Skip to main content

Ik heb verschillende issues met mijn WiFi. Het is jaren goed gegaan! Mijn V10 werkt sinds 2016 prima tot voor kort. Nu valt WiFi regelmatig weg als een soort time-out. Het duurt niet lang, maar het is erg irritant. Bij automatisch inloggen krijg ik tegenwoordig regelmatig die absurde melding: “verbonden zonder internet” (waar ben ik dan wél mee verbonden?, denk ik dan :)) Ik zie op het forum tips voorbij komen. Die ken ik allemaal. Natuurlijk heb ik een herstart geprobeerd van alle relevante apparaten. Natuurlijk heb ik de WiFi service uitgeprobeerd, kanaal gewisseld, enzovoorts!. V10 heeft een update gehad, schijnt. Foute update en toen weer een andere… IK WIL GEWOON EEN NIEUWE EXPERIABOX EN IK WIL ER VOOR BETALEN EN WAAROM KAN DAT NIET???!!!!!!

Dag @Jan-Hein de Wit! Welkom op ons KPN Forum. Wat irritant dat de Experiabox te wensen overlaat. Het modem dient fatsoenlijk te functioneren en geen grijze haren op te leveren. Goed om te horen dat je zelf de handen al uit de mouwen hebt gestoken, om dit opgelost te krijgen. Helaas zonder succes :disappointed_relieved:

Kun je iets meer vertellen over jouw thuisnetwerk? 
Je hebt een V10 modem. Wat heb je verder nog aangesloten op het netwerk? Versterkers bijvoorbeeld?

Heb je de V10 al eens voorzien van een reset? Zo ja, kun je de V10 eens voorzien van een monteursreset? Druk de herstel-knop + reset-knop tegelijk in, totdat alle lampjes uitvallen. Het duurt ongeveer 15 min. voordat het modem volledig is opgestart. 

Ik ben benieuwd of dit iets oplevert. Zo niet, dan kijk ik graag even met je mee. Kun je in dat geval je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? :wink:

 

EDIT: Kleine toevoeging. Je bent vrij om een eigen modem aan te schaffen en die aan te sluiten (Zie: Gebruik een eigen router i.p.v. experiabox). Je kunt tegenwoordig ook een FritzBox bij ons huren, mocht je dit interessant vinden. 

 

 

 


Waarschijnlijk is de WiFi op je modem uit i.c.m. WiFi versterkers. En verschillen de SSID's en WW tussen versterker en experiabox waardoor de box niet meer zijn data kan communiceren naar de versterkers.


Dank voor alle welwillendheid om mij te helpen. Ik zal vandaag het modem volledig resetten. Nu even niet want ik moet aan het werk. :frowning2:
Wat betreft de configuratie. Ik heb twee bedrade verbindingen met een desktop en het TV-kastje van KPN; daarnaast heb ik voor WiFi één Devolo-set. Als het probleem zit in de Devolo-set, dan wil ik graag weten of de WiFi-versterker van KPN een betere oplossing is?
Ik zal eens naar dat verhaal over de Fritz-box kijken.

Dank nogmaals. Ik meld me weer.


Waarschijnlijk is de WiFi op je modem uit i.c.m. WiFi versterkers. En verschillen de SSID's en WW tussen versterker en experiabox waardoor de box niet meer zijn data kan communiceren naar de versterkers.

Als dit de juiste diagnose is en ik heb geen reden om daar aan te twijfelen. Wat is dan de remedie, @Pauwerful ?


Waarschijnlijk is de WiFi op je modem uit i.c.m. WiFi versterkers. En verschillen de SSID's en WW tussen versterker en experiabox waardoor de box niet meer zijn data kan communiceren naar de versterkers.

Als dit de juiste diagnose is en ik heb geen reden om daar aan te twijfelen. Wat is dan de remedie, @Pauwerful ?

Dan zou ik alle WiFi apparaten in huis op het zelfde SSID en WW configureren zodat dit een groot thuisnetwerk wordt. En niet een opgedeeld netwerk waar alleen een aantal apparaten op bijv. SSID Wifi 1 wel werken maar niet op bijv. SSID WiFi 2


Duidelijk verhaal @Jan-Hein de Wit. Je gebruikt Devolo adapters als wifi-versterkers? Devolo adapters kunnen de stoorzender zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet. Heb je ze ná de reset opnieuw gekoppeld? Zo niet, dan wil ik je adviseren ook de adapters te resetten/opnieuw te koppelen volgens de instructies. 

Als je hierna nog steeds problemen ondervindt, dan graag tijdelijk de adapter loskoppelen en kijken/ervaren hoe de wifi functioneert. Je kunt ook (zonder Devolo adapters), de Wifi Manager doorlopen. De Wifi Manager controleert de wifi en verbeterd die wanneer nodig. Dit kan d.m.v. kanaal wisselen of het aanbieden van wifi-versterkers.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst.