Skip to main content

Hallo. Ervaren jullie dat ook ? 

Ik heb al een paar keer geklaagd over de wifi snelheid in mijn huis. voor 4 jaar terug nog niks aan de hand waar ik voor betaalde kreeg ik ook .  Afgelopen jaren  een paar keer de test gedaan op de services site van mij kpn   maar zonder langdurig resultaat(of geen resultaat)

Kosten gaan elk jaar wel omhoog  maar wifi snelheid gaat naar beneden . nu moet ik zelf wifi versterkers gaan kopen  als trouwe (16jr) afnemer ben. Gek toch?? 

De mevr of meneer achter de chat werk netjes haar belboom af  en komen ze er niet meer uit  dan is het jammer dan

Persoonlijk mailtje sturen met klantenservice kan ook niet meer, dan maar beklag doen op het Forum!

Zijn vast meer klanten met het zelfde probleem  Groet Ronald 

Bij slecht Wi-Fi krijg je of gratis Wi-Fi versterkers of gratis een monteur. Dus ook bij jou is goed Wi-Fi mogenlijk mits de binnenkomende snelheid voldoende is. 


Hey Joep. Ik mag ze zelf betalen he!! 149.- euro , waar kan ik mijn beklag doen ?


De super wifi's moet je zelf betalen ja. De bekabelde uitvoering krijg je gratis. En ja bekabeld is natuurlijk het beste.


In de KPN Thuis app heb j de optie: "Verbeter je wifi”. Daarmee kun je op verschillende plekken van je huis een meting doen van de kwaliteit van je Wi-Fi. Is die ondermaats (minder dan 20 Mb/s) dan kun je vaak gratis 2 ExperiaWiFi's krijgen. De app begeleidt in dat geval ook het bestelproces daarvan.


Goedemiddag @Ronald 2020 en welkom hier op het KPN forum!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden. Houd er wel rekening mee dat de snelheden waar je voor betaalt, los staan van de snelheid die je met de Wi-Fi gaat halen. Wi-Fi moet zich door de lucht verplaatsen dus je gaat altijd snelheid verliezen zodra je draadloos gaat werken. Dat neemt niet weg dat KPN heel ver gaat in de ondersteuning van jouw Wi-Fi signaal. Ik zie dat de community je al heeft gewezen op de KPN Wi-Fi Manager en ik sluit me daar bij aan; de Wi-Fi Manager kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren. Wanneer de Wi-Fi manager een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden. Deze versterkers dien je bekabeld aan te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Er is inderdaad ook Super Wi-Fi alleen zijn hier, zoals je hebt gezien, wel kosten aan verbonden. Bij dit systeem hoef je alleen het eerste punt bekabeld aan te sluiten en de overige punten kunnen in een stopcontact. Mocht je geen kabels kunnen of willen trekken dan is dit een prima alternatief. Laat je me weten wat de uitkomst van de Wi-Fi Manager is?


Hoi @Ronald 2020 , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven! Ben je al aan de slag geweest met de KPN Wi-Fi Manager?


Goedemiddag @Ronald 2020 , omdat ik niks meer van je heb gehoord ga ik dit topic nu sluiten. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag!


Reageer