Skip to main content

Ik heb sinds februari van dit jaar een nieuwe kpn router v12. Ik heb ook twee experia wifi versterkers (al langere tijd). Sinds de V12 kan ik de versterkers niet meer toevoegen en zie ik ze niet meer in de kpn home app. Ik ervaar ook slechtere wifi. 
Ik zou graag een keer een monteur willen, maar dat kost me 70 euro. Ben al jaren klant van kpn, wie kan me helpen?

 

Groeten Remon Smits 

@Smits79 Heeft de V12 al KPN firmware? Met de oude firmware werken de Experia wifi nog, maar met de nieuwe KPN firmware werken ze niet meer samen met de modem.


@TDN Ik denk het. Want toen ik de nieuwe box net had deed alles het nog goed 


@Smits79 Bij modem v12 is de oude firmware SGEJ1000060E en compatibel met experia wifi, de nieuwe firmware begint met V12… en is niet compatibel met experia wifi. Je kan zelfs kijken welke versie je heb, indien je inlog op http://192.168.2.254


Als u naar http://192.168.2.254 gaat, ziet het inlogvenster er dan zo uit?

Of zo?

 


@TDN ik heb nog de oude firmware. Ik zie hier de wifi repeaters wel staan en ook zoals ik ze genoemd heb. Ik zie ook wat er allemaal verbonden is, maar toch heb ik slechtere wifi en zie ik ze niet in de app staan 


Hi @Smits79, het klinkt alsof je Experia Wifi niet helemaal lekker werkt. Als je de Box 12 en Experia Wifi hebt, krijg je voor nu de nieuwe software inderdaad nog niet, omdat dit niet lekker samenwerkt - zoals al in je topic verteld is. De KPN Thuis app gaat er overigens uit, dus ik durf niet veel te zeggen over dat je niet alles daar in de app ziet. Deze functionaliteiten gaan over naar de MijnKPN app. 

Ik raad je allereerst aan om de Experia Wifi eens te resetten en opnieuw aan te sluiten. Vaak helpt dit om je apparaten weer goed samen te laten werken. Je leest precies hoe je dit doet in onderstaand artikel.

 


@Alexandra van KPN dag Alexandra. Ik heb dat allemaal gedaan maar helaas krijg ik het niet helemaal werkend zoals het hoort te werken 


U zou misschien WiFi 6 op de KPN Box uit kunnen zetten. De versterkers ondersteunen dat niet. Misschien helpt het. Of heeft u dat al geprobeerd? 


Reageer