Skip to main content

Hi!

 

We hebben sinds een maand last van super slechte wifi. Vorig jaar zijn we overgestapt van Ziggo naar KPN ook in verband met wifi problemen, vanaf het moment dat we bij KPN zijn waren er eigenlijk nagenoeg nooit problemen, tot ongeveer een maand geleden.

We zijn wel met een aantal gamers in huis en niet iedereen kan bekabeld gamen, maar dit maakte dus al die tijd niet uit, want alles werkte eigenlijk prima, nooit verbindingsproblemen gehad, zelf nooit iets veranderd in de modem, etc,etc..

Nu hebben we continu last van zogenoemde “lag spikes” zelfs via bekabeld(!!) internet en we hebben echt al van alles geprobeerd maar niks helpt:

  1. Modem restart
  2. Reset button ingedrukt op de modem en onze 2 “SuperWifi” punten gereset
  3. Alles naar fabrieksinstellingen gezet
  4. Eigen apparatuur zelfs opnieuw geinstalleerd
  5. Ander kanaal geprobeerd
  6. Drivers van onze laptops ge-update, alles is up-to-date
  7. Wifi manager gebruikt maar wordt niet beter, snelheid ging zelfs alleen maar omlaag ?
  8. Andere apparaten van de wifi af gehaald, ook geen effect
  9. We zitten binnen 5 meter van de modem dus we zitten ook niet te ver weg

 

Ik heb echt geen idee wat we hier nog meer aan kunnen doen, zou het ook een issue bij de modem kunnen zijn ? Dat hier misschien iets kapot is ? Hoe dan ook moet dit toch opgelost kunnen worden, we hebben niet voor niks die “SuperWifi” punten erbij gepakt...

Hallo @ReflexRob, je ervaart de problemen dus niet enkel via de wifi begrijp ik uit jouw eerste bericht? Dan lijkt er inderdaad iets mis met het modem dan wel de aanvoer van het signaal naar jouw modem toe. Maak je gebruik van een glasvezel aansluiting? Dan kan het helpen om het aansluitpunt enkele minuten geheel stroomloos te maken en daarna weer alles te installeren. 


Ja dat allemaal hebben we al gedaan.

Laatste 3 mnd is dit al zo.Was in begin allemaal geen probleem dat wifi.En nu alleen maar problemen.

Bij deTablets valt de wifi vaak weg,was eerst ook niet.

Online gamen was ook eerst geen probleem,laatste 3 mnd wel.

Ben overgestapt van ziggo naar kpn,helemaal tevreden eerste jaar, en nu....


en nog steeds geen antwoord op al mijn vragen en problemen.

moet zeggen ,het forum werkt echt perfect………

wanneer komt er een oplossing?

het probleem is er nog steeds


Heb je onderstaande al eens geprobeerd @ReflexRob :

 

 


Gebruik je draadloze verbindingssets? Is er een switch in het netwerk? Zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem? Welk type modem heb je? Is er een omvormer van zonnepanelen op het netwerk? Kortom kan je uets vertellen over je netwerk?


hoi @ReflexRob,

 

Ik haak even in.

Je zegt dat de kabel ook lag / problemen geeft.

 

Welk type kabel ( UTP / STP ) Cat 5e / ?? word er gebruikt?

 

 

Groet

 

Bammy 


geen switch, geen zonnepanelen superwifi met kabels, eerste jaar was wifi perfect en laatste 3 mnd is het bagger


En werkt de bekabelde pc of laptop wel goed? Heb je glasvezel of koper? Welk type modem? En dit soort dingen gebruik je niet?

 


Nee, de bekabelde PC heeft ook last van onstabiele verbindingen/lag spikes (normaal 7-10 ping, nu spikes van 400-500), ook op de laptops.  We hebben glasvezel, de modem is een KPN Box 12, en nee dat soort dingen op de afbeelding gebruiken we niet, nog nooit eerder nodig gehad.


Kan je een keer een screenshot plaatsen van een meting met de Ookla app die je kunt vinden Windows? Graag gemeten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem? Dat is de betrouwbaarste meting. De wifi van ziggo had dezelfde problemen?


De snelheid is het probleem niet als ik de website mag geloven, kan wel een speedtest doen maar die geeft niks raars aan, het zijn de snelheden die we ook via de wifi halen als ik deze speedtest doe. De echte snelheid waarmee we downloaden is wel gezakt van 80-90 MB/s naar 40. De wifi van Ziggo was gewoonweg traag, maar wel stabieler dan dat die van KPN op dit moment is.

 


Wat ik op het plaatje ziet is gewoon goed. Kpn levert dus zoals het moet zijn. Dus dit wordt een zoektocht naar waar het misgaat. Heb je de zwarte ronde SuperWiFi's? Zijn deze allebei met een kabel aangesloten op het modem? Heb je de SuperWiFi's al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd?


Nou, Joep, daar ben ik het gewoon niet helemaal mee eens. Tot drie maanden terug heeft alles gewoon perfect gewerkt, bij ons is niks veranderd in het netwerk, er zijn geen apparaten bij gekomen juist minder en dan opeens 3 maanden geleden begon het al met mijn TV welke niet meer op de wifi komt. Zoals ik al eerder heb gezegd is alles al een keer opnieuw geïnstalleerd, de modem, de SuperWifi punten, alles. Ze zijn aangesloten met kabels op de modem, heeft KPN zelf nog allemaal geïnstalleerd. 

 

Eerste echte probleem begon al drie maanden geleden met een TV die geen verbinding kan maken met de KPN wifi, wel met elk ander netwerk. Die heeft sinds het begin op de WiFi gezeten en kan nu opeens niet meer verbinden, was volgens KPN een probleem met mijn TV, etc., etc...lekker makkelijk allemaal.

 

Wilde eigenlijk gaan bellen vandaag in het kader van “een beller is sneller”, maar ook dat is een uitdaging om op de juiste pagina uit te komen. Wordt continu doorgestuurd naar de standaard vragen met standaard oplossingen welke allemaal niet werken, of het juist slechter maken. Het zou fijn zijn als KPN gewoon een monteur langs kan sturen of een nieuwe modem kan opsturen om te kijken of daar het probleem in zit.

 

Wacht nog een week voor een oplossing, is het dan niet opgelost dan stappen we maar weer over...


Het enige wat ik nog kan bedenken is de uitrol van de nieuwe update modem en superwifi's. Kan je achterhalen wat de softwareversie is van het modem en de SuperWiFi's?


Enige wat ik kan vinden is de Firmwareversie van de modem → V12.C.23.15.06

Van de superwifi punten is de Firmwareversie → SW2.C.24.03.00


Enige wat ik kan vinden is de Firmwareversie van de modem → V12.C.23.15.06

Van de superwifi punten is de Firmwareversie → SW2.C.24.03.00

Het is wat allemaal, zo te lezen heb je alles geprobeerd wat mogelijk is.

Ik zou toch nogmaals proberen te bellen maar 0800-0402 in inspreken 'ik wil een medewerker spreken' dan blijf je net zolang aan de lijn ondanks wat de robot zegt/adviseerd. Laat de lijn doormeten door de medewerker,  werk gewoon mee met de stappen die ze ondernemen. Wil je dat echt liever niet dan laat een storingsmonteur komen, ondanks dat er word aangegeven dat er kosten kunnen komen voor monteur. Uiteindelijk kan hij/zij bepalen of die in rekening gebracht moeten worden. 

Het probleem kan ergens intern liggen in jou domein of extern daar kan alleen achter gekomen worden als de problemen nader onderzocht worden. Ligt het echt aan KPN dan zal men nooit kosten berekenen, komt het toch door iets in jou domein dan logischerwijs wel..

Succes!


Reageer