Skip to main content

Dag KPN,

Dit bericht wordt geschreven door meerdere bewoners van één straat.
In oktober 2020 is ons blok nieuwbouw huizen opgeleverd. Deze huizen bevatten glasvezel, maar op het moment van levering was het nog niet mogelijk om internet af te sluiten. KPN kon ons niet uitleggen waarom, per persoon hebben wij meerdere telefoontjes moeten plegen om er uiteindelijk achter te komen via KPN netwerk dat de hoofdaansluiting in de straat nog aangesloten zou moeten worden. Dit zou pas in 2021 gaan gebeuren.

Tot het moment dat deze hoofdaansluiting aangesloten zou worden, konden wij gebruik maken van een tijdelijke noodoplossing van KPN. Echter bleek dit ook niet helemaal het geval.

Wederom hebben er meerdere personen, meerdere keren moeten bellen om internet en televisie te krijgen. De één heeft een tijdelijk pakket gekregen en de ander een internetbundel op de telefoon. Beide niet optimaal.

Inmiddels zijn we dus al heel wat telefoontjes verder.

Januari 2021 is de hoofdaansluiting aangesloten en werden onze aansluitingen in de meterkast gecontroleerd. De duim ging om hoog en we konden nou eindelijk normaal internet en televisie gaan ontvangen.

Opnieuw waren er hier moeilijkheden. Het ene huis heeft zonder moeite een nieuw abonnement afgesloten en een afspraak gemaakt voor een monteur. Niet wetend dat de hele monteur niet op de dag is komen opdagen, waarvoor de bewoonster vrij heeft moeten nemen. Kennelijk was deze afspraak geannuleerd maar is zij niet op de hoogte gebracht.

Andere bewoners hebben meerdere malen afspraken moeten inplannen, maar kregen ook steeds te horen dat de afspraak geannuleerd moest worden. De redenen liepen uit een. Het ene moment was er geen monteur beschikbaar en het volgende moment bleek de aansluiting niet voltooid te zijn.

Weer een andere bewoonster heeft om de dag moeten bellen met KPN om uberhaubt een abonnement te kunnen afsluiten. Elke aanvraag werd geannuleerd en het was onduidelijk waarom. Bij elk telefoontje wordt er verwacht dat het verhaal opnieuw en opnieuw en opnieuw wordt uitgelegd, ondanks dat er een logboek wordt bijgehouden? Ook vertelde elke medewerker een ander verhaal hoe dit zou komen en werd er niet doorgepakt.

Afspraken dat men teruggebeld zou worden, worden niet nagekomen waardoor wij bewoners zelf WEER moesten bellen met KPN.

Vandaag is er EINDELIJK dan toch een monteur langs geweest bij één van de bewoners. Deze monteur kwam er achter dat ‘de verbinding’ niet goed is/niet bestaand? De duim omhoog had dus kennelijk niet gekund. Deze monteur heeft vandaag zelf nog met jullie kantoor contact gezocht om het een en ander voor ons te regelen.

Inmiddels zijn wij denk ik 100 telefoontjes verder en hebben wij zelf van alles moeten regelen. Liepen we bij KPN tegen 100 muren tegelijk en wist niemand van iets.

Het is eigenlijk nog van de zotte dat we hebben doorgezet om bij jullie iets af te kunnen sluiten.

Als blok vragen wij ons af hoe het heeft kunnen gebeuren dat er zo veel fouten zijn gemaakt, zo veel mensen van niets weten en WIJ zelf zo veel actie hebben moeten ondernemen.

KPN dit getuigd niet van professionaliteit en graag horen wij hoe jullie ons vertrouwen terug gaan krijgen.

 

Welkom op het forum @Pietjepukkerderpuk!

Om met de deur in huis te vallen, dat klinkt inderdaad niet als een wenselijke situatie! Heb je een nieuwe woning en dan is de aanleg van het glasvezelnetwerk nog niet gereed :frowning2:
Graag wil ik er voor zorgen dat jullie het vertrouwen terug gaan krijgen en wil ik op onderzoek uit gaan wat er nu aan de hand is en hoe dit op te lossen.
Als je je profiel zou willen invullen met je gegevens en mij het hier even laat weten zodra dat klaar is dan ga ik kijken welke wegen ik ga bewandelen voor jullie.
Ik moet wel bij voorbaat aangeven dat ik alleen jouw account kan checken, maar op basis hiervan kom ik waarschijnlijk al een heel eind.
Graag verneem ik van je!