Skip to main content

Mijn internet heeft 4 jaar goed gefunctioneerd. Destijd op deze draadjes aangesloten: 1a zwart, 1b transparant, 2a wit, 2b transparant. Nu ligt mn wifi eruit. 2 maanden geleden nieuwe modem al gekregen. Toen werkte alles weer. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? En wat er aan te doen is?

 

Hi @Pauloe, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hier een beetje vreemd tegenaan kijk :wink:

Waar bevind deze kabel zich precies in je woning, en hoe is je modem hier op aangesloten? Zou je eens een foto willen plaatsen vanaf een grotere afstand, zodat we een beeld kunnen krijgen van het geheel?

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Op zichzelf een “bras” aan losse draadjes, waarvan de blanke koperen uiteinden onderling sluiting / storing kan veroorzaken. Ook een vreemde combinatie wat dan wel een internetverbinding zou geven.

Laat het beter door een KPN monteur oplossen om de bedrading correct aan te sluiten.

Overigens test eens uit met een bekabelde verbinding.
Connectie via een bedraad systeem en WiFi zijn twee verschillende zaken.

Maar als de internetverbinding niet goed is door die bras aan losse draadjes, zou je zowel problemen kunnen hebben met bekabeld internet alsook via WiFi.


Als die draadjes nog gewoon vast zitten, dan zou ik zeggen dat daar niets aan mankeert.

U heeft geen internet? Welk modem heeft u nu? En wat doen de lampjes op da ding?


Dit is een zogenaamde Stap 58 kabel. Vroeger gebruikt voor de draadomroep. De aansluiting met zwart en transparant is correct. Als dit gewerkt heeft dan is er niets mis met deze aansluiting en moet de storing ergens anders worden gezocht.


De kabel komt in de woonkamer uit de muur. Wij hebben een nieuwe Experia box v10a. Via deze hebben wij internet en tv. Deze geeft nu gewoon rood aan. Alles al gereset. Ik heb de draadjes uit elkaar gehaald maar geen verbinding. Geen idee waar het aan zou kunnen liggen dus


Het is mooi dat mijn bericht als antwoord op de vraag van Paulien is gemarkeerd. Maar het probleem is nog niet opgelost.


Werken internet via de kabel en de tv nu wel en is het lampje van de wifi rood? Of werkt helemaal niks op het moment @Pauloe?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik even met je meekijken en lijn vanaf afstand doormeten. Zou je ook nog een foto willen plaatsen waarop ik kan zien het het aansluitpunt er uit ziet waar deze draadjes naar toe lopen en op welke manier de V10A daar op aan is gesloten?

Het is mooi dat mijn bericht als antwoord op de vraag van Paulien is gemarkeerd. Maar het probleem is nog niet opgelost.

Klopt, ik demarkeer hem even ook omdat ik op basis van wat we nu weten helemaal nog niet zeker ben dat er niks mis is met de aansluiting :wink:


Ik ben op het moment niet thuis, naar kantoor omdat thuiswerken lastig is met geen wifi. Ik heb het internet op de kabel en tv niet getest omdat ik er vanuit ging dat er geen signaal binnenkomt. Het is deze wandcontactdoos waar de groene kabel dan op de dsl zit van de experia box.

 


Dit lezende heb ik nog geen idee wat er aan de hand is, “geen wifi” kan in de volksmond van alles betekenen. Is er wel wifi signaal maar is er geen data ?

Het ligt niet voor de hand dat de draadjes zo maar losspringen, daar zou ik niet als eerste gaan kijken, eerst zien of het modem verbinding maakt met het internet en dan verder zien.


@Pauloe u kunt denk ik het beste ff bellen naar 0800 0402.


Ik heb mijn laptop op de kabel aangeslpten en verbonden met het modem. Er komt geen internet binnen, dus ook geen wifi beschikbaar. Tv gaat ook via het modem doet het ook niet. Ik heb t idee dat het aan de binnenkomst van kabel uit de muur tot en met het modem kan liggen. Misschien wandcontactdoos met printplaat niet meer in orde?

 


Hmm, helemaal niks doet het dus, dan hoeven we ons niet specifiek te richten op de wifi maar op de algemene verbinding. Is het modem nog wel aan te krijgen? Zo ja, welke lampjes branden er nog? Zou je het modem ook willen resetten? Dat wil soms wonderen doen :slight_smile:

Als je helemaal geen verschil bemerkt, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!