Skip to main content

Ik heb sinds ongeveer een jaar problemen met de WiFi op mijn mobiel. Dit alleen in de keuken (modem staat in de woonkamer), waar ik nauwelijks WiFi heb. De WiFi valt steeds weg of ik heb helemaal geen WiFi. Mijn 3 andere gezinsleden hebben hier geen last van en hebben gewoon WiFi in de keuken. Op mijn laptop heb ik ook gewoon WiFi, er zijn alleen problemen op mijn toestel. Het probleem ligt echter niet bij het toestel zelf. Het begon op mijn Samsung en inmiddels heb ik een nieuwe iPhone en het probleem is niet verdwenen. Daarnaast heeft een gezinslid mijn oude Samsung overgenomen en die heeft ook geen problemen met de WiFi op dat toestel, terwijl ik daarop ook al wegvallende WiFi had.  Waar kan het aan liggen? Is het misschien mijn simkaart? 

Goedenavond @Natasja Drenth en welkom hier op het forum :)

 

Dat is natuurlijk knap irritant dus goed dat je dit kenbaar maakt. Ik kan me voorstellen dat je aan de simkaart denkt maar die staat feitelijk helemaal los van je Wi-Fi. Je kunt op de meeste toestellen ook gebruik maken van Wi-Fi zonder dat hier een simkaart in zit. Dat is dus niet het eerste waar ik aan denk. Wat het wel heel vreemd maakt, is dat het gezinslid die je Samsung heeft overgenomen geen problemen ervaart in de keuken. Je geeft aan dat je nu een iPhone hebt; staat de Wi-Fi assistent misschien ingeschakeld? Deze vind je bij de instellingen; vanuit daar ga je naar 'Mobiel netwerk' en dan zie je bijna onderaan een functie staan genaamd 'Wi-Fi Assistentie'. Het beste is om deze functie uit te schakelen. Het ligt in ieder geval ook niet aan de Wi-Fi want dan hadden andere personen en apparaten dit ook gemerkt en ik begrijp dat dit niet het geval is. Wat je nog even kunt proberen, is om jouw simkaart in een ander toestel te testen en vice versa. Op die manier kunnen we misschien wat extra zaken uitsluiten. In ieder geval ben ik benieuwd naar je bevindingen en ik zie ze dan ook graag tegemoet!


Hoi @Natasja Drenth , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd of je nog iets hebt gehad aan mijn vorige bericht 🙂 Laat je het nog even weten? Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het natuurlijk graag!


Goedemorgen @Natasja Drenth , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik dit topic. Desondanks hoop ik dat je iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven!


Reageer