Skip to main content

Sinds kort een TV opgehangen in de slaapkamer op de 1e verdieping.
Tijdens het gamen op de beganeĀ grond zeer drama internet wifi verbinding, een verbinding van 25 mb. Zodra de tv uitgaat, begint het te normaliseren richting 50. Echter, heb je een verbinding gekocht van 100mb, maar je kunt er totaal geen gebruik van maken? Er is een Wifi Versterker aangesloten op de 2e verdieping.Ā 

Hiervoor meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice, 1e keer na een half uur is de oplossing een kabel op te sturen voor mijn playstation die ik moet trekken van uit de meterkast. Geprobeerd en kom uit wat stabieler, maar telefoon, laptop etc zeer en zeer traag nog steeds als boven de tv aanstaat.Ā 

2e keer contact opgenomen en wordt aangegeven wil je wifi in huis? Dan moet je wifi versterkers aanschaffen? Ho wacht even? Ik heb toch een wifi versterker? Blijkt dat deze gewoon dat de ROUTER wordt afgesloten voor WIFI te versturen, maar hoe kan dat? Een Wifi verstek is toch om wifi te versterken en niet de Wifi van de Router af te sluiten, waardoor wij bijna geen enkel verbinding kunnen leggen met de wifi van de 2e verdieping? Een vaste klant aangeven die bijna zijn contract wilde verlengen aangeven; wil je de juiste Wifi? Dan moet je versterkers aanschaffen, omdat de router het NIET doet als er een verstrekker is aangeloten. Terwijl er met de nieuwe ook is getest en niet werkt, dit ook aangegeven.Ā Waarom heet het dan versterker? Zeer jammer van KPN dit, dit had ik absoluut niet verwacht.Ā 

Hi @Korkmaz! Dat is een interessant probleem. Laten we kijken hoe we die op gaan lossen.

Laten we beginnen bij de tv. Welk merk en type tv gaat het om? Wat ik in ieder geval wil vragen is kijken of de slechte verbinding ook blijft als je de tv uit het netwerk haalt. Door bijvoorbeeld de wifi uit te zetten of de kabel eruit te halen.Ā 

Als dit niet helpt laat dan zijn er nog een paar dingen van belang.Ā 

  • Laat weten of je gebruik maakt van een DVS of switch.Ā 
  • Geef ook aan of het uitmaakt of je een ander stopcontact gebruikt.Ā 
  • Kijk of het mogelijk is te testen of de verbinding ook problemen geeft als je de tv beneden gebruikt.

Laat je het hier weten?


Hi Bram, bedankt voor je bericht.Ā 


alles geprobeerd maar blijf het probleem behouden. Het gaat om een Samsung Neo Qled 2021 model.Ā 
maak geen gebruik van Switches.Ā 
Ā 

Met vriendelijke groet,

Ā 

Korkmaz


Interessant geval. Ik heb alleen nog niet helemaal helder hoe de tv is aangesloten? Wifi of met een kabel direct op het modem? Welk type modem heb je en welk type wifi versterker?


Op de Wifi is het aangesloten.Ā 
het betreft een Wifi versterker van KPN(Wit en geen ronde) + Experia Box v10a.Ā 


Dus de wifi versterker is met een kabel aangesloten op het modem neem ik aan. Anders doet ie het namelijk niet.Ā 


Dat klopt


Op de Wifi is het aangesloten.Ā 
het betreft een Wifi versterker van KPN(Wit en geen ronde) + Experia Box v10a.Ā 

De WiFi op een v10a blijft het gewoon doen als daar een versterker op aangesloten word.

U heeft deze versterker?Ā 

Ā 


Wat ik heb vernomen van de medewerker is dat de Wifi van de router dan Sluit en alleen via de versterker internet krijg.Ā 


Wat ik heb vernomen van de medewerker is dat de Wifi van de router dan Sluit en alleen via de versterker internet krijg.Ā 

Dat is bij de oudere Experiaboxen zo. In combinatie met de Experia WiFi's...

... of de SuperWiFi's.

U heeft een v10a. En u heeft een versterker waarbij het WiFi sowieso niet uitgezet word op de Experiabox.


Huh, misschien begrijp ik het verkeerd. Maar boven op de zolder bij de versterker heb ik een verbinding van 100 en beneden 20. Sluit het dan niet de Wifi af? Heb mijn IT omgeving ook laten komen en zeiden het zelfde.Ā 


Het is verstandig om de wifi versterker een andere ssid te geven. De versterker die je nu hebt us al wat ouder en werkt niet samen met de experiabox.Ā 


Misschien een nieuwe Experia Box?

Ik heb vernomen dat het ook veel beter wifi heeft dan de huidige. Dan kan ik ook upgraden van mijn huidige internet abonnement om vol gebruik van te maken.Ā 


Op de Wifi is het aangesloten.Ā 
het betreft een Wifi versterker van KPN(Wit en geen ronde) + Experia Box v10a.Ā 

De WiFi op een v10a blijft het gewoon doen als daar een versterker op aangesloten word.

U heeft deze versterker?Ā 

Ā 

Klopt


Een ander modem gaat je niet helpen.Ā  Het nadeel van deze versterker is dat die niet samen werkt met het modem.Ā  Bij deze moet je handmatig verbinding maken.Ā  Maw als je boven ben moet je handmatig verbinding maken met de wifiversterker en ben je beneden moet je handmatig verbinding maken met het modem. Begrijp je wat ik bedoel?


Eigenlijk niet, het lijkt wel chinees. Maar ik vind het zeer vervelend allemaal. Wifi point aangeschaft en blijf het zelfde problemen behouden. Zowel bekabeld en op de Wifi een upload nu van 10 a 15.Ā 
Boven en beneden is wat geoptimaliseerd qua downloaden, maar Upload beneden is echt een probleem.Ā 


De spullen zijn goed dus daar ligt het niet aan. Er moet alleen iemand naar kijken die er verstand van heeft om het goed in te stellen. Je kunt een wifimonteur bestellen enĀ daar zijn kosten aan verbonden. Heb je iemandĀ  een kennis die handig is? Ik zie dat je ook problemen heb gemeld in ditĀ topicĀ . Onduidelijk is of je wifi overall slechts is of hetĀ gamen een probleem is.