al jaren glasvezel. Heel stabiel. Die switches zijn allemaal gigabit switches, dus daar ligt het echt niet aan.


Hoi @M.G.99 . Welke experiabox heb jij daar eigenlijk staan? (excuus als ik er overheen gelezen heb)