Skip to main content

Beste forum leden,

 

Ik ben enige tijd geleden van Telfort naar KPN overgezet. De wifi hier in huis is om te janken. De begane grond gaat nog wel, maar de eerste en tweede verdieping hebben een dramatische wifi. Dus dan zet je de wifi maar uit, wat er weer toe leidt dat de databundel van mijn mobiele abonnement als een malle gaat.

 

Ik heb eerder al naar KPN gebeld. Ik belde om 19.50 en stond 10 min in de wacht. Toen kreeg ik niet eens iemand aan de telefoon, maar een bandje dat de instellingen werden gereset en dat het daarna beter zou moeten zijn. Big surprise: het was niet beter maar omdat het intussen 20.00 was geweest lukte het niet nog eens te bellen.

 

Vanavond probeerde ik het nog eens en kreeg ik een behulpzame jongen aan de lijn. Hij vertelde me dat ik als ik de wifi manager zou doorlopen en een snelheid van onder de 20mbit zou hebben, ik aanspraak zou maken op een “zwarte” wifi versterker.

 

Zo gezegd, zo gedaan en inderdaad was de wifi op de eerste en tweede verdieping ver onder de 20. De eerste keer was het 6 en 12. Het systeem gaf aan dat er wat instellingen veranderd gingen worden en dat het dan beter zou moeten worden. Dat werd het echter niet, want na het doorvoeren van de nieuwe instellingen was de snelheid 3 en 4.

 

Alleen maar slechter dus. En wat ik nog vervelender vond: de lage snelheid zou de mogelijkheid moeten “ontgrendelen” een wifi versterker te bestellen, maar ook de tweede keer kwam er een melding dat de instellingen veranderd gingen worden. Big surprise: dat gaf weer geen verbetering.

 

Ik heb screenshots van de lage gemeten snelheid. Het zou toch moeten kunnen dat iemand me op basis daarvan de wifi versterker geeft waar ik volgens de klantenservice medewerker recht op heb?

 

Dank voor de hulp.

 

 

Soms moet je deze test nog een keer doen. Ik kan mij herinneren dat je na de wijzigingen die automatisch worden veranderd je de test nogmaals doet en als de manager dan merkt dat het nog steeds slecht is, krijg je die optie.


Nee helaas.

 

Ik heb net een derde keer de manager eroverheen gegooid, maar hij blijft maar de instellingen willen veranderen.

 

Ik word hier goed chagrijnig van.

 

Of zouden me ze geen wifi versterker aanbieden omdat ik nog een oud telfort abonnement heb?


Ik ga er voor je naar kijken @zwartin01:relaxed: Indien er snelheden lager dan 20 worden gemeten, in combinatie met een paar andere factoren, zal de wifi manager uit zichzelf aansturen op een oplossing. Als dat hardware is dan krijg je de keuze tussen gratis de Experia wifi of betaald de SuperWifi ontvangen. Deze kan je vanuit de wifi manager zelf laten opsturen door te kiezen voor “bekijk het resultaat”. Als dit meermaals misgaat dan is de handigste stap het invullen van je profiel. We kunnen eventueel handmatig de apparatuur laten sturen. Maar alleen op het moment dat dit op basis van de gedane metingen ook het resultaat was geweest. Die kunnen we zien zodra je profiel is ingevuld en de metingen verder goed gedaan zijn. Laat je even weten als je de gegevens hebt ingevuld? 


Beste Bram,

Ik heb intussen één van je collega's telefonisch gesproken en zij hebben me geholpen: het was nodig in één sessie de slechte metingen te doen. De wifi-versterker is ook opgestuurd maar helaas nooit op het pakketpunt aangekomen, mede door een inbraak aldaar (in de naweeën daarvan moesten ze de pakketjes terugsturen). Nu is de zeven dagen afhaaltijd verstreken en is hij dus teruggestuurd (hoewel hij dus nooit op het pakketpunt geweest is.

 

Vanavond weer een collega van je gesproken en die raadde aan de wifi manager nog eens te doorlopen maar helaas ligt de wifi manager er nu uit.

 

Kun jij nog wat voor me regelen of raad je ook aan de wifi manager nogmaals te doorlopen als deze het weer doet?

 

MVG Martin Vink


Je kan de wifi manager opnieuw doen als deze het weer doet. Als er echter een fout gelopen verzending is kunnen we deze handmatig nogmaals sturen. Daarvoor heb ik wel gegevens nodig. Als je je profiel invult kan ik de Experia wifi's laten nasturen. 


Beste Bram,

 

Ik heb eea ingevuld. Kun je de wifiversterkers nogmaals opsturen?

 

Dat zou top zijn.

 

Alvast bedankt,

 

Groeten Martin.


Beste Bram,

 

Heb je voldoende gegevens om de wifi versterkers op te sturen? Ik zit er intussen al 2.5 week op te wachten.

 

MVG Martin Vink.


@Lisa Kan jij hier de klant mee helpen?

Er gaat ergens wat mis denk ik?


Ik heb even gekeken en nogmaals aansturing gedaan. Het is ook gelukt om deze te verzenden. Excuses voor de vertraging! @zwartin01 ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.