Skip to main content

Beste KPN,

Door een overstroming van ons toilet een loodgieter gebeld om het probleem op te lossen. Hiervoor heeft hij de afvoer van ons huis bloot moeten leggen en kwam tot een bijzondere ontdekking. de buis zit niet op de juiste plek en dit is ook niet mogelijk vanwege de kabel die er strak bovenop ligt. In het gat dat is ontstaan zijn wortels gaan groeien waardoor uiteindelijk ons toilet is gaan overstromen door een regenbui. Dit lijkt mij niet de juiste manier van kabel leggen en hoop dat ons huis de enige in de straat is met het probleem. 

De telefonische klantenservice kan mij blijkbaar niet helpen. Ik hoop dat ik via deze weg wel met iemand van KPN in contact kan komen die dit probleem met ons wil oplossen. 

 

Met vriendelijke groet,

Lars

 

Het snelste heeft u resultaat als u contact opneemt met de netwerkbeheerder.  Kijk op www.kpnnetwerk.nl voor de contact gegevens. 


Dank voor de snelle reactie Joep1965. Al geprobeerd bij KPNnetwerk en zij verwezen mij door naar het 08000402 nummer, omdat het een koperkabel betreft en niet glasvezel. 

 


O bijzonder. Dan gaat een medewerker hier vast reageren. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen aan de slag.


@LEdV Excuses voor de late reactie. Het lijkt mij in deze situatie dat KPN infra hier het antwoord op weet. Ik zou willen adviseren contact op te nemen met 0800-0150. Hier zouden ze de juiste oplossing moeten weten!


@Rutger_ Beter laat dan nooit! Helaas konden ze mij bij dat nr ook niet helpen. Dat nr is puur voor de gebouwen van kpn zelf. Ze gaven aan dat ik de gewone klantenservice moet hebben.  Zucht…

Zal dat nog eens proberen en hoop deze keer iemand te pakken te krijgen die mij wel kan helpen. 

Heb jij eventueel nog suggesties? 
mvg 


@LEdV Duidelijk, ik had eerlijk gezegd verwacht dat zij wel een ingang zouden hebben. Ik heb intern navraag gedaan bij een collega om te kijken wat wij in dit geval kunnen doen, zodra ik terugkoppeling en meer informatie heb zal ik dit hier delen! Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit is gelukt? Mochten er meer gegevens nodig zijn dan kan ik deze direct doorgeven! 


@LEdV Ik heb ondertussen terugkoppeling van mijn collega, zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen? Dan ik de gegevens doorsturen en kunnen we aan de slag! 


@LEdV Ga je compensatie vragen aan KPN vanwege de geleden schade? Zo ja, houd ons dan op de hoogte in dit forum. Ik ben namelijk benieuwd hoe dit opgelost wordt.

Ik heb een tijdje geleden bijna eenzelfde gevalletje gehad, maar dan met netbeheerder Liander. Ze hadden een nieuwe elektriciteitskabel zo strak op mijn afvoerbuis gelegd dat er schade en als gevolg daarvan een overstroming is ontstaan.

Piet.


@Rutger_  Ik heb mijn profiel bijgewerkt met mijn gegevens. Dank voor de hulp en ben benieuwd naar het vervolg.

 

@P.J.M. van der Vooren Ik weet nog niet wat er gaat gebeuren en welke oplossing er gaat komen. Ik zal in deze post de voortgang delen.


@LEdV Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Ik heb je gegevens doorgestuurd naar een collega die hier mee aan de slag gaat. Ik vermoed dat er telefonisch contact gezocht gaat worden, maar zeker weten doe ik dat nog niet. Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier delen!


Als ik de foto zie dan hoef ik daar niet eens over na te denken, de kabel onder buis doen, klaar.

Dan eerst een stukje vrij maken naar 1 of 2 kanten om een beetje speling te krijgen.

Ligt het er nu nog zo bij in afwachting van . .  ?

Gedachte : je bent er zelf niet zo in thuis, je bent afhankelijk van een loodgieter die niet aan die kabel wil of durft te komen ?

Is dit in een gebied waar de grond inklinkt ?

Gr. van een een ervaringsdeskundige, kabel er riool.


Gewoon dat gat een stuk groter maken, dan krijg je ruimte om de kabel onder of boven de pijp heen te leggen en deze te repareren. Onder de grond kruisen 10tallen leidingen en kabels elkaar, en dat gaat wel eens vlak langs elkaar. Daar is niets bijzonders aan. 

Je moet voor zo'n klus een rioleringsbedrijf bellen.


@LEdV Ik heb je gegevens doorgestuurd en navraag gedaan bij mijn collega. Klopt het dat je geen klant voor de vaste diensten bij KPN bent? Dan zou er namelijk melding gedaan moeten worden bij je eigen provider, zij huren over het algemeen deze infra van KPN. Zij hebben dan hun eigen ingang om dit regelen. Ik zou je dan dus ook willen adviseren contact op te nemen met je eigen provider. 


ik zal persoonlijk die “telefoon” kabel onder het riool leggen

maar is dat zwarte gedeelte niet de gemeente kant en een zaak voor de gemeente ?

 

 


ik zal persoonlijk die “telefoon” kabel onder het riool leggen

maar is dat zwarte gedeelte niet de gemeente kant en een zaak voor de gemeente ?

Als dit op eigen terrein is, dan draai je gewoon zelf voor zulke kosten op. Zo simpel is dat.


ik zal persoonlijk die “telefoon” kabel onder het riool leggen

maar is dat zwarte gedeelte niet de gemeente kant en een zaak voor de gemeente ?

Als dit op eigen terrein is, dan draai je gewoon zelf voor zulke kosten op. Zo simpel is dat.

Dan wel nick daarom ook de vraagteken 


@Rutger_ Ik ben inderdaad geen klant en wist niet dat de kabel onder de huur van de provider valt. Weer een stukje wijzer. Ik zal contact opnemen met hun en in dit topic de voortgang bijhouden. Wellicht handig voor anderen in de toekomst. 

Mbt de oplossing: Voorlopig is het gat in de afvoerbuis tijdelijk dicht en is het nog zoals het is. Dit om de boel niet kapot te maken terwijl de provider er verstand van heeft. 

Dank aan iedereen die mee heeft willen denken!