Skip to main content

Sinds de update van de Box 12 heb ik een hele slechte verbinding, WiFi valt regelmatig weg en als ik de speedtest doe dan komt de download niet hoger dan 8,9Mbps en de upload 0,7Mbps.

De WiFi 6 staat al uit, de bedrade WiFi versterker heb ik er tussen uit gehaald, maar helaas niks werkt.
Ook bijna alle smart producten heb ik opnieuw moeten aanmelden en een aantal krijg ik zelfs niet meer op de normale manier aan de praat.

 

Speedtest gedaan met WiFi verbinding.

 

Wat is je abo-snelheid en wat meet je, als je bekabeld test met alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Heb je een glas- of een xDS:L-verbinding?

Indien glas, haal dan ook de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem een fabrieks-reset.

Succes.

 


We hebben een 200Mbit glasverbinding.

Speedtest met vaste verbinding gaat prima, betekend dus dat de WiFi erg slecht is en regelmatig weg valt.

 

Speedtest met vaste verbinding.

 


Doe dan wat ik eerder adviseerde: eerst de glaskast minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart de modem/router een fabrieks-reset geven.

Succes.

 


Doe dan wat ik eerder adviseerde: eerst de glaskast minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart de modem/router een fabrieks-reset geven.

Succes.

 

Had ik dit maar niet gedaan….

Het wordt alleen maar erger, WiFi punten krijg ik nu ook niet meer aan de praat. Van de drie die ik heb doet het er nu nog maar 1, andere branden rood en oranje. (alles heeft het altijd prima gedaan)
Wachtwoord admin kan ik niet ook meer wijzigen. 

Ik krijg foutmelding na proberen wachtwoord te wijzigen van het modem, pagina's worden niet meer geladen van het modem of gaat enorm traag, ook als ik mijn laptop bedraad aansluit.


Laat de wifipunten even voor wat ze zijn en zorg dat je (bekabelde) internet het weer gewoon goed doet en de standaard wifi van de modem.Als je de modem ook een fabrieksreset hebt gegeven kun je inloggen met de gegevens die achterop het modem staan. Had je een eigen wifi-naam en eigen wifiwachtwoord, dan is dat na de reset ook weer standaard en ook die gegevens staan achterop het modem.

Als alles dan weer goed werkt kun je de wifipunten  opnieuw aansluiten als nieuw uit de doos, misschien eerst even resetten.

Succes.

 


Inloggen in het modem en alles lukt wel gewoon (behalve wijzigen admin wachtwoord), mijn WiFi instellingen had ik ook al wel hersteld.

WiFi werkt nog steeds erg slecht download van 84 en upload van 54.

 

WiFi punten al meerdere malen gereset en opnieuw ingesteld. Bekabeld aan modem groen licht, zet ik ze ergens in de zelfde ruimte als modem dan krijg ik oranje. Zet ik hem verder weg dan krijg ik rood. 


Als de wifipunten te ver van de modem staan of van elkaar worden ze oranje bij een verminderde verbinding en rood bij geen verbinding, dat is normaal. Je kunt dan een beetje experimenteren totdat ze beide constant groen blijven.

Het modemwachtwoord is binnen de modem te wijzigen in de rubriek:

access control /user

 


Zojuist contact gehad met de helpdesk en alle WiFi punten werken weer.

Modem gereset en alle WiFi punten gereset, dan eerste WiFi punt bekabeld aangesloten en toen deze klaar was moest ik hem bekabeld laten. De volgende moest ook bekabeld worden ingesteld, toen deze klaar was mocht de kabel in de laatste. 

Alles was groen en weer terug op zijn plek gezet en bleef groen. De eerste moet dus nog wel bekabeld blijven aan het modem, terwijl de KPN Thuis app toch wat anders zegt…

 

Volgens de helpdesk moet er dus nóg een update komen voordat de master kan worden losgekoppeld van het modem.


Als de wifipunten te ver van de modem staan of van elkaar worden ze oranje bij een verminderde verbinding en rood bij geen verbinding, dat is normaal. Je kunt dan een beetje experimenteren totdat ze beide constant groen blijven.

Het modemwachtwoord is binnen de modem te wijzigen in de rubriek:

access control /user

 

De WiFi punten stonden op de zelfde plaatst waar ze voorheen ook stonden, maar omdat de master was losgekoppeld had de rest dus minder tot geen bereik meer.


@RBlokzijl . Als je een box12 hebt met de laatste firmware en twee superwifi's is er geen directe reden meer om één van die SW's met een kabel aan te sluiten. Het zou dan allemaal draadloos moeten kunnen. Neemt niet weg dat bekabeld altijd beter is, dus als jij die mogelijkheid hebt en het staat je niet in de weg, zou ik het mooi zo laten.Â