Skip to main content

Ik ben al jaren lang een trouwe klant van KPN en wil dat ook graag blijven echter wordt het wel steeds aantrekkelijker om over te gaan stappen gezien het feit dat het bijna onmogelijk is om iemand van de klantenservice te spreken.

 

Ik zoek alleen contact als ik er zelf geen oplossing meer voor heb.  Ik betaal elke maand 62 euro en verwacht dan ook dat de spullen van een geronomeerd bedrijf als KPN gewoon probleemloos werkt. 

Het probleem is dat ik een keihard wifisignaal heb maar dat er geen internet wordt doorgegeven. Ik heb 2 experia wifi versterkers echter deze moeten bekabeld owrden aangesloten en dat gaat niet op de plekken in huis waar de wifi slecht is dus hier al een compromis in moeten zoeken.  Ook is het bijzonder dat het goedkoper is om over te sluiten dan het huidige abonnement te behouden. 

Ik wil gewoon 100MB glasvezel internet met een goede wifi die altijd werkt, en interactieve televisie,

 

Hier is overigens ook ongevraagd een update voor gekomen zodat nu als je het menu kiest het geluid gelijk wegvalt van de zender waar je naar zat te kijken.   Kan nergens terecht met vragen of klachten en kom elek keer weer bij de wifimanager terecht en dan moet ik betalen voor superwif ? Ik had zo zoetjesaan wel verwacht dat trouwe klanten worden voorzien van superwifi.

 

Ik kan niet elke keer door het huis gaan lopen en allerlei stomme opdrachtjes uitvoeren  en niet verder komen. Op de momenten dat ik er de tijd voorheb is er niemand meer om het op te lossen.

 

Welkom op het forum @PA1BP! Als je een collega telefonisch wilt spreken dan kan je altijd ons bellen via 0800-0402. We vragen je dan wel een paar vragen te beantwoorden zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Maar voor technische klachten krijg je altijd een medewerker te spreken.

Ook hier op het forum helpen we je graag. Ik hoor je 2 verschillende dingen zeggen. Je wifi is op dit moment niet helemaal goed. En ook hoor je dus nu geen geluid meer van de zender op tv als je het menu gebruikt?

Voor de wifi is de Wifi Manager inderdaad de handigste oplossing. Maar om een goed beeld te krijgen van de situatie is het dan nodig om een aantal handelingen uit te voeren. Doe je dit liever niet zou het helpen als je hier wat meer informatie geeft. Of je bijvoorbeeld al een reset hebt gedaan van je Experia Box. En om wat voor apparaten het gaat. Ook of het nog uit maakt waar in huis je aanwezig bent. 

Om de klachten met de tv-ontvanger op te lossen is daarvoor eerst een reset aan te raden. Als dat niet helpt laat dan even weten om welk type tv-ontvanger het gaat. Dan kijken we gelijk wat we ook daarvoor kunnen doen.

Ik vind het vervelend dat je het moeilijk ervaart contact met ons te krijgen. Maar laten we daar nu iets aan gaan doen! 🙂


Hallo Bram,

Er zijn een aantal zaken die spelen.

Ik ben hier al heel lang mee bezig dus dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Volgens mij moet er bij mijn abonnement in jullie systeem wel een aantal contactmomenten staan geregistreerd. 

Ik ervaaar al zo lang ik glasvezel heb via KPN dat ik overal een keihard wifi signaal heb(dus dat is goed) alleen komt er geen internet doorheen. Ik heb 20 2 experia wifi versterkers ontvangen echter deze moeten bedraad worden aangesloten en daarmee wordt ook de tactische plaatsing van die dingen behoorlijk beperkt.. Het steekt mij vooral dat ik maar met de apparatuur blijf tobben terwijl ik wel voor mijn gevoel een behoorlijk bedrag per maand betaal voor dit alles als ik zo kijk naar de andere aanbieders. Als ik met de wifi manager aan de slag ga dan kan ik eennieuwe modem bestellen  en moet ik voor super wifi punten betalen.. En dan moet ik ze ook nog ergens afalen volgens de wifi manager. 

Dat vind ik dus niet terecht want ten eerste betaal ik al genoeg abonnementsgeld en ben al; jaren(ruim 27 jaar ) een vaste klant en ten tweede loopt dit probleem al een hele tijd en is nog steeds niet helemaal opgelost.

Voor wat betreft de televisie is er na de laatste update van de ontvanger het onprettige dat er geen geluid meer wordt weergegeven als het menu wordt geactiveerd. voor de update kwam de zender waar je naar kijkt klein in de bovenhoek en liep het geluid gewoon door. Wellicht is de ontvanger gewoon te oud. Ik mag er toch vanuit gaan dat de apparatuur regelmatig wordt geupdated . Wellicht lost een nieuwe ontvanger in combinatie met een betere(nieuwere)modem met superwifi het probleem op.

 

Ik wacht je reactie af


@PA1BP het kan zijn dat je apparatuur verouderd is. Als dat zo is wordt deze vervangen. Dit kan je zelf controleren via onze apparatuur omruil pagina. Volg daar de stappen. Als je tv-onvangers of modem verouderd zijn ruilen we via die pagina deze gratis om.

Zou je via die pagina willen kijken of we moeten omwisselen? Als dat niet het geval is wil ik je vragen je profiel in te vullen. Dan kan ik namelijk ook het contact hiervoor nakijken. 

Wat betreft de prijs van je abonnement, als je daar niet tevreden over bent wil ik je toch aanraden 0800-0402 te bellen. Dan kan je samen met een medewerker het pakket bespreken om te zien of je huidige pakket nog goed bij je past.


Goedemiddag ik heb de omruilpagine bezocht. Er wordt een TV ontvanger omgeruild.

de modem schijnt niet verouderd te zijn echter nog wel het WiFi probleem te hebben.

 

ik heb de profielgegevens zo veel mogelijk ingevuld


Om optimaal gebruik te kunnen maken van internet zijn er een paar zaken zeer belangrijk.  De tv ontvanger dient bekabeld aangesloten te worden aan het modem. Wifi versterkers dienen bekabeld aangesloten te worden aan het modem. Een eventuele switch dient igmp snooping te ondersteunen.  Maw appartuur zoals draadloze verbindingsets moet u nuet gebruiken en draadloze wifi versterkers zullen nooit de volledige snelheid geven. Dit geldt voor iedere provider.  Hoe ziet uw netwerk eruit? Welk modem heeft u? Gebruikt u draadloze verbindingsets? 


Experia V9

2x Experia WiFi bedraad

 

1 Switch 5 poorten TP Link voor bedraad internet door het huis

Het probleem is dat het WiFi signaal sterk genoeg is maar er geen internet doorkomt. Dit is niet altijd natuurlijk. Maar het komt wel heel vaak voor. Er is al eens op afstand een en ander ingesteld dat leek te hebben geholpen maar het probleem is niet opgelost. Ook de Experia WiFi is geen goede oplossing omdat daar een utp kabel naartoe moet en die kan ik niet op het belangrijkste punt krijgen zonder de slopen en breken. Dit gaan we dus ook niet doen. 
 


 


En ondersteunt de switch igmp snooping? https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968 


Loopt er helemaal geen utp kabel naar boven?


Jawel maar naar de verkeerde kant van het huis 

 


En het WiFi probleem is door het hele huis aanwezig onze Hartman Kardon citation smart speaker heeft ook vaak geen verbinding met internet via de WiFi 


Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?


Ja dat werkt probleemloos. 
het erop dat de WiFi koppeling in de modem niet stabiel is of zo iets


Haal alle aangesloten appartuur eens los van het modem. Gewoon om even te testen. Mag ook morgen want ik ben vanavond niet op het forum. 


En als ik alles heb losgemaakt? Wat moet er dan gebeuren?  Hoe lang wil je dat ik het los laat ?  Op dit moment werkt alles maar kan straks zo weer weg zijn . 


Dan hoor ik graag of de wifi wel in de lucht blijft. Dan weten we 100% zeker dat kpn aan zet is. Want stel er komt een monteur en het probleem wordt veroorzaakt door iets na het modem dat zijn de kosten voor u. Een sluiting in een stekkertje kan al dramatische gevolgen hebben voor het hele netwerk. We moeten dus zeker weten dat dat niet het geval is.


Alle netwerkaansluitingen zijn doorgemeten met een netwerktester en het probleem is niet altijd aanwezig. Dat maakt het juist zo’n lastig probleem. Op dit moment werkt alles en blijft misschien wel een paar dagen zo en dan ineens is het weer even weg. De radio in huis werkt via WiFi en die geeft af en toe aan geen verbinding te kunnen krijgen. Ook op de i pad lukt het soms niet om online iets voor elkaar te krijgen. Terwijl er wel goed WiFi signaal is. Ook met WiFi analyzer  apps komt er niets geks uit. Prima WiFi 


Maar soms geen verbinding met internet 


GlSvezel heeft niets met wifi te maken.  Omdat de bekabelde laptop of pc goed werkt kunnen we dat uitsluiten. Het kan het modem zijn. Dat kunt u testen. Zet één experia wifi naast het modem en sluit die direct aan op het modem en zet em aan en laat em 15 minuten met rust. Het wifi lampje op het modem zal uit gaan. En de wifi van het modem doet niets meer. De experia wifi zorgt nu voor wifi. Ben benieuwd wat er dan gebeurt. 


Ik ga hetvanmiddag proberen ben nu niet thuis 


Dit is feitelijk de set-up zoals het altijd al zit. Alles losgetrokken en opnieuw aangesloten en zelfs ook nog de modem gereset. Daarna een uurtje gewacht en gaan kijken bij de modem.

het wireless lampje brand op de modem en is dus niet uit. Experia WiFi staat direct naast de modem en is vast aangesloten.

 

wat is de volgende stap?


Het is dat de Merwede er tussen zit anders was ik je komen helpen😂. Het wifi lampje van het modem had gewoon uit moeten gaan. De v9 is end of life. Het lijkt er op dat ie toch niet meer goed z'n werk doet. Bel nog een keer de klantenservice en dring aan op een nieuw modem.


Klantenservice gebeld. Erxwordt een nieuw modem opgestuurd en abonnement wordt 2,50 per maand goedkoper. Bedankt voor je hulp


Dat is mooi. Overigens zou ik je toch aanraden om 1 experia wifi naast de tv ontvanger te zetten in de woonkamer.  Op de tweede poort kan je dan de tv ontvanger aansluiten.  En datzelfde kan je boven ook doen. Nou dan moet je overal perfect wifi hebben hoor. Mits die situatie haalbaar is natuurlijk. 


Gaat goedkoper nu. Wifisignaal is nu ook al goed . Krijg alleen heel vaak geen internet door 

 

bedankt voor je hulp