Goedemorgen,
Een aantal weken geleden is er een storing geweest in de buurt. Onze glasvezelverbinding werkte toen een aantal uren niet. Ondertussen is de storing verholpen.
Helaas ervaren wij sindsdien wegvallend wifi-signaal op bepaalde plekken in het huis. Het gaat hierbij voornamelijk om de badkamers. Het lijkt net alsof je hier in een geïsoleerde bunker zit; totaal geen internet terwijl dat voorheen wel het geval was. Mobiel internet werkt daar overigens wel.
In huis hebben wij een aantal KPN Experia WiFi kastjes staan waarmee het hele huis is voorzien van sterk wifi-signaal. Wij wonen buitenaf en er zijn dus geen andere wifi-kanalen waarmee conflicten kunnen ontstaan.
Een klantenservicemedewerker heeft de lijn uitgemeten. De kastjes zijn gereset (ook het modem, V10) en de KPN wifi manager is meerdere keren doorlopen. Helaas zonder resultaat. Volgens KPN ligt het aan de kastjes (die wij op hun advies hebben aangeschaft!) en zullen we nieuwe kastjes moeten aanschaffen.
Ik vroeg me af of jullie hier misschien ideeën over hebben waar deze onverwachte slechtwerkende wifi vandaan kan komen? Er is recent niks veranderd in het huis voor zover ik weet, maar toch lijkt het alsof er ergens een storingsbron zit.
Verder heb ik het idee dat het probleem zich vooral voordoet op Apple apparaten (Macbooks, iPhones, Mac Studio). Kom er niet helemaal uit of er sinds de nieuwe update problemen zijn met WiFi op ALLE Apple devices.
Alvast dank voor jullie reactie. :-)