Skip to main content

Hallo,

Gisteren KPN aangesloten via de telefoonlijn. Tv werkt prima ook de gehele installatie ging top en was snel voor elkaar. Zeer duidelijke omschrijving! 

Maar nu merk ik dat de snelheid niet 100Mps is maar 32Mps. Valt mij best wel tegen en onder de verwachting. 

Wat kan ik hier aan doen @Kpn ?

Gr Jacob 

 

Admin password. 

Zitten vaak vol ingewikkelde tekens.

Tipje, scan de QR code. Dan krijg je hem als tekstbestand. Kun je kopiëren plakken. 


Welk type modem heb je @JacobMS? Onder stap 2 op de modem reset pagina kun je vinden hoe je de reset doet! Is het proberen waard, wellicht lukt het inloggen daarna wel. Probeer het inloggen sowieso via een laptop die bekabeld is aangesloten op je modem als je dit nog niet gedaan hebt. 🙂

Hai Sanne_M, 

Reset gedaan, 

Gr Jacob


@JacobMS,

Heb je ook geprobeerd hem te laten resetten door in te loggen met je KPN Id op de genoemde link? (Kopje; Laat ons je modem resetten) 


Hoi @JacobMS en welkom bij KPN en op het forum! Super dat je ons gekozen en het forum gevonden hebt. 😄 Ik zie dat je ook al hulp van de community hebt gehad, toppers! 💚

heb je ook al ingelogd op 192.168.2.254? Daar kun je zien op hoeveel je modem is ingetraind. Wil je die delen?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Welke snelheid zie je daar? Mocht het daar ook lager uitvallen dan 100 Mbit/s, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik de verbinding doormeten. 

Ik zal dit vanavond even checken en delen

 

Welk type modem heb je @JacobMS? Onder stap 2 op de modem reset pagina kun je vinden hoe je de reset doet! Is het proberen waard, wellicht lukt het inloggen daarna wel. Probeer het inloggen sowieso via een laptop die bekabeld is aangesloten op je modem als je dit nog niet gedaan hebt. 🙂

 


@JacobMS,

Dat ziet er ook goed uit! Heb je ook andere LAN poorten getest op de V12? Wil je dit eens doen?

 

  1. Alle LAN kabels loskoppelen (dus ook TV!)
  2. Alleen je laptop met LAN verbinden (test poort 1 t/m 4 met speedtesten)

Wat haal je dan?


Hij draait dus helemaal prima. Sneller dan de verwachte snelheid zelfs. Dus dat klopt wel. Moet ergens anders aan liggen. Heb je andere apparatuur om mee te testen?

Bij speedtests kan andere server kiezen ook veel schelen.


@JacobMS,

Dat ziet er ook goed uit! Heb je ook andere LAN poorten getest op de V12? Wil je dit eens doen?

 

  1. Alle LAN kabels loskoppelen (dus ook TV!)
  2. Alleen je laptop met LAN verbinden (test poort 1 t/m 4 met speedtesten)

Wat haal je dan?

Alles los gekoppeld ook wifi apparaten, met de laptop getest waarbij ik op m'n werk 160+Mps heb,

Poort 1 down 27,75 up 27,41

Poort 2 down 27,45 up 27,12

Poort 3 down 25,81 up 27,88

Poort 4 down 26,42 up 28,07

 

Verschillende speedtesten geven nagenoeg dezelfde cijfers.


Hij draait dus helemaal prima. Sneller dan de verwachte snelheid zelfs. Dus dat klopt wel. Moet ergens anders aan liggen. Heb je andere apparatuur om mee te testen?

Bij speedtests kan andere server kiezen ook veel schelen.

Ik heb verschillende speedtests gebruikt. Ik weet het nu zo langzamerhand niet meer 😎


Zelfde kabeltje ook waar je mee test? Ook een converter ertussen of past hij rechtstreeks in je laptop?


Zelfde kabeltje ook waar je mee test? Ook een converter ertussen of past hij rechtstreeks in je laptop?

Verschillende kabeltjes, rechtstreeks op t modem. 


Netwerkinstellingen resetten misschien?

Mobiel geeft wel meer?


@JacobMS,

Heel vreemd dat verschillende laptops allemaal dezelfde snelheid geven terwijl WiFi wel goed is. 

@Sanne_M,

Wellicht een modem wisseling uitvoeren? Het lijkt er sterk op dat de modem het probleem is.


Het wordt steeds mysterieuzer. @King006 als de modem het probleem is zou ik verwachten dat die in de webinterface ook een lagere snelheid liet zien.

@JacobMS Dank voor het uitgebreide testen! Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld, bedankt! Ik heb de verbinding doorgemeten en ook daar zie ik 109 Mbit/s terug. 😕 Je verbinding is nog geen 14 dagen geleverd, dus er kan nog een installatiemonteur langskomen. Die heb ik voor de zekerheid alvast ingepland op 02-08-2022 13:00 - 15:00. Eerder dan dat was helaas niet mogelijk. Mocht dat moment je niet goed uitkomen, dan kun je hem ook herplannen! Je ontvangt een e-mail en een SMS over de afspraak, daarin staat ook informatie over hoe je de monteur kunt herplannen. In de tussentijd kunnen we via deze weg nog naar de oplossing zoeken, maar mocht ons dat niet lukken, dan heb je de afspraak met de monteur alvast staan. 

Even samengevat:

  • Er is 100 Mbit/s mogelijk en dit zit ook in je abonnement
  • Via verschillende internetpoorten en op verschillende apparaten meet je maximaal 30 Mbit/s, meestal ligt het rond de 27/25 Mbit/s. 
  • De laptop waar je bekabelde speedtests mee doet en de kabel waar je het mee test halen op je werk wel 160 Mbit/s
  • Via je GSM (wifi) haal je 78 Mbit/s

Je hebt niet toevallig een VPN aan op de laptops waar je mee meet? 


@Sanne_M,

Dat kan, tenzij er een probleem is met de LAN poorten van zijn V12. Dat staat los van de snelheid met jullie netwerk 😉 Gelukkig kan er nog een monteur naartoe! Dat lijkt mij slim.


Het wordt steeds mysterieuzer. @King006 als de modem het probleem is zou ik verwachten dat die in de webinterface ook een lagere snelheid liet zien.

@JacobMS Dank voor het uitgebreide testen! Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld, bedankt! Ik heb de verbinding doorgemeten en ook daar zie ik 109 Mbit/s terug. 😕 Je verbinding is nog geen 14 dagen geleverd, dus er kan nog een installatiemonteur langskomen. Die heb ik voor de zekerheid alvast ingepland op 02-08-2022 13:00 - 15:00. Eerder dan dat was helaas niet mogelijk. Mocht dat moment je niet goed uitkomen, dan kun je hem ook herplannen! Je ontvangt een e-mail en een SMS over de afspraak, daarin staat ook informatie over hoe je de monteur kunt herplannen. In de tussentijd kunnen we via deze weg nog naar de oplossing zoeken, maar mocht ons dat niet lukken, dan heb je de afspraak met de monteur alvast staan. 

Even samengevat:

  • Er is 100 Mbit/s mogelijk en dit zit ook in je abonnement
  • Via verschillende internetpoorten en op verschillende apparaten meet je maximaal 30 Mbit/s, meestal ligt het rond de 27/25 Mbit/s. 
  • De laptop waar je bekabelde speedtests mee doet en de kabel waar je het mee test halen op je werk wel 160 Mbit/s
  • Via je GSM (wifi) haal je 78 Mbit/s

Je hebt niet toevallig een VPN aan op de laptops waar je mee meet? 

Dit meet ik net op de 5G verbinding op mijn gsm, zit mooi in de buurt van de 100 💪🏽.

@Sanne_M wat bedoel je met vpn op de laptops? Ik doe de lan kabel in de laptop en modem en test die via een speedtest. 

Maar als jij via de doormeting al 109Mps terug meet, dan is het idd wel raar dat de lan poorten 1/4 van t totaal geven. Kan jij over de poorten ook de stream van de tv meten? Ben benieuwd wat je daar op meet

Mailtje van de monteur zie ik tegemoet, zitten hier kosten aan verbonden?

Alvast bedankt 


@JacobMS,

Kun je eens kijken welke snelheid je netwerkkaart aangeeft tijdens je verbinding met de modem? Is dat 100 of 1 Gbit 


@JacobMS,

Kun je eens kijken welke snelheid je netwerkkaart aangeeft tijdens je verbinding met de modem? Is dat 100 of 1 Gbit 

Wil ik morgen wel even zien, maar hoe zie ik dat?


@JacobMS Dat is inderdaad een mooie snelheid via de 5Ghz! Fijn dat het via de wifi wel goed gaat. Dan heb je ook als optie om de laptops via de wifi te verbinden als het via die weg beter gaat tot de monteur er is. Aan de monteur zitten geen kosten verbonden, alleen als blijkt dat het probleem in je eigen apparatuur zit bijvoorbeeld. We hebben alles rechtstreeks getest op meerdere apparaten, dus ik ben er vrij zeker van dat het niet aan je apparatuur ligt. 

Een VPN gebruik je vaak als extra veiligheidsmaatregel. Hier vind je meer informatie over VPN verbindingen. Als het je niet bekend klinkt lijkt de kans me klein dat je ze gebruikt. 

De snelheid op de poorten kan ik helaas niet meten. 😔 Ook niet via de stream van iTV. Ik kan alleen zien of de kwaliteit goed is, en dat is het geval. Dat is echter ook zo wanneer iTV 25 Mbit/s binnenhaalt, dus vertelt ons helaas weinig. Dan stel ik toch voor om de monteur af te wachten. Mocht er in de tussentijd nog iets veranderen bij jou, of mocht je nog vragen hebben hierover, laat het hier gerust weten! 


@JacobMS Dat is inderdaad een mooie snelheid via de 5Ghz! Fijn dat het via de wifi wel goed gaat. Dan heb je ook als optie om de laptops via de wifi te verbinden als het via die weg beter gaat tot de monteur er is. Aan de monteur zitten geen kosten verbonden, alleen als blijkt dat het probleem in je eigen apparatuur zit bijvoorbeeld. We hebben alles rechtstreeks getest op meerdere apparaten, dus ik ben er vrij zeker van dat het niet aan je apparatuur ligt. 

Een VPN gebruik je vaak als extra veiligheidsmaatregel. Hier vind je meer informatie over VPN verbindingen. Als het je niet bekend klinkt lijkt de kans me klein dat je ze gebruikt. 

De snelheid op de poorten kan ik helaas niet meten. 😔 Ook niet via de stream van iTV. Ik kan alleen zien of de kwaliteit goed is, en dat is het geval. Dat is echter ook zo wanneer iTV 25 Mbit/s binnenhaalt, dus vertelt ons helaas weinig. Dan stel ik toch voor om de monteur af te wachten. Mocht er in de tussentijd nog iets veranderen bij jou, of mocht je nog vragen hebben hierover, laat het hier gerust weten! 

Als ik even t stuk lees over vpn, zou het zomaar kunnen. Mijn werklaptop is van t bedrijf en maakt via een beveiligde verbinding contact. Ik ga morgen nog wat andere zaken meten, via andere laptops. Als ik zie dat de wifi 5g mij wel een heel eind in de snelheid geeft, zou de verbinding wel goed moeten zijn.

Ik ga morgen nog wat meten, en post het hieronder.

To be continue 


Helemaal goed, ik ben benieuwd! Dank voor al het testen, aan alle inzet kan het zeker niet liggen. 😄


@JacobMS,

Kun je eens kijken welke snelheid je netwerkkaart aangeeft tijdens je verbinding met de modem? Is dat 100 of 1 Gbit 

Wil ik morgen wel even zien, maar hoe zie ik dat?


Dat kun je vinden op: https://br.atsit.in/nl/?p=20511


Helemaal goed, ik ben benieuwd! Dank voor al het testen, aan alle inzet kan het zeker niet liggen. 😄

Hai Sanne_M,  ik heb nog een email bevestiging oid gehad. 

Gr jacob 


Het wordt steeds mysterieuzer. @King006 als de modem het probleem is zou ik verwachten dat die in de webinterface ook een lagere snelheid liet zien.

@JacobMS Dank voor het uitgebreide testen! Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld, bedankt! Ik heb de verbinding doorgemeten en ook daar zie ik 109 Mbit/s terug. 😕 Je verbinding is nog geen 14 dagen geleverd, dus er kan nog een installatiemonteur langskomen. Die heb ik voor de zekerheid alvast ingepland op 02-08-2022 13:00 - 15:00. Eerder dan dat was helaas niet mogelijk. Mocht dat moment je niet goed uitkomen, dan kun je hem ook herplannen! Je ontvangt een e-mail en een SMS over de afspraak, daarin staat ook informatie over hoe je de monteur kunt herplannen. In de tussentijd kunnen we via deze weg nog naar de oplossing zoeken, maar mocht ons dat niet lukken, dan heb je de afspraak met de monteur alvast staan. 

Even samengevat:

  • Er is 100 Mbit/s mogelijk en dit zit ook in je abonnement
  • Via verschillende internetpoorten en op verschillende apparaten meet je maximaal 30 Mbit/s, meestal ligt het rond de 27/25 Mbit/s. 
  • De laptop waar je bekabelde speedtests mee doet en de kabel waar je het mee test halen op je werk wel 160 Mbit/s
  • Via je GSM (wifi) haal je 78 Mbit/s

Je hebt niet toevallig een VPN aan op de laptops waar je mee meet? 

@Sanne_M klopt het dat ik nog geen mail heb ontvangen? 


Hi @JacobMS! Dat is gek. 😕 Ik zie de mails ook niet terug. De monteur staat gelukkig gewoon nog ingepland, dus je kunt hier gelukkig ook de monteur herplannen, mocht je dit willen. 🙂 Daar zie je dan ook meteen het huidige afspraakmoment terug.