Skip to main content

Ik ervaar sinds kort ook problemen. Meestal is er een kort hik je, vooral merkbaar met teams meetings. Dat had ik voorheen niet. Gek genoeg vooral WiFi problemen, moet nog eens bedraad meten. Met WiFi is de snelheid van 100 mbps naar 20 mbps gegaan op veel punten in het huis. Ik heb een mesh netwerk met drie mesh repeaters, daar kan het niet echt aan liggen. Het enige wat volgens mij verander is dat ik nu bij de Speed test toch echt KPN in beeld zie als server en niet XS4all.

 

ik vrees dat de beloftes zelfde service en kwaliteit niet uit gaan komen.

*Admin: afgesplitst van originele topic

Ben wel benieuwd naar de snelheid en stabiliteit van de bekabelde verbinding.  


Nog eens getest en nu met WiFi 200mbs down en 40 mbs up. Nu ook weer lage jitter. Erg wisselend en lage upload. Voorheen was het altijd snel. Mijn huisgenoten klagen over haperende online meetings, hetzelfde had ik vandaag ook via WiFi. Ik heb al meer dan 10 jaar glasvezel en nooit problemen gehad. En laatste jaren via XS4all WiFi sterk verbeterd met nieuwe Frits box en drie repeaters in een mesh netwerk.


Hoi @sjorz, welkom hier. 

Heb je bekabeld al getest? Is het internet dan wel stabiel? 

Mocht het alleen de wifi zijn, heb je de wifi tips al eens doorlopen?



ja. Ik heb ook met XS4all alle fabrieksinstellingen in de Frits box teruggezet. Ik heb een uitgebreid mesh netwerk met snelle fritz repeaters, sommige bekabeld. WiFi is niet de issue. De issue is een verslechterde verbinding sinds de overgang een paar weken geleden naar KPN hardware.

 

upload en download zijn soms minder dan de helft tot 1/3 van mijn abonnement (glasvezel).


Zou je jouw profiel eens van gegevens kunnen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan zal ik eens in jouw verbinding duiken.Â