Skip to main content

Wij hebben sinds 19 maart een nieuw KPN box de V12, omdat de V10 defect was. Sinds die tijd hebben we alleen maar ellende.

Regelmatig hebben we een foutmelding op tv , afspelen mislukt

Internet valt heel veel weg, als we een speedtest doen bekabeld dan zit deze op download 22.10 Mbps en upload 59,14 Mbps.

Soms zitten we hoog, maar meestal rond de cijfers die hier boven staan.

We hebben geprobeerd de V12 naar fabrieksinstellingen te zetten, want het modem had de gegevens overgenomen van de V10, maar toch springt deze weer terug naar de oude gegevens.

Al met al zijn we niet tevreden, met een studerend kind die veel gebruik moet maken van internet is dit helemaal lastig.

Zou iemand mij kunnen helpen met de oplossing

 

Hoi @Gerda72 . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal niet fijn.  Volgens mij moeten we dit wel kunnen oplossen.  Dat het modem weer naar de oude wifi gegevens springt komt omdat die data centraal is opgeslagen.

Mag ik vragen hoe je het modem hebt gereset? 


@Erwin_ We hebben in het gaatje reset een paperclip gedaan totdat het modem rood werd. Ook hebben we het kastje waar de glasvezel binnenkomt de stroom er af gehad.

 


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


@Gerda72 Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Ja ik heb een versterker voor boven


@Erwin_ ik heb mijn gegevens aangevuld


Ja ik heb een versterker voor boven

Dit:

Heeft u dit soort dingen in huis?

 

... is geen versterker. Dit is een draadloze verbindingset. Als u die heeft, koppel ze los en trek ze uit het stopcontact. Leg tijdelijk een kabel los over de trap naar boven. Voor een periode van een paar weken ofzo en kijk of het verbetert.


@Nick83 Ik doe mijn laptop met kabel rechtstreeks in de V12 en heb dan nog steeds dat probleem. Dus volgens mij ligt dit niet aan versterkers of verbindingssets. Maar die heb ik inderdaad ook

 


@Nick83 Ik doe mijn laptop met kabel rechtstreeks in de V12 en heb dan nog steeds dat probleem. Dus volgens mij ligt dit niet aan versterkers of verbindingssets. Maar die heb ik inderdaad ook

Een draadloze verbindingset kan het hele netwerk ontregelen. Ook apparaten die niet via deze verbindingset zijn aangesloten. 

Als u inlogt op het modem via http://mijnmodem.kpn, welke snelheden ziet u dan staan?

Achter DS en US?


@Nick83 ik zie helemaal niets🙄

 


Hoi @Gerda72 .   Je beschrijft meerdere issues.  Die ook los van elkaar kunnen staan.

Als ik je lijn doormeet is het signaal momenteel stabiel. Daarmee bedoel ik de toevoer van het internet signaal. Dat zegt niks over hoe jullie het thuis ervaren. 

Allereerst over die draadloze verbindingsset.  Zoals @Nick83  al aangeeft kan zo'n ding voor storing zorgen.  Hebben jullie de mogelijkheid om tijdelijk met een kabel te testen?

Ik vermoed dat je tv op zo'n DVS is aangesloten?


@Erwin_ , het probleem is dat het heel wisselend is. Ik doe regelmatig een speedtest, en er zijn tijden bij dat die het goed doet, maar ook tijden heel slecht. Ik zal de draadloze verbindingsset eruit halen. Kijken of dat helpt. We ervaren dit probleem alleen sinds dat wij de V12 hebben. Met de V10 hadden wij dit probleem niet.


Ik ben heel benieuwd of het beter wordt zonder die DVS.  Ik lees graag hoe het verder gaat. 


@Erwin_ ik heb het enkele dagen uitgeprobeerd zonder DVS, maar nog steeds heb ik dit probleem.

 


@Gerda72  Kan ik jou komende week een keertje bellen? Liefst ergens in de middag?


@Erwin_ als ik dan thuis moet zijn dan het liefste woensdag


@Gerda72 . ik zet je voor woensdag rond 13:00 in mijn agenda. Mocht het niet uitkomen, laat het even weten. 


@Erwin_ 

Is het ook mogelijk na 16.15u?


Helaas.  Er is wel een vaste avond dat ik werk. Dat is vrijdagavond. Als je er dan tijd (en zin ) in hebt, wil ik wel even bellen. Gesprek hoeft niet lang te duren hoor. Even een paar dingetjes doornemen. 


@Erwin_ dan laat het maar staan op woensdag 13.00u


@Erwin_ Ik had een telefoontje van je verwacht, maar heb helaas nog niets gehoord


Mijn excuses, @Gerda72 . Ik was later en heb een voicemail ingesproken. Ik zal nog een poging doen.


Ik bel trouwens het nummer dat eindigt op 384. Is dit jouw nummer?


@Erwin_ nee, van mijn man, ik heb 655


Oei. Daar gaat het dus mis.  Mag ik morgen een nieuwe poging doen? Op het juiste nummer ;-)