Skip to main content

Ook ik heb al een tijdje last van het service lampje wat regelmatig van kleur verandert zowel naar oranje als naar rood, iTV geeft dan blokkerig beeld of ik moet de tuner dan resetten.

Waar ik nu momenteel veel last bij heb is dat de opgevraagde pagina's op de PC blijft vaststaan dan moet ik even wachten dan gaat dee pas verder en in de ergste gevallen moet ik de PC resetten.

Deze problemen heb ik nu bijna 2 jaar er zijn zoveel monteurs geweest die links en rechts wat hebben gewijzigd en desondanks de oplossing komt het gewoon terug, wat hebben de monteurs gedaan o.a. verbindingen omgezet in de HVD, nieuwe poorten gegeven, modem vervangen (meerdere malen), iTV tuners vervangen (VIP5202), binnegeleiding geheel gecontroleerd en getest en als laatste een 24 annylizer er tussen gezet en het heeft helaas niest geholpen.

Mijn verbinding is een Pair-Bonding waarvan er ook 1 lijn eruit valt helaas gebeurd dit niet als de monteurs ter plaatse zijn.

1e jaar wel een korting gehad ter compensatie maar veel heb ik er niet aan gehad gezien de problemen en de bezoeken van diverse monteurs is er ook veel ergenissen te betreuren aan de aansluiting.
Het heeft geen zin om de klantenservice hierover te bellen omdat er standaard alles wordt nagelopen wat ik al diverse keren heb gedaan.

Zelf ben ik ruim 44 jaar KPN storingsmonteur geweest met name op ADSL verbindingen dus weet wel waar ik over praat, maar ook ik zou niet weten wat er nu allemaal aan de hand is met mijn eigen aansluiting. 
Het enige wat nog niet is uitgeprobeerd is een Fritz!Box modem, wel de V10 modem die meerdere malen is verwisseld door de monteurs. Misschien dat dit een oplossing zou kunnen zijn ?? Maar ik wil er niet voor gaan betalen heb de afgelopen periodes wel genoeg betaald het is een probleem van KPN en niet voor mij als klant.

Hi @Meerwillenweten2017! Ik geef je liever een werkende verbinding dan korting omdat we het niet werkend kunnen krijgen.

Ik zie in mijn systeem 2 keer een wegvallende verbinding. Op 20 en 21 augustus. Wil je bevestigen dat dit ook de verbrekingen zijn die je ervaart? Of merk je dit vaker?

Gezien je monteur bent geweest hoef ik je niet uit te leggen welke stappen we volgen. Wel doe ik mijn werk niet goed als ik je sommige vragen stel. Ook als het antwoord daarop overduidelijk is. 

Het enige dat me direct opvalt is de beschikbare 88 Mbit/s. Kan het zijn dat je op momenten meer verbruikt dan er beschikbaar is? Ik wil graag grondig zijn in uitsluiten.


Dat wegvallen kan best wel kloppen het valt regelmatig één kanaal uit, en wat de korting betreft is dat ik dit reeds heb gehad maar wel met trammelant van mijn verbinding echt genoten ervan dus niet.
Ik begrijp niet dat er altijd wel iemand is die de verbindingen na wilt kijken en meten en later dan weer zegt u moet maar bellen met 0800-0402 en zo blijf je in een cirkel ronddraaien het bekende verhaal ze sturen je van het kastje naar het bekende muurtje.

Ja ik heb ook graag een goed werkende verbinding gezien dat ze vaker het modem hebben verwisseld allemaal de V10 omdat deze pair-bonding aan kan en de overige niet, behalve ze hebben niet de moeite genomen om bijvoorbeeld de Fritz!Box uit te proberen om te zien of dan het probleem misschien dan wel oplost, maar de meerkosten van het modem wil ik zeker niet betalen de kosten zijn al hoog genoeg.

In het systeem blijft ook mijn oude telefoonnummer bestaan terwijl deze lang geleden is opgeheven gezien dat wij twee mobiele telefoons hebben was dit nutteloos geworden vandaar de opheffing van dit vaste nummer.


@Meerwillenweten2017 ik heb eerst voor je gekeken naar het telefoonnummer dat we van je hebben. Overal staat keurig het mobiele nummer dat je bij de “Persoonlijke opmerkingen” van je profiel hebt gezet. Als je dus ergens wel je oude telefoonnummer hebt staan, laat dan weten waar of wanneer. 

Verder kan het zijn dat het advies 0800-0402 bellen het beste advies is. Maar ik kan dezelfde aansturingen doen. Dus als dat in dit geval beter werkt kunnen we het binnen dit topic houden.

Wil je nog bevestigen dat er op geen moment meer dan 88Mbit/s gebruikt wordt? En dat het wegvallen dus niet het gevolg is van het gebruiken van meer bandbreedte dan dat er is?

En ik wil je vragen even de komende tijd bij te houden wanneer de verbinding wegvalt. Hou dit zo nauwkeurig mogelijk bij. Laat vervolgens hier na een week weten wanneer dit is geweest, op welke tijden en hoe lang. Ook of je zelf iets hebt moeten doen om de verbinding terug te krijgen. Te denken aan resetten of herstarten.

Dan hebben we voldoende informatie om mee verder te kunnen. 

 

 


Afgelopen nacht was er weer één lijn weggevallen en nu nog steeds dus er is wel degelijk iets aan de hand (zie bijlage)
Ook mijn mobiele nummer is bekend dat geloof ik best, maar er staat nog steeds een vaste lijn als telefoonnummer in mijn modem die er niet meer hoort 

Zie hier het telefoonnummer die nog in het modem staat
En zie hier dat er regelmig een lijn eruit valt

 


Hoi @Meerwillenweten2017. Bram is sinds deze week op vakantie, dus ik neem het even van hem over. Wat vervelend dat jouw verbinding steeds wegvalt. Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten. Tijdens deze meting zijn er geen problemen geconstateerd. Waarschijnlijk omdat de tweede aderpaar inmiddels al weer online is. Pas wanneer onze systemen zien dat er een aderpaar niet werkt kunnen wij je verder helpen hierin. Ik wil je daarom toch vragen om direct contact op te nemen met onze klantenservice wanneer dit weer gebeurd. Dan kan één van mijn collega's gelijk jouw verbinding doormeten een een passende oplossing aanbieden. 


Beste Vikash,
Bedankt voor het geven van antwoord het is zeer echt zeer vreemd dat jij het niet ou kunnen meten als er bij mij een kanaal uitvalt ik heb je het laten zien met de uitdraai van het modem (zie boven) onderzijde van het modem heb je twee kedjes L1 en L2 waarvan er telekns één uit is.
Als men klantenserice belt krijg je dezelfde uitkomst die gaan ook net zoals jij de meting doen en komen dan ook met dezelfde conclusie zoals ik eerder beschreef ben zelf jaren monteur KPN geweest dus weet waar ik het over heb ik heb nu zoveel monteurs over de vloer gehad dat is echt niet meer normaal modem meerdere malen vervangen, bekabeling is gemeten en gecheckt, iTV tuner meerdere malen vervangen en heb zelfs de televisie vervangen want die kreeg ook de schuld van één van de KPN monteurs dus kortom heb ik er ruimschoots veel aan gedaan om het probleem op te lossen het enige wat nog mogelijk zou kunnen zijn is misschien het modem te ervangen voor een FritsBox maar dan wel kosteloos en geen verhoging per maand in mijn abonnement.
Anders zou je mijn klacht door moeten zetten naar afdeling SAVE die afdeling is ook volldig van op de hoogte van mijn probleem want ook deze experts hebben wij over de vloer gehad en hebben het niet kunnen oplossen.


Een FRITZ!Box kan ik je zo niet geven helaas zonder meerprijs. Zou leuk zijn, maar verwacht ook niet dat die het probleem gaat oplossen. Want je geeft al aan meerdere modems te hebben getest. Kan je nog eens een foto sturen van het aansluitpunt? Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet. 


 


 

Het zou kunnen dat jouw 2e lijn defect is en daardoor niet goed meer verbind, een monteur zou dit kunnen uitsluiten. Het vervelende is wel dat KPN pairbonding lijnen niet meer repareert als er nog 1 goed is. Maar misschien is het wel verstandig om je lijn terug te zetten naar single-line als deze wel stabiel. Uiteraard is hier wel een monteur voor nodig.


Beste,
Zoals je ziet zit er ook een glasvezel aansluiting in mijn woning van T-Mobile en zit erover na te denken om alsnog te gaan overstappen onlangs vroeg ik de probleem door te zetten naar afdeling SAVE er wordt niets doorgezet er wordt verder ook niets geregeld kortom voel me echt in de steek gelaten als vaste klant van KPN ondanks dat ik er jaren voor heb mogen werken nu ga ik de klanten goed begrijpen het onbereikbare voor de klanten vechten tegen de bierkaai van het kastje naar het bekend muurtje gestuurd worden.
Iets proberen zonder kosten wat een oud monteur (ik) adviseert wordt in de wind geslagen en zal mij toch geld gaan kosten terwijl KPN het niet kan oplossen ……..
Bij deze vraag ik je vriendelijk doch wel dringend mij door te willen zetten naar deze afdeling om te zien wat SAVE mij zou kunnen bieden of kan adviseren in deze.


@Meerwillenweten2017 de afdeling die je bedoelt gaat niet over technische oplossingen. Dus zelfs als ze je iets kunnen aanbieden doet dat niks aan de verbinding. 

Wat ik wil aanraden is eerst daar toch naar te kijken. Door bijvoorbeeld een ticket aan te maken en over langere tijd de lijn te monitoren. Of toch direct een monteur heen te sturen.

Als je de afdeling SAVE wilt spreken dan gaat dit altijd telefonisch. Bel in dat geval 0800-0402. Wel wordt per geval bepaald en gekeken of er doorverbonden kan worden. Ik mag dus geen belofte doen dat je wordt doorverbonden. 


Beste Bram,

Bedankt voor de uitleg maar mijn gegevens staan reeds bekend bij SAVE omdat het al langer loopt, en monitoren is ook al reeds gedaan 48 uur een analyzer op mijn adres er tussen gehad van KPN, en als je je wilt laten doorverbinden ga je eerst weer geheel door de molen heen alvorens dat je wordt doorverbonden weet precies hoe het in zijn werk gaat monteur Teun en Ad de Visser zijn volledig op hoogte van dit probleem die hebben beide vele uren eraan besteed.

Ja SAVE gaat niet over tehnische oplossingen weet ik al te goed, maar zijn er voor om klanten bij KPN te behouden niet dat ze zullen gaan overstappen van hun had ik toen ook die korting gehad waar ik niets aan gehad heb vanwege dit probleem.