Skip to main content

Ik heb sinds eergisteren geen internet.

De monteur van KPN heeft de glasvezelmodem gecontroleerd en goed bevonden. Hij heeft KPN Netwerk gebeld en zij hebben een onderaannemer laten komen om de glasvezel te meten. Die is ook goed.

Zij zouden iemand anders laten komen die “de sleutel heeft” van de wijkcentrale om de patch van mijn verbinding te controleren. Of dat gebeurt en wanneer, daar weet niemand iets over.

Volgens KPN Netwerk, als zij vandaag een email versturen reageert morgen pas hun onderaannemer. En dat betekent natuurlijk niet dat zij het probleem morgen ook oplossen.

Volgens KPN, is het volkomen normaal om vijf dagen te wachten op dit soort zaken. En het is verder ook onredelijk om te verwachten dat zij contact opnemen met KPN Netwerk, laat staan de verdere onderaannemers, om te informeren over de status van de werkzaamheden.

Ik mag hopen dat er iets aan gedaan wordt maar vragen stellen heeft geen zin.

Fijn dat er zaterdag iemand komt, hopelijk is het dan wel opgelost. Soepel loopt het bepaald niet nee. 😓

Ik zie in het ticket dat openstaat ook dat de monteur die op de 18e is geweest gevraagd heeft dat dit met spoed opgepakt wordt. Hopelijk is het zaterdag dan eindelijk zover. 

Zodra alles weer werkt kun je via onze vergoedingspagina een vergoeding aanvragen voor de periode waarin je geen diensten hebt gehad. 


Er is overduidelijk geen haast als de vierde monteur die dezelfde test geeft uitgevoerd in twee weken om “haast” vraagt en de volgende afspraak vier dagen later ingepland wordt. Dat jullie steeds mensen naar mij toesturen om dezelfde test te doen is echt niet ok. Gisteren is de vijfde geweest om weer het kastje te controleren en de glasvezel te meten. Er is niets mis mee. Hoe moeilijk is het om dit ergens te noteren zodat anderen binnen de organisatie het ook weten?

Het is verder helemaal niet gegeven dat het probleem aanstaande zaterdag opgelost wordt. Zij gaan slechts testen of de glasvezel naar de wijkcentrale toe defect is. Dat is niet een test die gelijk naar een oplossing leidt.

En ik moet zelf een vergoeding aanvragen? 👍


Het is vandaag 10 mei. Wij en twee andere adressen op mijn straat hebben sinds 4 april geen internet. Er is niemand bij KPN en KPN Netwerk die weet wat eraan gedaan wordt. Niemand. En volgens KPN Netwerk is de ticket op mijn adres zelfs gesloten. De storingsdienst van KPN zegt dat hij nog open staat. Wat nu? Moet ik terug naar Ziggo? Na 60 dagen gaat KPN toch onze contracten beëindigen. Zitten zij daarop te wachten? Weet iemand of er een krant is die geïnteresseerd is in dit soort verhalen?


Hi @Mycroft, wat zuur dat het nog niet opgelost is.

Ik zie dat het ticket nog open staat bij ons en dat je vandaag contact hebt gehad. Daarin zijn je de twee mogelijke opties voorgelegd en dat zijn: 

1. Het aansturen van een monteur
2. Herstel van het andere huisnummer afwachten wat binnenkort plaatsvindt

Ik lees in de notities dat deze opties je niet goed uitkwamen, dus de collega die dit ticket in beheer heeft wacht het herstel van het andere huisnummer af en handelt vanuit daar verder. 

Dit duurt inderdaad al erg lang, maar het is in beheer bij de juiste afdeling en ik zie aan de loggingen van mijn collega dat deze erg zijn best doet om dit opgelost te krijgen. Mocht je navraag willen doen, dan kun je hiervoor het nummer gebruiken dat je per SMS en/of e-mail hebt ontvangen. Je komt dan gelijk bij de technische dienst uit en hopelijk is de oplossing nu dan snel gevonden. 


Genoeg ermee. Ik heb vandaag mijn abonnement opgezegd.

 

Admin: Reactie onder bestaand topic geplaatst


Het aansturen van een monteur heeft geen zin. Dat hebben jullie al 5 keer gedaan. Een monteur van KPN kijkt slechts of het kastje het doet. Een monteur van KPN Netwerk kijkt slechts of de glasvezel het doet. Wat voor zin heeft dit allemaal? Het probleem ligt of in de wijkcentrale of in de lijn naar de wijkcentrale. Waarom willen jullie dan voor de zesde keer de glasvezel meten??? Als je daar antwoord op hebt dan ben ik er heel benieuwd naar.

 

Het afwachten heeft inmiddels ook niet geholpen.

 

Het is fantastisch dat jullie elkaar redelijk en hulpvaardig vinden maar dat maakt het natuurlijk niet waar. De waarheid is dat wij (de drie huishoudens op mijn straat zonder internet) constant voorgelogen worden en van de kastje naar de muur worden gestuurd.

 

Ps: jij hebt het ooit over vergoedingen gehad. Grappig. Nu lees ik dat het niet eens mogelijk is om een vergoeding aan te vragen omdat KPN deze storing nooit  geaccepteerd heeft. Volgens twee van jullie monteurs is het slechts een storing als 50+ adressen geen internet hebben op een postcode. Er zijn niet eens 50 adressen op mijn postcode. Maar het maakt niet uit. De “vergoeding” die jullie aanbieden is zo klein dat het niet de moeite waard is om het er verder over te hebben. Dit is slechts nog een voorbeeld van hoe oneerlijk jullie communiceren.


Begrijpelijk dat je hebt opgezegd en jammer dat het allemaal zo moeizaam ging. Ik snap dat je je diensten wilt en, wanneer je deze niet ontvangt, dat je weet wat je kunt verwachten qua doorlooptijd en oplossingen. 

Dat is ons niet gelukt, dus hopelijk heeft de nieuwe provider je wel snel aangesloten en kun je van je diensten daar gebruikmaken. 


Ja, ik bel al aangesloten door mijn nieuwe provider.

Voor wat het waard is: ik weet hoe glasvezel netwerken werken. Dat het jullie niet lukt om achter de oorzaak van de storing te komen is niet de verwijten aan de arme monteurs die jullie langssturen. Het komt echt door de slechte organisatiestructuur en SLAs die KPN en KPN Netwerk hebben opgezet. Het uitgangspunt is hoeveel geld zij kunnen besparen als zij ervan uitgaan dat alles goed werkt. Als iets foutgaat dan mag de klantenservice het volhouden totdat mensen hun abonnement opzeggen.

Ik heb wel twee laatste vragen:
(a) Het valt me op dat je geen verdere opmerkingen hebt over “vergoedingen.” Waarom is dat?
(b) Kunnen jullie de verpakkingsmateriaal alvast opsturen? Ik wil zsm af van jullie hardware.


Fijn dat je al aangesloten bent. 🙂

Wat je vragen betreft: 

  1. Vergoedingen heb je altijd recht op als je minimaal 12 uur geen diensten hebt gehad. Dat staat ook bij de voorwaarden op de vergoedingspagina. Als het daar niet lukt om een vergoeding aan te vragen dan kun je met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 en dan kan mijn collega dit voor je regelen. 
  2. Die komt er vanzelf aan, meestal binnen 1 á 2 weken, maar als je het sneller je huis uit wilt kun je het ook zelf alvast terugsturen. Dat is gratis!