Skip to main content

Voordat er glasvezel aangesloten werd, had ik geen problemen met mijn wifi verbinding. Sinds ik glasvezel heb word ik er helemaal gek van. Ik kan niet eens de WiFi manager laten helpen omdat de verbinding steeds wegvalt. De enige oplossing is volgens kpn om WiFi punten aan te schaffen. Ik voel me om eerlijk te zijn bedonderd. Die glasvezel is me door de strot geduwd en nu word ik op extra kosten gejaagd. Bij andere antwoorden hier op het forum word gezegd dat kpn niet verantwoordelijk is voor de verbindingskwaliteit binnen in huis. Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Kpn levert mij een product en dat hoort goed te zijn. 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Hallo @groen54 welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef na herstart van de glaskast de modem eens een fabrieks-reset met de paperclip.

Gaat het nu beter?

Succes.

 


Dank voor het antwoord JanD .vanmorgen de boel gereset en nu eens afwachten.

Ik heb een Experiabox V10


Goedemorgen @groen54! “bedonderd”, “door de strot geduwd” en “extra kosten gejaagd”… Zo te lezen heb je een bittere nasmaak aan de overstap naar Glasvezel. 

Jammer! Ik snap het wel, een goed werkende wifi verbinding is tegenwoordig heel belangrijk. 

Bij andere antwoorden hier op het forum word gezegd dat kpn niet verantwoordelijk is voor de verbindingskwaliteit binnen in huis. Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Kpn levert mij een product en dat hoort goed te zijn. 

Je hebt het één en ander al gelezen: heel goed! Je mag het er niet mee eens zijn, maar hiermee veranderen de feiten niet.

Je betaalt niet voor wifi. De kosten van je abonnement betreffen je bekabelde internet- en tv verbinding. Wifi maakt gebruik van radiogolven die toegankelijk zijn voor alle providers.

Wij hebben dat niet zelf in beheer en kunnen dus ook niet garant staan voor een vlekkeloze werking. Daarbij is wifi gevoelig voor externe factoren: denk aan betonnen muren, buren die op hetzelfde wifi kanaal zitten of bepaalde apparatuur die effect heeft op jouw wifi verbinding etc etc etc.

Precies om die reden is wifi een gratis onderdeel van je abonnement.

Dat neemt niet weg dat we absoluut ons best doen om je wifi verbinding zo goed mogelijk te laten werken. Door met je mee te denken, het ontwikkelen van een servicetool om een wifi verbinding te verbeteren en een mooie korting te bieden op de eventuele aanschaf van wifi versterkers.

Hoe werkt de verbinding nu, na de reset?


Goedemorgen @groen54

 

 



Wij hebben dat niet zelf in beheer en kunnen dus ook niet garant staan voor een vlekkeloze werking. Daarbij is wifi gevoelig voor externe factoren: denk aan betonnen muren, buren die op hetzelfde wifi kanaal zitten of bepaalde apparatuur die effect heeft op jouw wifi verbinding etc etc etc.

Precies om die reden is wifi een gratis onderdeel van je abonnement.

Dat neemt niet weg dat we absoluut ons best doen om je wifi verbinding zo goed mogelijk te laten werken. Door met je mee te denken, het ontwikkelen van een servicetool om een wifi verbinding te verbeteren en een mooie korting te bieden op de eventuele aanschaf van wifi versterkers.

Hoe werkt de verbinding nu, na de reset?

De verbinding is nog steeds niet zoals het voor glasvezel was

Mijn beveiligings camera geeft pas na een kwartier melding. En buren en betonnen muren had ik voorheen ook al. Het zal aan de experia box moeten liggen, dat is het enige wat er intern verandert is. Voorheen zelfs wifi op zolder en achter in de tuin, maar nu? 


 

Heb je nu een ander modem gekregen (zo ja, welke had je en welke heb je nu gekregen)? Heeft het Glasvezelaansluitpunt een ander plekje gekregen dan het ISRA punt? 

Ik kan niet eens de WiFi manager laten helpen omdat de verbinding steeds wegvalt.


Is er een plek waar de verbinding niet wegvalt en waar jij de Wifi Manager wel helemaal kunt doorlopen?


Beste Shyrin,

Welk modem ik voorheen had, weet ik niet meer.

Nu heb ik een experia box v10.

Dit hangt op de zelfde plaats als het vorige.

Elke keer wanneer het wel lukt om de wifi manager te gebruiken, gaat het Soms even redelijk. 

Maar daarna gaat het weer mis


En wat gaat er dan precies mis: de verbinding valt dan weg? Op alle apparaten? Overal in huis?

Je hebt jouw klantgegevens vermeld in je Forum profiel, aan de hand hiervan heb ik de verbinding gecontroleerd. Die ziet er goed uit. De verbrekingen die jij ervaart zitten echt alleen in het wifi signaal. 

Dit hangt op de zelfde plaats als het vorige.

Helder. Welke plek is dat precies? Hangt het modem nu zo centraal, vrij en hoog mogelijk?

Mijn collega heeft een topic geschreven met oplossingen voor trage en wegvallende wifi. Een tip is:
Plaats het modem goed/strategisch. Bij internet via xDSL ben je mogelijk wat beperkt in bewegingsvrijheid, vanwege de locatie van het aansluitpunt, maar probeer het modem zo centraalvrij en hoog mogelijk te plaatsen. Hiermee voorkom je vaak al veel wifi problemen.

Check ook de 2e tip: een ander wifi kanaal. 


De experia box hangt in de meterkast.

Die is daar door de monteur opgehangen op de zelfde plaats waar de vorige hing.

Niemand heeft gezegd dat het geen goede plaats zou zijn.

Ik snap ook niet waarom ik met deze experia box ineens problemen heb met wifi, terwijl het eerst prima was. 

Een ander kanaal heb ik al meerdere keren geprobeerd, dan gaat het soms even redelijk, maar dat duurt nooit lang


Blijkbaar was het voor het vorige modem een goede plaats en met het nieuwe modem niet meer… Heb ik geen verklaring voor. 

Het modem in de meterkast is wel echt een storingsbron. Heb je al getest hoe het gaat als je het modem uit de meterkast haalt?


Blijkbaar was het voor het vorige modem een goede plaats en met het nieuwe modem niet meer… Heb ik geen verklaring voor. 

Het modem in de meterkast is wel echt een storingsbron. Heb je al getest hoe het gaat als je het modem uit de meterkast haalt?

Nou sorry, maar aan zo'n antwoord heb ik niet veel. Ik kan niet zomaar even het modem uit de kast halen. Dan zijn de kabels tekort. En dat een meterkast een storingsbron is, had de monteur die het jaren geleden aangelegd heeft dan ook moeten weten. Op deze manier wordt ik nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd, een beetje de kip en het ei verhaal. Misschien dat een andere forum moderator een betere tip heeft?


Wat ik al eerder aangaf:
 

Blijkbaar was het voor het vorige modem een goede plaats en met het nieuwe modem niet meer

Je hebt nu een nieuw modem: de wifi antennes zitten hoogstwaarschijnlijk op een andere plek in het modem, waardoor je nu dit probleem met de wifi ervaart. Probeer het modem anders eens om te draaien? 

Kastje naar de muur, kip en het ei verhaal: het feit is wel, dat je nu zelf zult moeten zorgen voor een stabiel wifi signaal in jouw huis. We denken daar graag in mee. Door de tip te geven het modem eens te verplaatsen. Als de kabel te kort is, kun je via onze klantenservice kosteloos een langere kabel aanvragen. Of de Wifi manager te doorlopen en met korting Wifi versterkers aan te schaffen.
 

. Misschien dat een andere forum moderator een betere tip heeft?


Nee, mijn collega's hebben geen andere tips voor jou. Misschien dat er nog tips komen vanuit onze Community?

Je kunt ook altijd bellen met onze klantenservice op het nummer 0800 0402.


Voordat er glasvezel aangesloten werd, had ik geen problemen met mijn wifi verbinding. Sinds ik glasvezel heb word ik er helemaal gek van. Ik kan niet eens de WiFi manager laten helpen omdat de verbinding steeds wegvalt. De enige oplossing is volgens kpn om WiFi punten aan te schaffen. Ik voel me om eerlijk te zijn bedonderd. Die glasvezel is me door de strot geduwd en nu word ik op extra kosten gejaagd. Bij andere antwoorden hier op het forum word gezegd dat kpn niet verantwoordelijk is voor de verbindingskwaliteit binnen in huis. Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Kpn levert mij een product en dat hoort goed te zijn. 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Wij hebben hetzelfde...nooit problemen met onze wifi gehad en sinds we glasvezel hebben moeten we constant opnieuw inloggen. Heb de modem al gereset naar fabrieksinstelling maar maakt niks uit....hij kan de modem niet vinden op dat moment. We worden er wel een beetje getikt van....we hebben dezelfde modem.  Ik zit naast de modem dus een wifi versterker slot nergens op.


Zelfde probleem, sinds glasvezel haperend wifi signaal, vorige week lag de wifi er helemaal uit. Ettelijke keren met kpn aan de telefoon gehangen maar met name boven is wifi slecht ondanks ettelijke resets, ook fabrieksresets  van modem en superwifi punten. Deze zijn slechts 2 jaar oud maar wifi manager, tenminste de schaarse momenten dat deze werkt dankzij de haperende wifi raadt, hoe verrassend, aan om de nieuwe superwifi te kopen a raison van 54 euro per stuk. Ik overweeg serieus om van provider te veranderen.