Skip to main content

Groningen 24-04-2023

Heb sinds kort glasvezel maar ben er niet over spreken haal de snelheid niet die belooft is (100] dit geld voor zowel bekabeld als mijn WiFi die is echt een ramp krijg constant eencirkel op mijn Samsung Tablet S6 waardoor staat laden of be3ld slaat vast en hoor alleen geluid. Misschien over stappen een optie?Of is het probleem op te lossen hoor het graag.

Exsp v10

Groet Ben

 

Admin: afgesplitst 

Hoi @Probleem31 .  Welkom op het forum.

Om een juiste snelheidsmeting te doen hebben we een bekabeld aangesloten pc of laptop nodig. Met bij voorkeur windows geinstalleerd. 

Heb jij die?  En zo ja, wat haal je met deze snelheidstest?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


Hallo Erwin

Heb het gemeten en komt tot de volgende metingen 

Bekabeld.   Up 146 Mbps

                   Down 117 Mbps

Wifi met super versterker

                   Up 26 Mbps

                   Down 30 Mbps

Hoop dat je hier wat aan hebt

Groet Ben                 


Ok. De verbinding is dus prima want er komt ruim voldoende bandbreedte binnen. 

Je wifi blijft alleen nog achter en dat kan veel redenen hebben. 

Welk modem en welk type versterker(s) heb je en hoe zijn die aangesloten?


.Modem Experiabox v10

Wifi versterker De Witte  Super verstekker

1 Super Wifi zit bekabeld aan de Experiabox 

en 1 in de slaapkamer in het stopcontact heb deze ook bekabeld gehad maar er veranderde wijnig 


U heeft toch niet dit soort dingen in huis?

 


U heeft toch niet dit soort dingen in huis?

 

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.  Mocht dit zo zijn is het verre van ideaal. 


Hallo Erwin

Ja wel 2 stuks 

Even ter verduidelijking heb al verschillende antwoorden gekregen met excuses van kpn

1e Ik heb een aquarium van 400 liter in de woonkamer staan.

2e Heb ik laminaat in de kamer en op de boven verdieping deze zijn verziendheid van een ondervloer van aluminium 

3e Er zitten van automatische tijd schakelaar op mijn aquarium die ik via mijn telefoon kan in stellen

4e werd er ook nog gezegd dat mijn buurman mij kon storen

Dit alles werd door kpn als schuldige aan gegeven als stoorzender

Ook werd er gezegd dat er waarschijnlijk meerdere(oude) wifi in mijn experiabox waaaardoor deze iedere keer gaat hebben van de 1 naar de andere.

Ik weet het allemaal niet meer zal wel genoegen nemen met wat het is

Groet Ben

 


Dag @Probleem31 het is nog niet zo eenvoudig om overal goed wifi te hebben.  Je geeft zelf al wat punten aan die het signaal kunnen beïnvloeden.  De draadloze verbindingssets geven vaak problemen dus als het kan zou je die weg kunnen halen om te testen.  Verder is de opstelling van de wifipunten ook belangrijk om ze goed met elkaar te verbinden.  


Eigenlijk kloppen punt 1, 2 en 3 best wel. Met de notitie van @Joep1965 er bij dat ook DVS impact kunnen hebben op WiFi.

 

WiFi wordt in principe niet gegarandeerd door KPN, elk huis is anders en heeft een andere oplossing nodig.

is het niet mogelijk om het 2e witte WiFi punt bekabeld aan te sluiten? Dan heb je al een een heel stuk verlies getackeld.


Het is mij verteld door kpn dat wifi signaal van je experiabox wordt overgenomen door de super wifi van kpn ik weet niet als deze weer terug gaat naar de experiabox als ik de super wifi los koppel


Staan het modem en een superwifi in de meterkast?


Ja klopt en super wifi is bekabeld naar de experiabox 


De meterkast is niet de beste plek voor een wifipunt.  Misschien kan je daar iets mee. Mijn advies is dan ook om te proberen het eerste wifipunt bekabeld in de gang te hangen en de tweede op de overloop te zetten.  Meestal werkt dat wel. De tweede hoeft dan niet bekabeld. Maar die draadloze verbindingsets moeten eigenlijk echt weg.


Joep

Bedank voor het advies ik ga het proberen in de loop van deze week kijken als het beter wordt.

 Groet Ben


Joep

Bedank voor het advies ik ga het proberen in de loop van deze week kijken als het beter wordt.

 Groet Ben

Graag gedaan en we horen graag hoe het afloopt.Â