Skip to main content

Na jaren geen problemen te hebben gehad met mijn internet en WiFi, heb ik na het aanleggen van glasvezel alleen nog maar problemen ermee. Slechte ontvangst ( onlangs 2 WiFi versterkers aan gebracht van KPN kosten €99,00 🥴)

abonnement verhoogd naar 1 GBit/s up en download.

2 x daags de router opnieuw opstarten omdat hij het internet eruit gooit. Niet fijn als je op vakantie bent en alle camera’s en benodigdheden op WiFi hebt lopen en de buren steeds moet vragen om de router te resetten!

zou hier graag een oplossing voor zien anders helaas overstappen naar de concurrent !

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

 

 

Hallo @JeanMaastricht welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en welk type versterkers heb je van KPN, de witte ronde of de zwarte ronde?

 


Hallo, ik heb de V10 in bruikleen en heb de zwarte ronde versterkers 


@JeanMaastricht standaard kan je de 2.4ghz band en de 5ghz band niet splitsen bij de super wifi's.  Voor de meeste appartuur geen probleem maar we zien ook appartuur die daar niet mee om kan gaan. Daarom heeft kpn een extra wifi netwerk toegevoegd waarmee dat wel kan en wat standaard uit staat.  Het lijkt erop dat dit speelt bij jou. Na je vakantie helpen we daar graag verder mee. 


Beste Joep1965,

na de vakantie zal ik via het forum contact opnemen . Of moet dit via een ander medium?


Hier op het forum is prima.  Fijne vakantie!!


Hallo Joep, ben terug van vakantie.

hoe kun je mij verder helpen met het probleem?


Hoi @JeanMaastricht fijne vakantie gehad? We gaan samen maar eens kijken of we je wifi goed krijgen. Je hebt de v10, één wifipunt us bekabeld en de wifi op de v10 is uit. Althans zo zou het moeten zijn😉


Ja vakantie altijd lekker lampje internet en power en service branden groen


Valt alleen de WiFi uit of ook de bekabelde pc of laptop? Heb je tv ontvangers en zoja hoe zijn die aangesloten aan het modem? Met kabels of gebruik je draadloze verbindingssets?


Zijn aangesloten via draadloze verbindingssets

hele router valt uit 


De WiFi dus


Dan hebben we vrijwel zeker de daders te pakken. De draadloze verbindingssets!! Helaas zorgen die vaak voor grote problemen.  Kan je morgen testen? Dus de draadloze verbindingssets allemaal verwijderen en dan kijken wat er gebeurt.  Vrijwel zeker is het probleem weg. Hoe dan verder moeten we dan even bekijken.  


Heeft altijd perfect gewerkt totdat ik glasvezel  heb gekregen?

dus dat vind ik een beetje vreemd ?


Alles wat na het glasvezelkastje komt is hetzelfde als voor de glasvezelaansluiting dus dat zou niets uit moeten maken. De draadloze verbindingssets versturen data via het electriciteitsnetwerk wat er eigenlijk helemaal niet voor geschikt is. Ik ben inmiddels veel soortgelijke problemen tegen gekomen en 8 van de 10 keer waren de draadloze verbindingssets de oorzaak.  Dat bleek uit de reacties die ik kreeg om te testen zonder. Vandaar dat ik daarmee wilde beginnen.


Oké ga morgen proberen, maar het zijn gewoon de verbindingssets van kpn en alleen de tv is er op aangesloten 


Dag @JeanMaastricht ben benieuwd hoe de toestand nu is....


Beste, ik heb alles losgekoppeld en opnieuw geïnstalleerd .

tot nu toe blijft hij het doen en is mijn WiFi sterker