Skip to main content

Gisteren na de zoveelste  keer weer gebeld met kpn ivm wegvallende wifi. Zou ik vandaag voor 17.00 een telefonische afspraak hebben. Tot op heden niks. 

Het is niet fijn dat je steeds weer de klacht opnieuw moet melden.  Maar even voor de duidelijkheid,  bedoel je het internet signaal of bedoel je de wifi binnenshuis? Als het signaal te vaak wegvalt dan moet en zal kpn zeker iets voor je kunnen betekenen.  Ook voor de wifi mag je om hulp vragen, het advies zal afhangen van het apparatuur wat er al staat. Als je geen wifiversterkers hebt dan zou dit veel kunnen verbeteren. Laat even weten  bedraad internet of alleen wifi  of beiden?


Zouden vandaag mij nogmaals hierover bellen. Ticket ligt ervoor. Vele excusus wederom niks gehoord. Mijn wifi binnenshuis is slecht. Heb al van die wifi versterkers. Maar blijft hopeloos. 

 


Moet eigenlijk goed werken, soms gaat het niet goed met koppelen.Alles groen?


Ja en nee. Gooit vaak eruit en is dan rood oranje. Ben er echt wel klaar mee. En hoopte dat ze met een oplossing  kwamen. Maar laten je vervolgens twee dagen op een telefoontje wachten.  Echt al super lang klant. Maar zit er aan te denken om dit alles te laten omzetten. Laatste jaren niet meer zoals was.


Welk type modem heb je?


V10 modem heb ik

 


Ohh das mooi.  Je hebt 3 rond witte wifi versterkers? 


Nee heb er twee 


Ok. Er is er dan één met een kabel verbonden aan het modem en de ander staat op max 8 meter afstand en het wifi lampje op het modem moet uit zijn. Uitgaande van een redelijk standaard huiscdan staat get modem in de meterkast,  het eerste wifi punt(de bekabelde) hangt in de gang en de tweede staat op de eerste overloop.  Komt dat een beetje overeen met jouw situatie?


Modem staat niet in de meterkast.  Deze staat in de woonkamer.  Alles is aangesloten door een kpn monteur. 


Heb je dit soort dingen in huis? 

 


Ja. Klopt 


Daar moet je vanaf zien te komen. Dat us vaak de oorzaak van veel ellende.  Waar gebruik je die voor?


Wat doe je met de dvs stekkers? En rood en oranje hebben met afstand en obstakels te maken. Heb je al geprobeerd het 2e superwifipunt als test dichter bij te plaatsen? Als dat helpt dan misschien toch een derde overwegen. De basisstappen zijn sowieso reset nt, dan reset modem, dan reset sw punten, dan opnieuw koppelen. 


@Joep1965  aangezien er meerdere tv hier in huis zijn. Was dit de oplossing. En volgens mij kan niet bedraad overal. Waar wifi punt storing geeft is eerste verdieping.  En daar is bedraad tv kijken.


@kevster dit is al paar keer gebeurd. Die stappen. Het probleem is ook echt op de eerste etage.  Soms begane grond. Vaak ipadres ophalen

 


Glas of koper aansluiting?


Hier nog geen glasvezel als je dat bedoeld


Ok dus je hebt op de eerste etage een tv ontvanger staan die met een kabel aangesloten is op het modem? Dat zou perfect zijn!!!


Ik denk niet dat er een kabel ligt naar de 1e etage. Wissel de sw punten eens om en plaats ze dichter bij elkaar. Je zou ook nog om een ander modem kunnen vragen. Misschien dat deze af en toe een steekje laat vallen. Als het uiteindelijk niet op te lossen is zou je kunnen overwegen om sterkere wifiversterkers te kopen. Dat was voor mij de oplossing, is wel wat duurder dan het apparatuur van kpn, maar de wifiproblemen zouden dan echt verleden tijd moeten zijn. Informeer gewoon eens bij tp link, leg hun uit waar je tegen aan loopt. Succes!


@kevster natuurlijk geen ander modem voor het zeker is dat die problemen geeft. De v10 nooit omruilen voor een andere.  


Ik heb al heel wat modems versleten in een half jaar tijd. Ik heb nu weer een box12, daarvoor had ik een v10, die had een ip issue waardoor 2tv's het niet deden. Nu is het prima, elk modem heeft zijn voordelen en nadelen.  Soms moet je gewoon iets proberen. Ook al lijkt het niet logisch. Mijn modemswap was mijn eigen idee, en ook de oplossing,  kpn zag er in eerste instantie geen oplossing in.


@kevster ik ga me wifi punten andersom plaatsen. Die van beneden naar boven kijken of dit helpt. En morgen maar boos bellen dar ze nog steeds niet terug hebben gebeld. En nieuwe modem is ook wel een idee


@kevster je weet het blijkbaar allemaal beter. Zoek het maar uit!!


Advies kan ik altijd proberen.  Ben al blij met raad. Aangezien degene die me zou helpen nog steeds niks heeft laten horen. Erg vervelend als iets niet doet hoe moet