Skip to main content

Sinds 3 weken valt op onregelmatige tijdstippen herhaaldelijk mijn internet weg. En start daarna weer op. En valt weer weg, enz. Er valt geen peil op te trekken maar is erg hinderlijk als je tv kijkt of aan het internetten bent. Ik heb bekabeld internet en geen wifi versterker of smart apparatuur aangesloten. Alle oplossingen die KPN voorstelt geven geen positief resultaat. Uitschakelen modem, stroom eraf, kabeltjes opnieuw aansluiten. Het helpt niet.

Ik denk dat er iets mis is met het modem. Is dit probleem herkenbaar en is er een oplossing? Wie kan mij helpen? 

Grt, Aad

Als je glasvezel hebt @Aadwas , haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan de glaskast weer en herstart daarna de V10.

Houd dan in de gaten of het beter gaat.


Thnx voor de reactie maar ik heb geen glasvezel.


Hallo @Aadwas , je kan beter even met de helpdesk bellen (0800-0402, inspreken dat je een storing hebt) en het probleem voorleggen met de vraag of je een ander modem kan krijgen.

Als je DSL hebt, kan KPN ook de lijn doormeten om te kijken of die stabiel genoeg is.

Mocht je dit via het KPN-forum willen oplossen, vul dan je privégegevens in op je profiel, dan kan een KPN-medewerker ernaar kijken.


Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan even. Ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. We zien dab waarschijnlijk snel wat er aan de hand is.


Dit is de screenshot Joep


Het lijntje ziet er netjes uit. Heb je al een andere kabel tussen het modem en het isra punt geprobeerd? Heb je dit soort dingen in huis?

 


Dit is mijn DSL aansluitpunt + de aansluitingen aan het modem. Simpel en bekabeld. En ik benadruk dat het probleem 3 weken geleden plotseling is begonnen. Daarvoor altijd een stabiele internetverbinding en sinds 3 weken instabiel.

 


Waar gaat die onderste kabel naar toe??


Naar en van het aansluitpunt.


Dit zou wat mij betreft eerst netjes afgewerkt moeten worden. Ik zou de klantenservice 0800-0402 bellen en vooral duidelijk aangeven dat het aansluitpunt los zit.


Dank voor het meedenken en de suggesties. Ga via de klantenservice proberen een nieuw modem aan te vragen.


Dank voor het meedenken en de suggesties. Ga via de klantenservice proberen een nieuw modem aan te vragen.

Dat modem hoeft juist niet vervangen te worden @Aadwas , dat is een van de beste modems die er nu zijn volgens mij en veel andere forumgebruikers, het aansluitpunt moet door een KPN-monteur fatsoenlijk een IS/RA-punt worden voor een optimale kwaliteit van het internet.


Waarvan acte. Bedankt.


Even een laatste update. Monteur is langs geweest. Is/ra-punt gemaakt. Verbindingen doorgemeten. Alles lijkt in orde nu. V10 modem blijft!