Skip to main content

Sinds 25 augustus de KPN Box 12.

Sinds de eerste dag gaat de modem met grote regelmaat vanzelf uit en herstart zichzelf weer.

Is dit op koper of glasvezel?

En dan gaan alle lampjes uit en begint het weer met power rood, en dan komt de rest?

Moet eerlijk zeggen dat het me serieus opvalt dat dit met de box12 vaker gebeurt, maar ik lijk de enige.

Wat heb je er verder allemaal op aangesloten en hoe?


Glasvezel.

Alle lampjes gaan uit, en begint idd weer met power rood. En daarna gaat alles weer aan, op groen.

Vaste telefoon, internet en Experia wifi.


Hi @FMR, welkom hier. 

Wat valt er precies uit? Zowel internet als televisie? Mocht je televisie van ons hebben. 

Zou je ons even willen bellen mocht alles uitvallen? Het nummer is 0800 0402. Dan kunnen de collega's daar live meekijken, de nodige stappen ondernemen en indien nodig een monteur inplannen. :relaxed:


Als het modem zichzelf regelmatig volledig herstart dan gok ik dat er iets met de voeding aan de hand is of er zit een onderdeel op de printplaat niet helemaal lekker. Mogelijk is er in het refurbish-traject iets mis gelopen of er is in de fabriek een foutje gemaakt.

 

Het eerste waar ik aan denk is een modemwissel. 


Ook bij ons herstart het modem  (box12) 1× per dag opnieuw op. Ik heb een nieuw modem gekregen, maar het euvel is niet verholpen, het blijft foutcode 303 aangeven op de tv. Nu heb ik een netfilter geplaatst in de voeding van het modem,maar ook dat het helpt. Een ben beetje ten einde raad

 


Ook bij ons herstart het modem  (box12) 1× per dag opnieuw op. Ik heb een nieuw modem gekregen, maar het euvel is niet verholpen, het blijft foutcode 303 aangeven op de tv. Nu heb ik een netfilter geplaatst in de voeding van het modem,maar ook dat het helpt. Een ben beetje ten einde raad

 

 

De voeding is het probleem niet.

Welke software versie heeft die Box12? De 516 of 528?

Als hij opnieuw opstart krijgt je tv ontvanger inderdaad even geen contact met het modem (303(


Beste DennisA78

Dank voor je reactie. Ik heb in het modem programma gekeken en gezien dat ik software versie 528 heb. Misschien nog een andere mogelijke oplossing??


Beste DennisA78

Dank voor je reactie. Ik heb in het modem programma gekeken en gezien dat ik software versie 528 heb. Misschien nog een andere mogelijke oplossing??

 

V10 vragen.

Die 528 software had dat spontaan opnieuw opstarten moeten verhelpen. Blijkbaar lukt dat nog steeds niet. Je kunt ook nieuwe updates afwachtenÂ