Skip to main content

Sinds afgelopen dinsdag is bij ons de glasverbinding aangelegd en geactiveerd door KPN.

Op zich blij mee, maar ik merk sindsdien wel dat we met een aantal online apparaten problemen ondervinden met het verbinden  mte het WIFI netwerk. Niet zeker of dit met de oevrstap van koper naar glas te maken heeft, of wellicht met een upgrade van de Experia v10 box in de afgelopen 5 dagen?

Naast de genoemde Experia box, maken we naar tevredenheid gebruik van twee Super Wifi repeaters.

Sinds enkele dagen dus connectiviteits issues:

eerste met de LSC connect lampen van Action die ineens geen verbindingen meer maakten. dit na wat gepuzzel kunnen oplossen door een Gembird repeater (die wel op 2,4 ghz zendt) er tussen te plaatsen en de betreffende lampen verbinding te latne maken met de Gembird verbinding.

Vandaag eerst 1 van de 4 RING Stick Up Cams, en een half uur later ook de andere 3 camera’s die van het ene op het andere moment offline gingen en met geen mogelijkheid meer online te brengen zijn.

Test gedaan of het aan de cams zelf lag door er een te verbinden met de hotspot van mijn telefoon en dit resulteerde meteen in het online brengen van de betreffende cam. Blijkt dus in de WIFI/ Verbinding te liggen… de CAMs maken gebruik van 2,4 ghz overigens. zou het kunnen dat ivm de SuperWIFI’s op de een of andere manier alleen het 5ghz signaal werkt in mijn geval? Iemad soortgelijke ervaring? 

Heb je een Experia Box V10a?


Dag Wjb, dank voor je snelle reactie!

volgens mijn KPN app, betreft het een Experia Box v10 dus geen a, voor zover ik nu kan zien


Dus je hebt deze Experia Box…

...en niet deze?

 


Ik zie overigens als ik in geavanceerde configuratie van de router kijk, dat de 2,4ghz optie hierin  uit staat. vraag hierbij is echter of het wijzigen van deze optie geen gevolg heeft voor de instellingen (en werking) van mijn Super Wifi schotels…?


Betreft idd de eerste, dus idd de v10


Ik zie overigens als ik in geavanceerde configuratie van de router kijk, dat de 2,4ghz optie hierin  uit staat. vraag hierbij is echter of het wijzigen van deze optie geen gevolg heeft voor de instellingen (en werking) van mijn Super Wifi schotels…?

Op de V10 (zonder a) zou de wifi zelfs helemaal uitgezet moeten zijn als er "super"WiFi's ge ruikt worden.


Betreft idd de eerste, dus idd de v10

Dan heeft het probleem in jeder geval niet met die update te maken want die was alleen voor de V10a.


Is ook het geval zie ik in mijn router settings. aanzetten kan, maar staat dusuit


Is ook het geval zie ik in mijn router settings. aanzetten kan, maar staat dusuit

Het is ook de bedoeling bij de V10 i.c.m. de "super"WiFi's dat de wifi op de V10 uit staat. Het heeft ook weinig zin om hem aan te zetten want hij wordt toch weer uit gezet.


Ah ok helder! Ok, dus probleem ivm mogelijke upgrade kunnen we wegstrepen iig! Enig idee hoe de situatie ontstaan kan zijn? er zijn geen andere zaken gewijzigd naast de genoemde overgang verder van koper naar glas…

 


Overigens: resetten van de router en van de Cams ook al uitgevoerd (even voor de zekerheid en volledigheid)

 


Nee, ik heb helaas geen idee.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om dit te gaan onderzoeken.


@WJB, dank in ieder geval voor het meedenken en de reactie! &fijne avond