Skip to main content

Ik heb de rode kabel ontvangen, maar die is te kort voor naar de box?

Waarom een kabel sturen als je nog niet eens weet hoe lang die moet zijn.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt. 
 

Ik heb de rode kabel ontvangen, maar die is te kort voor naar de box?

Waarom een kabel sturen als je nog niet eens weet hoe lang die moet zijn.

Hallo @Toonie1976 , in de regel zit de glaskast en de router dicht bij elkaar in de meterkast en dan is de standaard meegeleverde kabel ruim voldoende.

Je kunt zelf een LAN-kabel kopen met een lengte die je nodig hebt, kies wel kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6, de kleur is niet belangrijk, de juiste lengte en kwaliteit wel.

Succes.

 


Ik heb de rode kabel ontvangen, maar die is te kort voor naar de box?

Waarom een kabel sturen als je nog niet eens weet hoe lang die moet zijn.

Hallo @Toonie1976 , in de regel zit de glaskast en de router dicht bij elkaar in de meterkast en dan is de standaard meegeleverde kabel ruim voldoende.

Je kunt zelf een LAN-kabel kopen met een lengte die je nodig hebt, kies wel kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6, de kleur is niet belangrijk, de juiste lengte en kwaliteit wel.

Succes.

 

bv. alle kabels.nl


Sorry maar dat is toch zonde van het geld dat dit kpn kost, en dan moet ik zelf maar een langere kabel kopen? hier hadden ze toch rekening mee moeten houden bij het installeren van het kastje.  Toen wisten ze al wat de afstand was.


Sorry maar dat is toch zonde van het geld dat dit kpn kost, en dan moet ik zelf maar een langere kabel kopen? hier hadden ze toch rekening mee moeten houden bij het installeren van het kastje.  Toen wisten ze al wat de afstand was.

Hallo @Toonie1976 , je praat over een kabeltje van, denk ik, 1,5 meter, dus dat kost KPN nog niets eens een euro bij massale inkoop en jij hebt mooi weer een reserve kabel die je elders binnen je netwerk kunt gebruiken.

KPN houdt rekening met een standaard installatie, dus is er ook een standaard kabel.

Het kost KPN meer om van iedereen uit te zoeken hoe lang de kabel effectief moet zijn.

Ik zou daar niet van wakker liggen.