Dag allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en ik vroeg of er meer mensen zijn die een probleem hebben met een zogezegde haperende WiFi. Omdat ik het probleem niet echt kan reproduceren en ik ook niet stel op sprong van alles kan proberen wat een klantenservicemedewerker telefonisch voorstelt, probeer ik het hier maar eerst.
In eerste instantie had ik mijn KPN SuperWIFI 2.0 punt aangesloten op een Netgear ProSafe switch, welke is aangesloten op een andere Netgear ProSafe Switch welke is aangesloten op een wandcontactdoos.
Ik zou zweren dat ik met deze constructie al eens eerder hoge snelheden had behaald, ondanks dat ik voor de wandcontactdoos een UTP met soepele kern had gebruikt in plaats van een stugge kern.
Maar ik had dus problemen met de snelheid van de WiFi want die was teruggezakt en schommelde tussen de 10 en 90 mbit, terwijl ik een gigabit abonnement heb afgesloten. Ook bekabeld haalde ik slechts deze lage snelheden.
Ik had echter geen problemen met dat de wifi in zijn geheel wegviel.
Vanwege de lage snelheden heb ik de kabel in de wandcontactdoos vervangen door een kabel met een stugge kern en toen bleef het probleem aanhouden. Ik was al meteen aan het denken dat ik de kabel misschien niet juist had aangesloten, of dat er een breuk was, dus ik wilde deze alweer vervangen, maar eerst geprobeerd het wifipunt direct aan de router te hangen met eveneens een zelf gemaakte kabel. Hielp ook niet.
Uiteindelijk de WiFi manager erbij gepakt, welke ik niet zo heel fantastisch vindt en uiteindelijk was de oplossing, dat ik het super wifi punt moest resetten.
Daarna fantastische snelheden behaald. Ik zit gemiddeld rond de 700mbit down en 900mbit up. Echter de upload hapert heel vaak. Het spelen van een online spel is niet te doen, omdat de upload soms een paar minuten lang op 0 mbit blijft steken, terwijl de download snelheid torenhoog is.
Wat zou ik eventueel kunnen proberen? En hoe kan ik de kabel in de wandcontactdoos testen op breuken?
Â
Alvast bedankt
Groetjes,
Michel
Â