Skip to main content

Beste,

Sinds 1,5 week hebben wij een verbinding dat traag is. De te gebruiken snelheid is al niet hoog, Max 32 mbps op mijn locatie. 
Wij hebben klachten zoals slecht beeld bij Netflix/Amazon, online gamen werkt niet goed (geen/verbreken verbinding) met daarbij dat sites niet of traag geladen worden. 
 

Bovenstaande klachten komen voor op zowel bekabeld als draadloos. WiFimanager is uitgevoerd, modem gereset, modem harde reset. Helaas heeft dit allemaal niet geholpen. Overigens hebben wij nog een Experia V8. 
 

(Graag zou ik sowieso de snelheid willen verhogen maar dat zou alleen kunnen via pair bonding. Is dat een mogelijkheid?)

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. Welke randapparatuur heb je aan de v8 hangen?


Naast hetgeen wat @Joep1965 vraagt zou ik ook alvast even je profielgegevens aanvullen (mocht dat nog niet zijn gedaan). Ook je privé gegevens invullen. Wij zien die niet. Een moderator van KPN wel. Ik denk namelijk dat ze ook een modem wissel in gang gaan/willen zetten. Een V8 kan op een gegeven moment (nu dus) problemen gaan geven i.v.m. de leeftijd. Ik denk dat ie zijn beste tijd wel eens gehad kan hebben. Vooral als het eerst goed werkt. Overigens nodigt de maximaal haalbare snelheid op jouw adres niet echt uit om tegelijkertijd te gamen, streamen, internetten etc. Op een gegeven moment heb je de max bereikt.


Hallo,

Bedankt voor jullie reacties @Joep1965 en @SledgehammerNL   Onderstaand een screenshot van fourstack. 
 

Qua randapparatuur valt het, denk ik, mee. Smart tv bekabeld, extra router boven bekabeld, ps4 WiFi. Op de extra bekabelde router zit een bekabelde pc. En dan nog 2,5 smartphone op WiFi.
 

Niet alles gebruikt tegelijkertijd het internet. Klopt hoor dat de snelheid minimaal is, het valt alleen op dat de laatste anderhalf week de problemen voorkomen. 
 


Ik zal mijn gegevens bijwerken in mijn profiel. 
 

Gr Anton 


Wil je alle apparatuur los koppelen en dan eens een speedtest doen? Zo kunnen we zien of er geen sluiting is in een stekkertje of iets dergelijk. liefst meten op www.speedtest.net


Goedemorgen,

Onderstaand een screenshot van een test via speedtest.net met alleen een kabel naar mijn pc. De overige apparatuur is losgekoppeld.

 

 


Is deze snelheid ook die je normaal hebt? Dit zou geen problemen moeten geven eigenlijk. Wel is het verstandig om zoveel mogelijk bekabeld te werken. Wil je goed Wi-Fi door het hele huis dan zal je met bekabelde Wi-Fi versterkers aan de slag moeten.  Pair bonding kan bij jou maar daar moet een monteur voor komen en dat gebeurt nu niet vanwege corona. 


Eerder zat ik wel hoger. De meeste apparatuur heb ik inderdaad bekabeld. Vooral vanaf ongeveer 18:00 is de verbinding brak, wanneer veel gebruikers het internet benutten. Dan is de verbinding regelmatig van 4Mbps tot Max 15mbps. Dan lijkt het alsof de bron niet voldoet, dat is sinds anderhalf week het geval. 
 

Jammer om te lezen dat aanpassingen voor pair bonding niet worden uitgevoerd. 


Toch is het vreemd dat je snelheid zo instort. Ik zou toch proberen om een ander modem te krijgen. Dat gaat niet makkelijk want in principe wordt die niet omgeruild maar je moet een beetje creatief zijn:wink:


Ok dank je voor de tip. Dat aanvragen zal via het 0800 nummer moeten denk ik?


0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.