Skip to main content

Allereerst wil ik wel even zeggen dat ik het waardeloos vind dat kpn geen email adres meer heeft voor dit soort persoonlijke dingen en aangezien dit blijkbaar telefonisch ook niet op te lossen is , probeer ik het maar via deze weg.

 

Ik neem even contact met u op naar aanleiding van ontvangen facturen na mijn opzegging , ik heb hierover eerder deze maand ook al telefonisch contact gehad met jullie klantenservice . Sinds 1 maart ben ik overgestapt naar een andere provider vooral vanwege financiële redenen , ik heb netjes mijn laatste factuur  (Klantnummer *********,  factuurkenmerk *********)voor de periode van 14 febr. t/m 13 maart betaald. Hiervan zou ik dan nog een gedeelte terug krijgen met de volgende/laatste factuur , aangezien ik maar t/m 28 febr. van jullie diensten gebruik heb gemaakt. Helaas kreeg ik gewoon weer een hele nieuwe factuur voor de periode 14 maart t/m 13 april (Factuurkenmerk *********) , hierover heb ik gebeld met de klantenservice. Hier werd gezegd dat het systeem automatisch een hele factuur heeft aangemaakt omdat er nog voor 6,09 aan verbruikskosten (telefonie) op 25 februari is gemaakt . En als ik dit nu eerst zou betalen ik dit  wel terug zou krijgen samen met wat ik nog tegoed heb van de vorige factuur (periode 1 maart t/m 13 maart tegoed ) Ik vind dit nogal een raar verhaal en aangezien ik niet de financiële ruimte heb om dit allemaal maar even voor te schieten in de hoop dat ik het ook daadwerkelijk terug krijg , heb ik  dan ook de laatste factuur teruggeboekt. Het lijkt mij dat die 6,09 prima verrekend kan worden met het bedrag wat ik van maart nog terug zou moeten ontvangen aan abonnement kosten van die periode . Ik hoop dat dit hiermee duidelijk is en snel opgelost word. Ik was van plan volgend jaar weer terug te gaan naar kpn maar als hier zo met klanten word omgegaan die jarenlang klant zijn geweest …. Ik hoop snel op een reactie van jullie en dat het opgelost word.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @ElzingaL! Welkom op ons KPN Forum. Allereerst wat balen dat je om financiële redenen bent overgestapt. Ik heb meteen met je kunnen meekijken omdat je gegevens in je profiel stonden, Dat is fijn. 
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Je bent bij ons niet aan het juiste adres. Ik zie namelijk dat je met overstapservice naar Online.nl bent gegaan. Zij verlenen de service rondom de overstap (=overstapservice)

Online.nl is verantwoordelijk voor het regelen van de overstap en de opzegging bij ons. Wij hebben op 31 maart een signaal gekregen dat het abonnement stopgezet kon worden. Hier heb je gisteren een e-mail van ontvangen, toch?
Het abonnement dat je bij ons hebt is dus niet per 1 maart maar per 31 maart opgezegd.

  • :thinking: Even tussendoor: Weet je zeker dat je abonnement bij Online.nl op 1 maart is geactiveerd? Beide providers (KPN én Online.nl) leveren namelijk over dezelfde lijn, dus hun modem werkt ook op een KPN verbinding. 

Als je er zeker van bent dat je per 1 maart naar Online.nl bent gegaan, dan kun je bij Online.nl aankaarten dat zij te laat hebben opgezegd bij ons. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van de overstapservice en dus ook voor de eventuele dubbele kosten die je gemaakt hebt. 
 

 

 


hallo, ja dit weet ik zeker dit is zowel door kpn zelf als door online.nl bevestigd, en vanaf maandag 1 maart kon ik ook niet meer gebruik maken van de diensten van kpn, telefonie, internet en bellen. En tijdens het laatste gesprek met de klantenservice van kpn is dit nogmaals bevestigd dat ik vanaf 1 maart geen diensten meer afneem bij kpn. 


Hallo @ElzingaL! Welkom op ons KPN Forum. Allereerst wat balen dat je om financiële redenen bent overgestapt. Ik heb meteen met je kunnen meekijken omdat je gegevens in je profiel stonden, Dat is fijn. 
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Je bent bij ons niet aan het juiste adres. Ik zie namelijk dat je met overstapservice naar Online.nl bent gegaan. Zij verlenen de service rondom de overstap (=overstapservice)

Online.nl is verantwoordelijk voor het regelen van de overstap en de opzegging bij ons. Wij hebben op 31 maart een signaal gekregen dat het abonnement stopgezet kon worden. Hier heb je gisteren een e-mail van ontvangen, toch?
Het abonnement dat je bij ons hebt is dus niet per 1 maart maar per 31 maart opgezegd.

  • :thinking: Even tussendoor: Weet je zeker dat je abonnement bij Online.nl op 1 maart is geactiveerd? Beide providers (KPN én Online.nl) leveren namelijk over dezelfde lijn, dus hun modem werkt ook op een KPN verbinding. 

Als je er zeker van bent dat je per 1 maart naar Online.nl bent gegaan, dan kun je bij Online.nl aankaarten dat zij te laat hebben opgezegd bij ons. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van de overstapservice en dus ook voor de eventuele dubbele kosten die je gemaakt hebt. 
 

 

 

hallo nou dit klopt dus niet, heb al eerder ook een bevestig mail van jullie gehad dat het per 1maart afgesloten was. En vanaf die dag kon ik ook geen gebruik meer maken van jullie aansluiting en modem e. d.. Dus was wel degelijk vanaf 1 maart en vandaag weer telefonisch contact met zowel online. nl en kpn gehad, door beide is weer bevestigd dat de opzegging per 1 maart inging en goed in het systeem staat. Nu heb ik deze rekening maar betaald met de belofte dat ik de 60,39 aan abonnementskosten terug krijg met de volgende/eind rekening plus wat ik nog tegoed heb van de vorige.(periode 1 t/m 13 maart) Dit zou door jullie facturering systeem komen dus geen andere optie dan eerst betalen en later terug krijgen . Nu maar hopen dat ik ook daadwerkelijk mijn geld straks terug krijg, want in mijn situatie is dit veel geld. 


Dag @ElzingaL. Bedankt voor je uitleg. Ik vertel alleen wat ik zie.  Op 1 maart kon je geen gebruik meer maken van onze diensten omdat Online.nl toen de lijn heeft gekaapt. Echter zie ik alleen de opzegging per 31 maart in het systeem staan. Gezien je inmiddels al weg bent, kan ik niet meer zoveel zien. Ik heb even nagevraagd of Online.nl té laat heeft opgezegd bij ons of dat wij té laat administratief hebben opgezegd. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het hier weten. Als wij te laat zijn geweest, dan wordt dit met de eindfactuur verrekend (of doen we het apart). Als blijkt dat Online.nl té laat was, dan kun je het bedrag terugvragen via Online.nl. 

Je hoort dus nog van me:blush:


Excuses voor de late reactie. Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen van de achterliggende afdeling, dus ik heb nogmaals een reminder gestuurd dit na te kijken. Hopelijk horen we snel meer.


Heel apart dat dit zo moeilijk uit te zoeken is, helemaal omdat ik nu tot drie/vier keer toe via de telefonische klantenservice toegezegd heb gekregen dat ik de 60,- aan abonnements kosten sowieso terug krijg, plus de teveel betaalde abonnement kosten van begin maart. Ook is de appartuur (modem e. d.) begin maart naar jullie terug gestuurd en ontvangen.(Hierover heb ik toen ook gebeld ivm retourdoos en werd toen ook gemeld dat dit voor 14 maart bij jullie binnen moest zijn) Dus het zou raar zijn als ik abonnement kosten moet betalen terwijl ik de apparatuur allang niet meer in huis had en heb. Ik mag hopen dat de toezeggingen dat ik deze maand de 60,- plus de kosten tegoed van 1 t/m 13mrt ook echt terug krijg. Aangezien ook elke keer telefonisch is bevestigd dat in jullie systeem. ook staat dat ik per 1 maart weg ben bij kpn.


Ik heb een reactie ontvangen. “Online heeft het abonnement per 31 maart bij ons stopgezet”. Online is dus verantwoordelijk voor de dubbele abonnementskosten. 
Wat betreft je laatste bericht. Door te kiezen voor overstapservice had dit gewoon voorkomen moeten worden. Online heeft helaas te laat opgezegd, waardoor de kosten bij ons doorliepen tot 31 maart. Zij kunnen ook inzien dat zij te laat hebben opgezegd en dienen deze kosten te vergoeden. 
Als de fout bij ons lag, hadden wij dit uiteraard rechtgetrokken. In deze situatie kunnen we dat niet doen.


Sorry hoor maar dit is echt te belachelijk voor woorden. Hoe kan het dan dat ik dit tot 4 keer toe telefonisch bevestigd krijg van jullie eigen klantenservice?! Dat zowel online als jullie zelf telefonische elke keer bevestigen dat de opzeging per 1 maart in het systeem staat. En dat ik geen gebruik meer kon maken van jullie diensten per 1 maart en ook in die eerste week de apparatuur al geretourneerd heb!? Lijkt me dan super raar dat je iemand abonnement kosten kan laten betalen terwijl ze de apparatuur hiervoor niet eens meer in huis hebben. Naar mn geld kan ik dus wel fluiten ondanks alle toezeggingen en beloftes door jullie dat dit zeker terug gestort zou worden. Ik wou misschien later weer terug naar kpn maar als er zo word omgegaan als je al jaren klant bent geweest kijk ik wel ergens anders.  En ik mag hopen dat jullie nu ieder geval nog wel zorgen dat ik de twee weken van april danwel terug krijg deze maand. 


Je abonnement liep bij ons af per 1 maart. Dat Online.nl vervolgens het abonnement bijna 1 maand later opzegt… Tjaa, daar kunnen wij ook niets aan doen. Voor hetzelfde geld was er iets mis aan de kant van Online en gebruikte je het modem van Online over de KPN verbinding die nog actief was. Dat kan immers gewoon. 
Wat mij betreft hoef je niet de fluiten naar je centen. Online is hier alleen verantwoordelijk voor. 
Als wij te laat opzeggen voor een nieuwe klant bij bijv. Online, waardoor de klant dubbele kosten heeft gemaakt, dan vergoeden wij dat gewoon. Zo simpel kan het zijn. 

Dat mijn collega's, nog voordat de opzegging rond was, zeiden dat je abonnement per 1 maart zou zijn opgezegd. Dat klopt inderdaad niet. De overstap order stond toen nog open voor overname. Desalniettemin maakt dit de situatie niet anders. :disappointed_relieved: