Skip to main content

Beste @CorG,

 

Wat was uiteindelijk de oplossing voor jou probleem? Ik heb hier al jaren last van rare problemen op mijn KPN LAN netwerk en ik ben er sinds vandaag achter gekomen dat idd dingen disconnecten wat niet te makkelijk meeten is.

Ik heb bijv bij een RasbarryPi (WiFi), Ikea TRADFRY (bedraad) en een ESP32 (WiFi) die alle los van elkaar tegelijk stoppen met werken via het netwerk, totdat alles automatisch reset of met de hand gereset is.

 

Misschien kijkt @Bart_Z ook mee?

 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Welkom op het forum @IemandMetKPN! Begrijp ik goed dat de hele verbinding via internetkabel uitvalt? Dus ook naar andere apparaten? Of alleen naar de Ikea tradfrï? Verder geldt voor elk netwerk: hoe meer apparatuur, hoe makkelijker het stoort. Is het mogelijk om meer van de apparatuur die nu via de wifi gaat met een internetkabel aan te sluiten?


Ik heb Bedrade Raspbarry-Pi die met Node-Red een ESP32 pinged, maar ondanks dat de ESP op een paar meter afstand ligt heeft hij verschillende drop-outs. Ook de Tradfri (die met ethernet bedraad is) heeft ook regelmatig kuren. 


Ps. Ik gebruik bedrade Apple Aiports als brige voor de wifi door het huis.


@IemandMetKPN ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelf weinig tot geen verstand heb van de Raspberry Pi. Wel heb ik een instructie gevonden om Node-Red op de Raspberry Pi te installeren. Kan je eens kijken of het werkt nadat je die stappen hebt uitgevoerd?

Excuus als dit beginner isntructies zijn en je al een stuk verder bent. Als dat zo is, laat het hier even weten. Dan kijk ik of we er wat dieper in kunnen duiken. 


Beste @Bram_ , Helaas is dat niet mijn vraag, maar een instabiel netwerk. Ik ben zelf nog aan het onderzoeken wat er instabiel is en kan het niet goed vinden. Het bovenstaande verhaal lijkt veel op wat ik ook heb maar mijn netwerk is net weer wat anders geconfigureerd met bridges. Zodra ik meer metingen heb laat ik het weten.