Skip to main content

hallo!

sinds wij een ‘nieuwe’ XperiaBox hebben ontvangen, brandt het lampje ‘Service’. We hebben alles al geprobeerd (reset, stroom eraf enz...) maar hij blijft branden.

Nu gebeurd het wel eens dat de WiFi wegvalt tijdens een spelletje of dat Netflix hapert,...maar ik weet niet of dit er mee te maken heeft…

Wie kan helpen?

 

groetjes!

 

 

Hallo @lekkerboeiend ,

Bij de Experia box V10 brand het lampje “Services” altijd groen.

Als het "services” lampje  rood is kan de herstel knop worden ingedrukt.

Blijft dit lampje rood is er wat mis.

 

Groet Bart


Oja sorry, hij brandt idd rood…. stom!

Ook na de herstelknop blijft bij rood....


Hallo @lekkerboeiend ,

Fraai is anders, maar een rood lampje hoeft niet altijd iets te betekenen.

Als er geen verstoring van diensten (vaste telefoon, TV of internet) is , zou ik het maar even laten voor wat het is.

Groet Bart


Weet je wellicht ook of je pairbonding hebt (dan worden 2 i.p.v. 1 aderpa(a)r(en) - 4 i.p.v. 2 draadjes - gebruikt, zodat je een dubbele internetsnelheid hebt)? Je kunt dat zien doordat er een Y-kabel tussen IS/RA-punt en V10 zit, met de splitsing (vork) bij het IS/RA-punt. Als je dat hebt en één van de 2 aderparen werkt niet dan zou dat lampje eigenlijk oranje moeten branden. 


Hallo @lekkerboeiend ,

knagende vragen rood….

Bij pairbonding branden, op de Experia box V10 zijn er 2 lampjes L1 en L2 naast de DSL aansluiting op het modem.

Als er sprake is van DSL verbinding kun je dan hier het rapport plaatsen (Zonder persoonlijke informatie zoals WAN IP/MAC adressen) ?

Staan er foutmeldingen in de system logfile van de Experia Box ?

Groet Bart


@lekkerboeiend Welkom op het forum. 

Ik begrijp dat je diensten dus werken maar dat het services lampje rood brandt. Wel valt je verbinding dus af en toe weg. 

Dit hoeft niet per se met elkaar te maken te hebben maar het is natuurlijk wel bijzonder. Heb je een mogelijkheid om de vragen van @Bart_2020 te beantwoorden?