Skip to main content

Al enige tijd is een aannemer van KPN bezig met de aanleg van glasvezel in de Dr. H. Colijnlaan te Rijswijk. Na een hele tijd in de straatlengte te hebben gewerkt zijn ze kort geleden begonnen aan de bekabeling haaks op de straat naar de woningen.

Daarbij hebben zij wat bestrating moeten verwijderen om de kabels te trekken naar de rand van de woning. Ook de bestrating onder onze netjes geparkeerde bakfiets moest er aan geloven.

Hierbij heeft de aannemer besloten de bakfiets te verplaatsen door deze op te tillen. Zonder te vragen ofwel een verzoek te doen bij de eigenaar van de bakfiets om dit zelf te doen door de fiets netjes van het slot te halen. Daarbij is de houtenbak van de bakfiets volledig afgebroken van het frame van de fiets. Deze is dan ook niet gemaakt om aan de bak te worden opgetild met een dergelijk zwaar metalen frame.

Vervolgens is er door de schuldige partij niet eens een briefje achter gelaten. En blijken zij nu te claimen dat de bak al los was van de fiets. Vrij apart gezien wij nog een hele rit ermee hebben gemaakt de dag ervoor. Genoeg buren die dit kunnen bevestigen.

 

Mijn vraag aan KPN is nu, waarom jullie de aannemers die in naam van jullie daar werken een dergelijk probleem op zo'n oneerlijke manier laten afwimpelen. En daar zelf volledig afstand doen van enige verantwoordelijkheid?

Voor nu ligt er een aangifte bij de politie. Duidelijk beeldmateriaal van de betrokkenheid is daarbij meegeleverd. Ik verzoek jullie dan ook om even contact met mij persoonlijk op te nemen om dit op een normale manier op te lossen.

Hallo @Simon Verberne 

 

Altijd vervelend als er schade ontstaat maar dit valt onder KPN Netwerk en niet onder KPN internetprovider.

KPN Netwerk heeft een pagina waar je schade kan melden of een klacht kan indienen, zie hier: https://www.kpnnetwerk.nl/klacht-indienen/


Beetje raar verhaal hoor. Zo'n ding zou je gewoon op moeten kunnen tillen. Kunt u een foto plaatsen van de schade? Van wat er gebroken is?


Tja, je zult er even werk van moeten maken,... Je zult de andere partij moeten aanschrijven. Indien het een fiets is met electrische trapondersteuning. Kun je het regelen via je eigen fietsverzekering. Dan zullen zij er werk van maken. Indien je niet verzekerd bent is schade aan een fiets met elektrische trapondersteuning ook niet verzekerd vanuit de aansprakelijkheidsverzekering (er zit namelijk een motor in) anders je rechtsbijstandsverzekering met module verkeer inschakelen.

Heb je een fiets zonder elektrische trapondersteuning dan kun je je aansprakelijkheidsverzekering proberen om te helpen. Echter wordt vaak aangegeven om eerst de verzekeraar van de tegenpartij te contacten, omdat daar vaak een betere uitkering uit verhaalt kan worden. Indien niet. Evt een eigen verzekering.

In alle andere gevallen, gewoon je rechtsbijstand aan het werk zetten. Politieaangifte is too much in deze, verwacht niet dat daar iets mee gedaan wordt.

Dit soort zaken moet je gewoon voor rondbellen. Een afschuifmedium als een traag openbaar forum helpt je daar niet bij. Daarbij is kpn de provider niet de juiste weg om te bewandelen.

 

Wie eist, bewijst. 


Hoi @Nick83,

 

Beetje raar verhaal hoor. Zo'n ding zou je gewoon op moeten kunnen tillen. Kunt u een foto plaatsen van de schade? Van wat er gebroken is?

Een bakfiets zonder accu weegt ongeveer tussen de 60-65 kg. Een elektrische bakfiets weegt ongeveer 6-10 kg zwaarder dan een niet elektrische bakfiets.
Dus gemakkelijk tillen is een vaag begrip.
Of weet jij wat voor bakfiets deze mensen hadden ?


Hoi @Nick83,

 

Beetje raar verhaal hoor. Zo'n ding zou je gewoon op moeten kunnen tillen. Kunt u een foto plaatsen van de schade? Van wat er gebroken is?

Een bakfiets zonder accu weegt ongeveer tussen de 60-65 kg. Een elektrische bakfiets weegt ongeveer 6-10 kg zwaarder dan een niet elektrische bakfiets.
Dus gemakkelijk tillen is een vaag begrip.
Of weet jij wat voor bakfiets deze mensen hadden ?

 

Klopt. 

Zo'n houten bakfiets van bakfiets.nl (niet elektrisch) zit met bouten vast aan het frame voor het vasthouden van de vrij lichte bak (vrij dun hout) aan de fiets. Til of sleur je aan deze bak ipv aan het frame dan zijn de bouten duidelijk niet gemaakt om het gewicht van het frame te tillen. Anders is dit bij kunststof bakken, die kunnen daar veel meer in houden. 

 


Tja, je zult er even werk van moeten maken,... Je zult de andere partij moeten aanschrijven. Indien het een fiets is met electrische trapondersteuning. Kun je het regelen via je eigen fietsverzekering. Dan zullen zij er werk van maken. Indien je niet verzekerd bent is schade aan een fiets met elektrische trapondersteuning ook niet verzekerd vanuit de aansprakelijkheidsverzekering (er zit namelijk een motor in) anders je rechtsbijstandsverzekering met module verkeer inschakelen.

Heb je een fiets zonder elektrische trapondersteuning dan kun je je aansprakelijkheidsverzekering proberen om te helpen. Echter wordt vaak aangegeven om eerst de verzekeraar van de tegenpartij te contacten, omdat daar vaak een betere uitkering uit verhaalt kan worden. Indien niet. Evt een eigen verzekering.

In alle andere gevallen, gewoon je rechtsbijstand aan het werk zetten. Politieaangifte is too much in deze, verwacht niet dat daar iets mee gedaan wordt.

Dit soort zaken moet je gewoon voor rondbellen. Een afschuifmedium als een traag openbaar forum helpt je daar niet bij. Daarbij is kpn de provider niet de juiste weg om te bewandelen.

 

Wie eist, bewijst. 

Dit is ook zeker niet de enige plek waar de klacht is ingediend. Politie gevraagd wat te doen, zij geven zelf aan dat aangifte in eerste instantie in zo'n situatie gedaan kan worden. Wanneer aannemer niet wilt reageren/compenseren kan dit van pas komen. Wanneer zij wel netjes hun medewerking in ieder geval verlenen kun je de aangifte nog intrekke.


@Simon Verberne Het hout lijkt bijna verrot?

Of is dat een vertekend beeld door de rare foto? 


@Simon Verberne Het hout lijkt bijna verrot?

Of is dat een vertekend beeld door de rare foto? 

Of de schroef door het hout getrokken bij het optillen van het houten frame.
Kan ook natuurlijk.


@Simon Verberne Het hout lijkt bijna verrot?

Of is dat een vertekend beeld door de rare foto? 

Lijkt mij ook. Het hout verrot.

@Simon Verberne Het hout lijkt bijna verrot?

Of is dat een vertekend beeld door de rare foto? 

Of de schroef door het hout getrokken bij het optillen van het houten frame.
Kan ook natuurlijk.

Ja... en dat komt omdat het hout verrot is. Niet zo vreemd ook als zo'n fiets altijd buiten staat.

Maar goed. Even nieuw boutje met een wat grotere ring of ijzeren plaatje. Dan kan je er nog weer een paar jaar mee verder.


@Simon Verberne Het hout lijkt bijna verrot?

Of is dat een vertekend beeld door de rare foto? 

Of de schroef door het hout getrokken bij het optillen van het houten frame.
Kan ook natuurlijk.

Het klopt dat de foto wat vaag is. Aardig in moeten zoomen op een foto om het een beetje zichtbaar te maken. Hout lijkt niet te zijn verrot rond de punten. Buitenkant van het hout is donker geverfd, binnenkant hout is lichtere kleur. Dat vertekent ook een beetje.

Ik verwacht zelf bij houtrot een ook wat donkere kleur midden in de plank aan de binnenkant. Het lijkt mij dus dat de bout door het hout is getrokken. 


Aan de andere kant moet iedereen met zijn handen van zaken van anderen afblijven.
"Je auto stond in de weg, en ja die heb ik weggetrokken"
Wist ik veel dat hij elektrisch was.
 


@Simon Verberne Het hout lijkt bijna verrot?

Of is dat een vertekend beeld door de rare foto? 

Lijkt mij ook. Het hout verrot.

@Simon Verberne Het hout lijkt bijna verrot?

Of is dat een vertekend beeld door de rare foto? 

Of de schroef door het hout getrokken bij het optillen van het houten frame.
Kan ook natuurlijk.

Ja... en dat komt omdat het hout verrot is.

Maar goed. Even nieuw boutje met een wat grotere ring of ijzeren plaatje. Dan kan je er nog weer een paar jaar mee verder.

Zelf repareren is ook zeker een optie. Maar het feit dat deze schade is ontstaan door de onderaannemer van KPN die niet heeft aangebeld om te vragen deze bakfiets te verplaatsen en die vervolgens ontkent wanneer zij schade toebrengen, vind ik erg vervelend.

 

Zelfs excuses kunnen er niet vanaf. 

 

Begrijp mij niet verkeerd, ik vraag hen niet om een vergoeding van de nieuw kosten van een dergelijke fiets. Maar om samen tot een schappelijke oplossing te komen.


Heb je behalve hier ook bij KPNNETWERK aan het jasje getrokken?

En dan niet perse de aannemer die bezig is geweest maar echt bij KPNNETWERK zelf?

Dat zal de enige zijn die je kan gaan helpen lijkt mij 


Heb je behalve hier ook bij KPNNETWERK aan het jasje getrokken?

En dan niet perse de aannemer die bezig is geweest maar echt bij KPNNETWERK zelf?

Dat zal de enige zijn die je kan gaan helpen lijkt mij 

Jazeker, anders had ik geen reactie gehad van de aannemer. Gezien zij met kpn werkkleding en kpn voertuigen hier aan het werk waren (voor wat ik kon zien), heb ik geen naam van de aannemer weten te achterhalen. 


En die hebben nog niks laten weten?


Hier hadden ze destijds de hele boel open moeten leggen want het schieten was niet gelukt.

Daarna waren de tegels schots en schreef terug gelegd zodat je er letterlijk dagelijks over zou struikelen.

Nou na melden zijn ze echt wel terug gekomen om dit netjes op te lossen.


Wel vroegen ze hier expliciet om te zorgen dat ze er konden werken dus alles aan de kant van te voren.

 

 

 

 


En die hebben nog niks laten weten?


Hier hadden ze destijds de hele boel open moeten leggen want het schieten was niet gelukt.

Daarna waren de tegels schots en schreef terug gelegd zodat je er letterlijk dagelijks over zou struikelen.

Nou na melden zijn ze echt wel terug gekomen om dit netjes op te lossen.


Wel vroegen ze hier expliciet om te zorgen dat ze er konden werken dus alles aan de kant van te voren.

 

 

 

 

Alleen dus volledige ontkenning dat zij de schade hebben veroorzaakt. Geen ontkenning voor de verplaatsing. 

 

Kijk dat is netjes van die aannemer bij jullie. Melden, vragen om het vrij te maken en herstellen wat fout is gegaan. 


En die hebben nog niks laten weten?


Hier hadden ze destijds de hele boel open moeten leggen want het schieten was niet gelukt.

Daarna waren de tegels schots en schreef terug gelegd zodat je er letterlijk dagelijks over zou struikelen.

Nou na melden zijn ze echt wel terug gekomen om dit netjes op te lossen.


Wel vroegen ze hier expliciet om te zorgen dat ze er konden werken dus alles aan de kant van te voren.

 

 

 

 

Alleen dus volledige ontkenning dat zij de schade hebben veroorzaakt. Geen ontkenning voor de verplaatsing. 

 

Kijk dat is netjes van die aannemer bij jullie. Melden, vragen om het vrij te maken en herstellen wat fout is gegaan. 

Onbegrijpelijke ontkenning want zonder dat de bak vast zit aan het frame, beschikt de tweewieler niet over een standaard... Als de schade al aanwezig was had deze dus op de grond gelegen samen met de bak.

 


Wel na vragen hè ze gingen niet het vanzelf herstellen.

Heb daar dus wel achteraan moeten zitten.

Verder deden ze hier dus briefjes in de bus wanneer ze aan de gang gingen en dat je dan dus ruimte moest maken.


Je zal er dus echt achteraan moeten blijven gaan.

En zeker bij zoiets is het lastig bewijzen dat zei het gedaan hebben.

 


Wel na vragen hè ze gingen niet het vanzelf herstellen.

Heb daar dus wel achteraan moeten zitten.

Verder deden ze hier dus briefjes in de bus wanneer ze aan de gang gingen en dat je dan dus ruimte moest maken.


Je zal er dus echt achteraan moeten blijven gaan.

En zeker bij zoiets is het lastig bewijzen dat zei het gedaan hebben.

 

 

Buren weten dat de bakfiets altijd daar geparkeerd staat. Pijlen op de grond wijzen duidelijk door die parkeerplaats en de tegels onder die parkeerplaats zijn duidelijk gelicht.

 

Ik doe ook zeker navraag en reageer op elke mail/elk bericht van KPNnetwerk. Dus zit er wel redelijk op ja. Zij hebben alleen de datum van de werkzaamheden en een telefoonnummer op de deur gehangen. Waar ik trouwens ook nul op het rekest kreeg. 

 

Heb hoop, maar niet heel veel. 

 


Hoi @Simon Verberne . Allereerst vind ik het spijtig hoe dit verlopen is. 

Zoals de anderen al aangeven ben je hier bij de provider KPN.  Dat is een ander bedrijf dan KPNNetwerk. En daar moet je inderdaad zijn. 

Ik hoop dat KPNNetwerk snel wat van zich laat horen en dat jullie er samen uitkomen.

Â