Skip to main content

Beste KPN klantenservice medewerker,

 

Wat een vreemde gewaarwording dat jullie geen mail hebben???? Dan maar op deze wijze….

 
Sinds 21-6-2022 hebben wij een internet abonnement 1000Mbit/s  bij jullie. Sinds 4 weken gaat het extreem slecht met de kwaliteit van het internet. Deze ligt er continu uit.Om die reden hebben wij 4 weken geleden een nieuwe router gehad en toen ging het weer even goed, maar helaas vandaag was het weer feest. Continu valt het internet uit en als deze aan is moeten wij de Superwifi versterkers (4 stuks), die wij door het hele huis heen hebben staan, continu opnieuw ingesteld worden. Om jullie telefonisch te bereiken is ook tijdrovend, een lang menu met vragen waarna je eindelijk wordt doorverbonden. Het gesprek van vandaag sloeg alles, ik heb de medewerker uitgelegd dat ik weet hoe het werk en hij bleef stoïcijns zijn verhaal vervolgen zonder mij te helpen  Vandaag hebben wij een SMS ontvangen dat jullie 31 maart 2023 aan het netwerk gaan werken. Ik vrees nu al dat ik straks wederom de boel allemaal opnieuw moet installeren.
Dit alles is niet van deze tijd en voor ons erg arbeidsintensief. Nu werken wij deels van huis en kunnen wij deze slechte internet kwaliteit niet veroorloven.
Graag willen wij dat jullie binnen 1 week zorgen dat wij stabiel internet hebben en als dat niet lukt willen wij het abonnement wat wij bij jullie hebben ontbinden, daar jullie geen stabiel internet kunnen leveren., maar wij hier wel voor betalen. Wij zijn tevens benieuwd hoe jullie ons tegemoet gaan komen. We vernemen dit graag!
 
Met vriendelijke groet,
 
 
Yuri Wagenaar
 
Voor het delen van adresgegevens hoor ik het graag

Dag @YuriW op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  Sowieso krijg je een reactie van een moderater.  Je betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem.  Alles wat daarna komt is voor jezelf.  Wifi gaat door de lucht en daar heeft geen enkele provider invloed op.  Sowieso is een 1gb verbinding alleen interessant als je bekabeld werkt.  Met wifi ga je dat nooit halen. Hoe is de opstelling van de SuperWiFi's? Gebruik je wellicht dit soort dingen?

 


Hallo Joep1965, ik gebruik alles van KPN. Modem en super wifi punten. Ook bekabeld zijn er problemen. Probleem is dat de router van KPN (nu weken oud) alles er gewoon uitgooid na verloop van tijd. Als wifi werkt doet het dat prima. Alleen de continue storing in vermoedelijk router is wel zeer kwalijk.


Ik begrijp dat dit al het tweede modem is wat problemen geeft. Er zijn twee opties m.i. Er komt een monteur die het probleem oplost. Wordt het probleem veroorzaakt door iets van kpn dan kost het niets.  Wordt het probleem veroorzaakt door iets wat van jou is dan zijn de kosten voor jou. Denk aan een draadbreuk na het modem of het gebruik van draadloze verbindingsets of een kapotte switch of een omvormer van zonnepanelen etc. We kunnen ook hier met jou kijken of we het probleem kunnen vinden maar dan moet ik precies weten hoe je netwerk in elkaar zit.


@YuriW Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je zowel bekabeld als met je wifi verbinding problemen hebt. 

Wel ook gek dat het na het wisselen van het modem even goed ging en daarna niet meer. 

De vraag die @Joep1965 stelt ben ik ook benieuwd naar. Je hebt vermoedelijk een Box 12? En hoeveel superwifi punten heb je in je netwerk? 

En naast deze apparatuur heb je dus geen andere apparatuur in gebruik? 


@Rutger_ ik heb inderdaad de 12 Box met 4 Super wifi punten. Ik heb geen andere apparatuur in gebruik. Afgelopen week, na wederom inleren van superwifi, doet hij het voorlopig weer....


Ik poog je verhaal goed te begrijpen want je hebt het steeds over opnieuw inregelen van superwifi. Maar volgens mij is dat de gevolgschade. Volgens mij probeer je duidelijk te maken dat je het vermoeden hebt dat box12 het probleem is toch? En die is al eens vervangen en twee defecte modems in korte tijd is wel erg toevallig. Heb je al eens het glasvezel NT kastje en modem spanningsloos gemaakt voor 5 minuten en daarna het NT kastje gestart en daarna het modem? Je superwifi’s zouden normaal gesproken weer moeten verbinden maar het kan zijn dat een herstart nodig is. Gewoon even uit en weer aanzetten is voldoende.

Kijk ook eens in de modem log als het fout gaat en post eventueel hier een stukje log rondom tijdstip van de problemen.